Egészen jól teljesítettek a magyar húsipari vállalatok
Az Agrárszektor összefoglalója szerint 2023-ban a magyar húsipari vállalatok eredményei jelentős eltéréseket mutattak. Néhány nagyobb vállalat, mint a Kometa 99 Zrt. és a Pick Szeged, különösen jó pénzügyi eredményeket értek el, míg mások, mint a Pápai Hús, továbbra is jelentős veszteségekkel küzdöttek.
A pénzügyi műveletek és a magas kamatszintek kihasználása kulcsszerepet játszottak az eredmények alakulásában. A Kometa például jelentős növekedést ért el az exportpiacon és a belföldi értékesítésben is, azonban az üzemi eredmények nem mutattak egyértelmű javulást. Ehelyett a kamatokból származó bevételek növekedése hozott lényeges javulást a vállalat számára.
A Pick Szeged hasonló mintát követett, ahol az üzemi eredmények csökkentek, de a pénzügyi bevételek növekedése és a kamatkiadások csökkenése kompenzálta ezeket a veszteségeket. A vállalat összesített árbevételét sikerült stabilan tartania az inflációs nyomás ellenére.
Szemben a fent említett sikerességekkel, a Pápai Hús továbbra is jelentős veszteségeket halmozott fel, bár a veszteségek mértéke csökkent az előző évhez képest. A pénzügyi eredmények némileg javultak, de nem voltak elegendőek a cég teljesítményének jelentős javításához.
Kisebb vállalkozások, mint a Gyulahús és a Kaiser Food, szintén küzdenek az operatív eredmények romlásával, miközben a pénzügyi műveletek csak enyhén segítenek a helyzeten. Mindkét cég esetében az árbevétel növekedett, de az üzemi eredmények gyengülése és a pénzügyi tevékenységek korlátozott hatékonysága miatt a végső eredmények csak csekély javulást mutatnak.
Összességében a magyar húsipar 2023-as éve vegyes eredményeket mutatott, amelyek a pénzügyi stratégiák hatékonyságától függően változnak. A nagyobb húsfeldolgozók esetében a kamatokból származó bevételek javították a helyzetet, míg a kisebb vállalatoknál a kihívások továbbra is fennállnak.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkent a vágósertés termelői ára
A KSH adatai szerint Magyarország élősertés-kivitele 5,9 százalékkal 2,9 ezer…
Tovább olvasom >Egyre igényesebbek a magyar vásárlók hús fronton
A vásárlói tudatosság erősödésével egyre nagyobb az igény a minőségi…
Tovább olvasom >A csirkemell a kedvenc – újra emelkedik a húsfogyasztás Magyarországon
A hazai vásárlók továbbra is a baromfihúst részesítik előnyben –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >