Egészséges növekedést produkált a rendezvényszektor 2024-ben
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és társszövetségei, illetve partnerei 2025. március 27-én közös sajtónyilvános konferencia keretében mutatták be az MRSZ 2024-es média- és kommunikációs piac költéseit felmérő számait.
A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3%-os növekedést mutatott, ami azt jelenti, hogy a rendezvényszektor visszaállt a normál növekedési pályára a 2023-as, közel 23%-os – a Covidot követő extrém keresletet mutató – kiugró növekedés után. A legfrissebb nemzetközi előrejelzések azt mutatják, hogy a személyes találkozások iránti igény tovább erősödik az AI-vezérelt világban. Az európai rendezvényszervezők 82%-a jelezte, hogy 2025-ben olyan eseményeket fog szervezni, amelyek személyes jelenlétet is igényelnek.
Az idén már 25. éve kiadott piaci számokkal az MRSZ és társszövetségeinek célja, hogy minden évben feltérképezze, meghatározza a kommunikációs piac méretét, hosszútávon összehasonlítható és ilyen módon elemezhető adatokat szolgáltasson.
A Magyarországi Rendezvényszervezők és -szoláltatók Szövetsége a tavalyihoz hasonló módszertannal gyűjtötte össze az vállalati eseménymarketing piac 2024-es költéseit az MRSZ kommunikációs tortájához. A B2B corporate event piac számai a MaReSz rendezvényügynökségi tagozatának tagjai által, valamint a külsős legjelentősebb piaci szereplők (TOP50 ügynökség, melyből 26 vezető ügynökség a MaReSz tagja) látható számadatai alapján kalkulált iparági becslés. A számokat Rókusfalvy Gábor, a Roxer Kommunikációs Kft. ügyvezető igazgatója, a MaReSz alelnöke mutatta be a konferencián.
A 2024-es teljesítmény előzménye az volt, hogy 2023-ban – az első teljesen Covid-korlátozásoktól mentes évben – jelentős volumennövekedés történt: a vállalati rendezvényekből az ágazat 2023-ban 75,5 milliárd forint árbevételt realizált, ami 23%-kal haladta meg az előző év hasonló adatát. A 2024-es bevétel az erős bázis ellenére is növekedést mutatott: a rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele tavaly 78,4 milliárd forint volt, ami 4,3%-os bővülés az előző évhez képest és azt jelzi, hogy a rendezvényszektor visszaállt a normál növekedési pályára.
A rendezvényszervező iparág átalakulása és fejlődése 2024-ben is folytatódott. A nemzetközi felmérések alátámasztják, hogy a személyes találkozások szerepe – éppen a mesterséges intelligencia és a digitális világ térnyerésének köszönhetően – tovább nő.
„A nemzetközi rendezvénypiaci trendeket figyelve lépést kell tartanunk az új élménytrendekkel, szem előtt tartva a fenntarthatóság, a digitalizáció, az élmény alapú rendezvények és az inkluzivitás szempontjait, melyek a rendezvényágazat fókusztémái 2025-ben.”
– hangsúlyozta Rókusfalvy Gábor.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Újabb hónapban remekelt a turisztikai ágazat
Március után, áprilisban ismét pörgött a turizmus: a vendégek száma…
Tovább olvasom >K&H: kopogtat a vakáció, irány a nagyvilág!
A nyári külföldi utazások sok középiskolás számára az első igazi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >