Édesszájú a magyar – tavaly 12 ezer tonna cukorka fogyott
A Nielsen legfrissebb adatai szerint 2006 decembere és 2007 novembere között öt százalékkal nőtt a cukorkák bolti forgalma, a legnépszerűbb a gumicukor volt.
Értékben 8 százalékkal emelkedtek az eladások, és megközelítik az évi 19 milliárd forintot. A piackutató intézet felmérése szerint az egyre kedveltebb gumicukor átvette a vezető helyet a mennyiségben mért piaci részesedés szempontjából, értékben a drazsé a piacvezető.
Összességében a cukorkák átlagos fogyasztói ára 6 százalékkal emelkedett, és tavaly október-novemberben elérte az 1596 forintot, kilogrammonként. A teljes cukorkapiacon a legnépszerűbb gyümölcsös íz részesedése valamelyest még nagyobb lett, a mentolos/friss rovására.
A bolttípusok között a diszkontok jelentős saját márkás kínálata átrendezi a piacot. A kereskedelmi márkák mennyiségi részaránya a 2005 október-novemberben mért 25 százalékról egy évvel később 34 százalékra emelkedett, és ugyanannyi lett a tavalyi hasonló periódusban is. A kereskedelmi márkák forgalmazásában a diszkont láncok a legjelentősebbek.
A közlemény szerint változik a kiszerelések iránti kereslet is. A legfeljebb 100 grammos egységek részesedése csökken, a 100 gramm felettieké pedig nő. A mennyiségi eladásokból a 2006 december és 2007 november közti egy év során az 51-100 gramm közötti kiszerelések 35 százalékkal részesedtek, míg a 200 grammnál nagyobb csomagolású cukorkák 27 százalékkal.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >