Egész Délkelet-Európára kiterjeszti hibrid diszkontkoncepcióját az Eurospin

Szerző: Rennack Sebastian Dátum: 2025. 01. 23. 09:12

Az Eurospin olasz diszkontkereskedő Délkelet-Európában terjeszkedik. Az észak-olasz kiskereskedő helyi médiahírek szerint jelenleg szerbiai piacra lépését készíti elő. Az elmúlt öt évben az Olaszországban több mint 1200, Szlovéniában 60, Horvátországban pedig 30 üzletet üzemeltető vállalat fokozta terjeszkedését a régióban. Horvátországban 2020-ban kezdett működni, Máltán pedig 2024 tavaszán nyitotta meg első üzletét.

Az Eurospin a kemény diszkont és a csemegeszupermarket jegyeit ötvöző hibrid üzletkoncepciója egyedülálló a csatornán belül. Az új üzletek 2000 négyzetméteres eladótéren 2200 SKU-t kínálnak a vásárlóknak. A hűtést nem igénylő áruválasztékban 45 exkluzív sajátmárkás termékcsalád található, és a diszkont nem forgalmaz gyártói márkákat. Kiemelt figyelmet kapnak az „Amo Essere” (Szeretek lenni) speciális termékcsaládok, amelyek között külön bio, gluténmentes, laktózmentes, vegetáriánus és ökológiai termékvonalak is elérhetők.

Az áruház középpontjában a gasztronómiai részleg áll, ahol antipasti, a sonka és a sajt vásárolható pultból, de a boltokban hentesüzlet is működik. A húskészítmények csak önkiszolgáló hűtőkből kaphatók, de a látvány-hentesrészleg bepillantást enged a darabolás és az előállítás folyamatába.

A hibrid koncepció az olyan nemzetközi nagyágyúkkal szemben is megállja a helyét, mint a Lidl és a Hofer (Aldi Süd). Az Eurospin legutóbbi jelentésében több mint 9 milliárd eurós nettó bevételről számolt be 2022-ben Olaszországban. Szlovéniában, ahol a kereskedő 2004 óta van jelen, a mérlegadatok szerint az Eurospin átlagosan évi 16,9%-os árbevétel-növekedést ért el 2020 és 2023 között, ami 2023-ban 286 millió eurós árbevételt jelent. A Hofer és a Lidl ugyanebben az időszakban átlagosan 5,9%-kal 688 millió euróra, illetve 12,6%-kal 639 millió euróra növelte forgalmát.

A szlovéniai Eurospin a jövedelmezőség szempontjából is megállja a helyét a két diszkont riválisával szemben. A kereskedő 2023-ban 3,9%-os adózás előtti eredményhányadot (EBT) ért el, míg a Lidl esetében ez az érték 3,1%, a Hofer esetében pedig 4,9% volt.

Az Eurospin üzlet bejáratánál az új üzletbelső elrendezését mutató térkép fogadja a vásárlókat. A mozgáskorlátozott vásárlók egy speciális gomb megnyomásával segítséget kérhetnek.

Az első részleg a gyümölcs- és zöldségosztály, amely piactér koncepció szerint került kialakításra.

Közvetlenül ezután a frissáru választék következik fali hűtőkben.

Az exkluzív sajátmárkás választék nagy részét a tésztatermékek teszik ki.

A charcuterie és sonkatermékek szintén jól láthatók a polcokon.

A borok szabványos 0,75 literes palackokban, valamint legfeljebb 3 literes palackokban és kartondobozokban kerülnek kihelyezésre.

A gasztronómiai részleg kiszolgáló pultokban kínál regionális különlegességeket, például antipastit, sonkát és sajtot.

Közvetlenül a kiszolgáló pultok mellett található az önkiszolgáló húsrészleg. A vásárlók betekinthetnek a nyitott hentesrészlegre, ahol a hústermékeket a helyi Eurospin csapata készíti elő.

Itt a vásárlók egy népszerű olasz televíziós szakács receptjeire mutató QR-kódot tartalmazó információs tábláról megtudhatják, hogyan kell elkészíteni bizonyos húsrészeket.

A kiskereskedő külön polcvégeken helyezi el a saját márkás „Amo Essere” termékcsaládba tartozó gluténmentes és biotermékeket.

A széles sorok és az áttekinthető elrendezés megkönnyíti a gyors és kényelmes vásárlást.

A hűtést nem igénylő részlegen a paradicsomszósz és a paradicsompüré több mint tíz polcmétert foglal el.

Az Eurospin fehér árcímkéket használ a standard választékhoz, és sárga árcímkéket a csökkentett árú „Ribassato” és az új „Novita” termékek esetében.

A kiskereskedő számos kategóriában nagyobb egyadagos kiszereléseket kínál, mint ami más szupermarketekben megszokott.

A pénztár fel haladó útvonalon került elhelyezésre a non-food ajánlat. Azokat a termékeket, amelyek esetében bolti lopás felmerülhet, a kereskedő lezárt vitrinben tartja.

A fagyasztott részleg közvetlenül a pénztár előtt helyezkedik el, így segítve elkerülni az áru vásárlás közbeni kiolvadását.

 

Kapcsolódó cikkeink