Egészségtudatos fogyasztók és teljes körű hulladékhasznosítás – így alakítja a piacot a Borsodi Sörgyár
A sörpiacon egyre erősebb az egészségtudatos választások iránti igény, különösen a fiatal felnőttek körében – mondta az Agrárszektornak Ofella Ildikó, a Borsodi Sörgyár ellátási lánc igazgatója. A vállalatnál a portfólió és az innovációk egy része már kifejezetten ehhez a trendhez igazodik, miközben a gyártás fenntarthatósági mutatói is tovább javulnak – mutat rá az Agrárszektor friss cikke.
Több ezer hazai beszállító és stabil minőségbiztosítás
A Borsodi a söripari alapanyagok – árpa és maláta – több mint felét ma is magyar termelőktől szerzi be. A vállalat a Molson Coors csoport szinergiáit kihasználva ott vásárol, ahol a minőség és a beszállítói stabilitás hosszú távon garantálható.
Az új beszállítók kiválasztását kockázati vizsgálat, élelmiszeripari megfelelés és belső auditok előzik meg. A meglévő partnereket rendszeres hatósági és vállalati ellenőrzések mellett felügyelik; a gyár az IFS élelmiszerbiztonsági tanúsítványt 2024-ben 96,88%-os eredménnyel újította meg.
100%-os hulladékhasznosítás 2018 óta
A Borsodi Sörgyár 2018 óta minden gyártási hulladékát újrahasznosítja, így a lerakóra kerülő mennyiség 0 tonna.
A csomagolási hulladékot szelektíven adják át a MOHU partnereinek, a saját szennyvíztisztító telep biogázából pedig részben villamos energiát termelnek, amely kiegészíti a bőcsi napelempark teljesítményét.
A sörtörkölyt – több tízezer tonnát évente – továbbra is takarmánygyártók és állattartók használják fel.
A DRS volt az elmúlt évek legnagyobb átalakítása
A kötelező visszaváltási díjas rendszerre (DRS) való átállás a gyár egyik legösszetettebb projektje volt. A csomagolások és címkék módosítása, a pénzügyi és logisztikai folyamatok újratervezése, valamint az IT-rendszerek finomhangolása mellett kiemelt szerepet kaptak a dolgozói képzések és a MOHU-val való folyamatos egyeztetések. A vállalat a jogszabályi határidőre minden előírást teljesített.
Erősödik az alkoholmentes szegmens
A teljes sörpiac volumene stagnál, de az alkoholmentes és ízesített termékek iránti kereslet továbbra is dinamikusan növekszik. Ezek a vásárlók egyre gyakrabban keresik a természetes összetevőket, és új fogyasztási alkalmakat teremtenek.
A Borsodi idén megújította a Friss 0,0% márkát, és új ízvariánst is bevezetett. A cég szerint ez összhangban van a fogyasztói trendekkel, amelyekben a minőség és a különleges ízek mellett az egészségtudatos választás vált hangsúlyossá. Az idei enyhe nyár ugyanakkor értékesítési szempontból kihívást jelentett.
Kapcsolódó cikkeink
AB InBev válthatja a Heinekent a UEFA hivatalos sörpartnereként 2027-től
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >150. születésnapján tér vissza a legendás Bud sör Németországba
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >400 irodai munkakört szüntet meg a Molson Coors amerikai operációjában
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tavaly a Black Friday egyetlen éjszaka alatt több mint 43 milliárd forintos forgalmat hozott a magyar e-kereskedelemnek
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Lassult az OECD harmadik negyedévi GDP-növekedése
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Adventi élelmiszer-biztonsági vizsgálatot rendelt el a fogyasztóvédelmi hatóság
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

