Egész Délkelet-Európára kiterjeszti hibrid diszkontkoncepcióját az Eurospin
Az Eurospin olasz diszkontkereskedő Délkelet-Európában terjeszkedik. Az észak-olasz kiskereskedő helyi médiahírek szerint jelenleg szerbiai piacra lépését készíti elő. Az elmúlt öt évben az Olaszországban több mint 1200, Szlovéniában 60, Horvátországban pedig 30 üzletet üzemeltető vállalat fokozta terjeszkedését a régióban. Horvátországban 2020-ban kezdett működni, Máltán pedig 2024 tavaszán nyitotta meg első üzletét.
Az Eurospin a kemény diszkont és a csemegeszupermarket jegyeit ötvöző hibrid üzletkoncepciója egyedülálló a csatornán belül. Az új üzletek 2000 négyzetméteres eladótéren 2200 SKU-t kínálnak a vásárlóknak. A hűtést nem igénylő áruválasztékban 45 exkluzív sajátmárkás termékcsalád található, és a diszkont nem forgalmaz gyártói márkákat. Kiemelt figyelmet kapnak az „Amo Essere” (Szeretek lenni) speciális termékcsaládok, amelyek között külön bio, gluténmentes, laktózmentes, vegetáriánus és ökológiai termékvonalak is elérhetők.
Az áruház középpontjában a gasztronómiai részleg áll, ahol antipasti, a sonka és a sajt vásárolható pultból, de a boltokban hentesüzlet is működik. A húskészítmények csak önkiszolgáló hűtőkből kaphatók, de a látvány-hentesrészleg bepillantást enged a darabolás és az előállítás folyamatába.
A hibrid koncepció az olyan nemzetközi nagyágyúkkal szemben is megállja a helyét, mint a Lidl és a Hofer (Aldi Süd). Az Eurospin legutóbbi jelentésében több mint 9 milliárd eurós nettó bevételről számolt be 2022-ben Olaszországban. Szlovéniában, ahol a kereskedő 2004 óta van jelen, a mérlegadatok szerint az Eurospin átlagosan évi 16,9%-os árbevétel-növekedést ért el 2020 és 2023 között, ami 2023-ban 286 millió eurós árbevételt jelent. A Hofer és a Lidl ugyanebben az időszakban átlagosan 5,9%-kal 688 millió euróra, illetve 12,6%-kal 639 millió euróra növelte forgalmát.
A szlovéniai Eurospin a jövedelmezőség szempontjából is megállja a helyét a két diszkont riválisával szemben. A kereskedő 2023-ban 3,9%-os adózás előtti eredményhányadot (EBT) ért el, míg a Lidl esetében ez az érték 3,1%, a Hofer esetében pedig 4,9% volt.
Kapcsolódó cikkeink
A horvát vállalkozók egyesülete az élelmiszerek áfájának egységes csökkentését sürgeti
A túlzott áremelkedés miatt a horvát vállalkozók egyesülete (UGP) az…
Tovább olvasom >Népszerűek a szupermarket-tartalmak a TikTokon
A TikTok rövid, szórakoztató videói egyre népszerűbb marketingeszközzé válnak az…
Tovább olvasom >Norma – Németország utolsó keménydiszkontja
A Lidl és az Aldi diszkontóriások árnyékában a bajor családi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Norma – Németország utolsó keménydiszkontja
A Lidl és az Aldi diszkontóriások árnyékában a bajor családi…
Tovább olvasom >