Égetett szesz: a pálinka, a bitter és a brandy a legnépszerűbb

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 11. 02. 00:03

Az égetett szeszesital kiskereskedelmi forgalma éppúgy 73 milliárd forint 2008 októbere és 2009 novembere között, ahogy az előző hasonló időszakban is. Mennyiségben azonban 5 százalékos csökkenést regisztrált a Nielsen piackutató vállalat.

A kiskereskedelemben az égetett szeszesitalok mennyiségi eladások szerinti rangsorát a pálinka vezeti a bitter és brandy előtt, a vodka, a likőr, a vermut, a whisky, a rum és a gin ezután következik.
Értékben a bitter már korábban átvette a vezetést  a pálinka, a vodka, a brandy, a whisky, a likőr, a rum, a vermut és a gin előtt.
A legnagyobb forgalmú italok közül a whisky idén augusztus-szeptemberben 14 százalékkal drágult az előző évi hasonló periódushoz képest. Pálinkánál 10 százalékos emelkedést regisztrált a Nielsen, vodkánál 7, bitternél 6, míg brandynél 5 százalékot.
A gyártói márkák általában erősek. Az augusztus-szeptemberi bolti forgalomból mennyiségben 78 százalék jutott rájuk. Ez jóval magasabb, mint az élelmiszereknél mért 71 százalékos, idei augusztus-szeptemberi átlag.
A pálinkák között továbbra is legnépszerűbb a körte, amelyre a mennyiségi eladások 30 százaléka jutott, majd a barack, a szilva és a Vilmos körte következik.
Értékben az égetett szeszes italok forgalom szerinti rangsorát a bitter vezeti, 22 százalékos piaci részesedéssel.
A likőrök között a krém likőr forgalma jelentősen megnőtt, érzékelhetően csökkent ugyanakkor a nem desszert típusú likőr piaci részaránya.
Az égetett szeszes italok bolti forgalma általában kevésbé koncentrált, mint a többi élelmiszeré. A mennyiségi eladásokból a vizsgált időszakban a hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb üzletek 34 százalékkal, a 201-400 négyzetméteresek pedig 6 százalékkal részesedtek.




Kapcsolódó cikkeink