Ébredezik a nagyvállalatok beruházási kedve
Élénkülőben a hazai nagyvállalatok beruházási szándéka, a cégek 54%-a tervez valamilyen fejlesztést a következő egy év során. A legnépszerűbb beruházási cél jelenleg a technológiafejlesztés – jelzi a K&H nagyvállalati növekedési indexe.
Egyre erősebb a hazai, 2 milliárd forint feletti éves árbevételű, nem állami nagyvállalatok beruházási szándéka.
– A K&H nagyvállalati növekedési indexének eredménye szerint az előző negyedévi 42%-ról 54%-ra ugrott azoknak a cégeknek az aránya, amelyek a következő 1 évben fejleszteni kívánnak. A mostani arány az elmúlt 12 hónap trendjében szignifikáns változást jelez, és hatalmas előrelépés az egy évvel ezelőtti mélyponthoz képest is (34%). A vállalatok részéről tehát egyértelműen növekvő intenzitás mutatkozik a következő egy évre tervezett beruházásokat illetően, de továbbra is kérdéses, hogy sikerül-e tartósan 50% felett tartani ezt a szándékot – mondta el Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője.
A megvalósítandó beruházásoknál az előző negyedévhez képest a technológiai fejlesztések 24%-ról 27%-ra, a kapacitásbővítő fejlesztések pedig 13%-ról 19%-ra ugrottak, míg értékesítés-, illetve folyamatfejlesztést egyaránt a cégek 12%-a tervez.
A beruházási szándék emelkedése mellett a fejlesztésekre fordítandó költségeiket is növelni kívánják a cégek.
– A nagyvállalati döntéshozók elmondása alapján ugyan a legtöbb vállalatnál (66%) nem fog döntően változni a beruházásokra fordított költségek mértéke a következő 12 hónapban, de 25%-ról 29%-ra ugrott a nagyobb fejlesztési ráfordításokkal számoló cégek aránya, miközben csupán 4% nyilatkozott úgy, hogy visszafogják ilyen jellegű költségeiket – tette hozzá a szakember. //
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig sokan vannak azonban, akik szerint pénzkidobás ingatlant kivenni
Markánsan eltérően ítélik meg a középkorúak a lakásbérlést, mint lakhatási…
Tovább olvasom >Olcsóbb lett a gyümölcsjoghurt, de elszállt a narancslé ára
Egy év alatt 7 százalékkal drágultak a gyermekek által gyakran…
Tovább olvasom >K&H: félénkebbek a középkorú magyarok, hiába a nagyobb jövedelem
Évtizedes távlatban fokozatos növekedést mutat a középkorúak jövedelme, az elmúlt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >