Egészségtudatos fogyasztók és teljes körű hulladékhasznosítás – így alakítja a piacot a Borsodi Sörgyár

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 11. 21. 11:24
🎧 Hallgasd a cikket:

A sörpiacon egyre erősebb az egészségtudatos választások iránti igény, különösen a fiatal felnőttek körében – mondta az Agrárszektornak Ofella Ildikó, a Borsodi Sörgyár ellátási lánc igazgatója. A vállalatnál a portfólió és az innovációk egy része már kifejezetten ehhez a trendhez igazodik, miközben a gyártás fenntarthatósági mutatói is tovább javulnak – mutat rá az Agrárszektor friss cikke.

Több ezer hazai beszállító és stabil minőségbiztosítás

A Borsodi a söripari alapanyagok – árpa és maláta – több mint felét ma is magyar termelőktől szerzi be. A vállalat a Molson Coors csoport szinergiáit kihasználva ott vásárol, ahol a minőség és a beszállítói stabilitás hosszú távon garantálható.
Az új beszállítók kiválasztását kockázati vizsgálat, élelmiszeripari megfelelés és belső auditok előzik meg. A meglévő partnereket rendszeres hatósági és vállalati ellenőrzések mellett felügyelik; a gyár az IFS élelmiszerbiztonsági tanúsítványt 2024-ben 96,88%-os eredménnyel újította meg.

100%-os hulladékhasznosítás 2018 óta

A Borsodi Sörgyár 2018 óta minden gyártási hulladékát újrahasznosítja, így a lerakóra kerülő mennyiség 0 tonna.
A csomagolási hulladékot szelektíven adják át a MOHU partnereinek, a saját szennyvíztisztító telep biogázából pedig részben villamos energiát termelnek, amely kiegészíti a bőcsi napelempark teljesítményét.
A sörtörkölyt – több tízezer tonnát évente – továbbra is takarmánygyártók és állattartók használják fel.

A DRS volt az elmúlt évek legnagyobb átalakítása

A kötelező visszaváltási díjas rendszerre (DRS) való átállás a gyár egyik legösszetettebb projektje volt. A csomagolások és címkék módosítása, a pénzügyi és logisztikai folyamatok újratervezése, valamint az IT-rendszerek finomhangolása mellett kiemelt szerepet kaptak a dolgozói képzések és a MOHU-val való folyamatos egyeztetések. A vállalat a jogszabályi határidőre minden előírást teljesített.

Erősödik az alkoholmentes szegmens

A teljes sörpiac volumene stagnál, de az alkoholmentes és ízesített termékek iránti kereslet továbbra is dinamikusan növekszik. Ezek a vásárlók egyre gyakrabban keresik a természetes összetevőket, és új fogyasztási alkalmakat teremtenek.

A Borsodi idén megújította a Friss 0,0% márkát, és új ízvariánst is bevezetett. A cég szerint ez összhangban van a fogyasztói trendekkel, amelyekben a minőség és a különleges ízek mellett az egészségtudatos választás vált hangsúlyossá. Az idei enyhe nyár ugyanakkor értékesítési szempontból kihívást jelentett.

Kapcsolódó cikkeink