Egészen jól teljesítettek a magyar húsipari vállalatok
Az Agrárszektor összefoglalója szerint 2023-ban a magyar húsipari vállalatok eredményei jelentős eltéréseket mutattak. Néhány nagyobb vállalat, mint a Kometa 99 Zrt. és a Pick Szeged, különösen jó pénzügyi eredményeket értek el, míg mások, mint a Pápai Hús, továbbra is jelentős veszteségekkel küzdöttek.
A pénzügyi műveletek és a magas kamatszintek kihasználása kulcsszerepet játszottak az eredmények alakulásában. A Kometa például jelentős növekedést ért el az exportpiacon és a belföldi értékesítésben is, azonban az üzemi eredmények nem mutattak egyértelmű javulást. Ehelyett a kamatokból származó bevételek növekedése hozott lényeges javulást a vállalat számára.
A Pick Szeged hasonló mintát követett, ahol az üzemi eredmények csökkentek, de a pénzügyi bevételek növekedése és a kamatkiadások csökkenése kompenzálta ezeket a veszteségeket. A vállalat összesített árbevételét sikerült stabilan tartania az inflációs nyomás ellenére.
Szemben a fent említett sikerességekkel, a Pápai Hús továbbra is jelentős veszteségeket halmozott fel, bár a veszteségek mértéke csökkent az előző évhez képest. A pénzügyi eredmények némileg javultak, de nem voltak elegendőek a cég teljesítményének jelentős javításához.
Kisebb vállalkozások, mint a Gyulahús és a Kaiser Food, szintén küzdenek az operatív eredmények romlásával, miközben a pénzügyi műveletek csak enyhén segítenek a helyzeten. Mindkét cég esetében az árbevétel növekedett, de az üzemi eredmények gyengülése és a pénzügyi tevékenységek korlátozott hatékonysága miatt a végső eredmények csak csekély javulást mutatnak.
Összességében a magyar húsipar 2023-as éve vegyes eredményeket mutatott, amelyek a pénzügyi stratégiák hatékonyságától függően változnak. A nagyobb húsfeldolgozók esetében a kamatokból származó bevételek javították a helyzetet, míg a kisebb vállalatoknál a kihívások továbbra is fennállnak.
Kapcsolódó cikkeink
Egy év alatt 40 százalékkal több húst vettek a Kifli vásárlói
Folyamatosan emelkedik halak iránti kereslet, az elmúlt évben 27 százalékkal…
Tovább olvasom >Az Unióban is emelkedik a vágómarha termelői ára
Az AKI vágási statisztikai adatai szerint Magyarországon 2025 januárjában a…
Tovább olvasom >A laborhús jövője: fenntartható alternatíva vagy piaci kihívás?
A laborhús olyan sejttenyésztéses technológiával előállított hús, amelyet élő állatok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a The Nutriment Company a német BAF Petfoodot
Meg nem nevezett összegért vásárolta meg a svéd The Nutriment…
Tovább olvasom >A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége
Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja,…
Tovább olvasom >A diszkontokkal szemben kínálna alternatívát a Carrefour Polska
Új stratégiát vezetett be márciustól a Carrefour Polska, amelynek célja,…
Tovább olvasom >