Édes eurómilliárdok az ISM tükrében
Az édesség bolti eladása világszerte, így Magyarországon is biztatóan fejlődik. Ez teszi érdekessé a kölni édesség- és kekszvásárt (ISM) 2009. február 1–4. között. Az új trendeket, új piaci lehetőségeket mindenkinek érdemes megismernie, aki a kategóriából továbbra is profitálni szeretne. Kakuk Márta, a kölni vásár magyarországi képviselője azt mondja:
– Egyre több időt vesz igénybe az édesség értékesítésében érintettek számára, hogy tájékozódjanak piacuk változásairól, és felmérjék a polcokra özönlő új termékek kínálatát. Ezért hasznos kilátogatni az ISM-re, mert aki számít, az ott van.
Hozzáteszi, hogy a február eleji időpont különösen alkalmas arra, hogy gyártók és kereskedők a különböző szezonokra is felkészülhessenek.
A magyar cégek részvételéről így tájékoztat:
– A 2008. évi hét magyar kiállító közül jövőre öt gyártó cég áll ki az édesipar nemzetközi színpadára.
Az ISM-mel párhuzamos kölni szakvásár, a ProSweets Köln 2009 immár harmadik alkalommal várja a szakembereket: a 275 kiállító cég az alapanyagok, feldolgozási és csomagolási technológiák, valamint a csomagolás négy területét képviseli. Ennyiről számolhatott be már november közepén, budapesti sajtótájékoztatóján Volker de Cloedt, a Köln Messe sajtószóvivője.
Hangsúlyozta, hogy a kiállítók kétharmada Németországon kívülről jön, így a fejlődés globális trendjeit nyújtja a ProSweets. Biztatóak a kilátások, hiszen legutóbb 26 országból 289 vállalat állított ki.
A szakvásár kísérő rendezvényei közül Volker de Cloedt felhívta a figyelmet a február 2-ára tervezett csomagolási konferenciára. Fő témája a design új iránya és a csomagolás szerepe a márka értékének növelésében.
Köln kiváló találkozóhely a nemzetközi édességpiac szereplői számára. Az édességek német exportja ugyanis 1,98 milliárd eurót ért el idén az első félévben. Több mint egy hatodát Franciaországba szállították, majd Ausztria és az Egyesült Királyság következik. Lengyelország hetedik a rangsorban.
Külföldről Németországba 1,3 milliárd euró értékben adtak el édességet. Több mint egy negyed jut Hollandiára, azután Belgium és Franciaország jön, Svájc és az ötödik helyen Lengyelország.
A Nielsen globális adatai szerint a csokoládé kiskereskedelmi forgalma tavaly 7 százalékkal, 2,2 milliárd US-dollárral emelkedett az előző évhez képest. Édes keksznél a szintén plusz 7 százalék 1,4 millárd US-dollár többletet jelent. A cukorka eladásainál a 6 százalékos növekedés értékben 1,1 milliárd dollár.
B. E.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >