Eddig idén 32 hiper-, szupermarket és diszkont, továbbá 18 drogéria nyílt
A vásárlók boltválasztásában fő szempont, hogy szeretnék egy üzletben megtalálni mindazt, amire szükségük van. Keresik a nagy eladóterű egységeket, melyek üzletláncai továbbra is terjeszkednek: hálózataikat átlagosan 10 százalékkal bővítették múlt évben.
Hipermarket, szupermarket és diszkont összesen 1016 működött 2007. végén, és 1116 az elmúlt év végén. Idén a három említett csatornában eddig 32 új üzletet nyitottak, továbbá 18 új egységgel bővültek a drogérialáncok. A hagyományos élelmiszerüzletek száma 1400-zal, 19 935-re csökkent tavaly, nagyrészt a vásárlási szokások változása következtében. Leginkább érintettek az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek. A Nielsen által mért 90 élelmiszerkategória kiskereskedelmi forgalma értékben átlagosan 6 százalékkal emelkedett 2008. április-2009. márciusban az előző évhez képest. A szupermarket és a diszkont eladásai átlag felett bővültek, míg a hagyományos kis üzleteknél 8 százalékos csökkenés következett be. Ha a Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategóriát nézzük, szembetűnő, hogy a növekvő boltszám összefügg a nagyobb forgalommal. Amíg 2008. május-2009. áprilisban a termékcsoport bolti eladása országosan 3 százalékkal emelkedett, addig ezt az átlagot meghaladja mind a drogéria, mind a szupermarket és diszkont növekedési mutatója. A trendek azt mutatják, hogy a fogyasztók boltválasztásában előtérbe került a kényelem, a lakóhely közelében megtalálható üzlet.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >