Ébredezik a nagyvállalatok beruházási kedve
Élénkülőben a hazai nagyvállalatok beruházási szándéka, a cégek 54%-a tervez valamilyen fejlesztést a következő egy év során. Nyugat-Magyarországon még ennél is ígéretesebb a helyzet, ugyanis tízből hat cég kíván beruházni. A legnépszerűbb beruházási cél jelenleg a technológiafejlesztés – jelzi a K&H nagyvállalati növekedési index.
Egyre erősebb a hazai, 2 milliárd forint feletti éves árbevételű, nem-állami nagyvállalatok beruházási szándéka. „A K&H nagyvállalati növekedési index eredménye szerint az előző negyedévi 42%-ról 54%-ra ugrott azoknak a cégeknek az aránya, akik a következő 1 évben fejleszteni kívánnak. A mostani arány az elmúlt 12 hónap trendjében szignifikáns változást jelez, és hatalmas előrelépés az egy évvel ezelőtti mélyponthoz képest is (34%). A vállalatok részéről tehát egyértelműen növekvő intenzitás mutatkozik a következő egy évre tervezett beruházásokat illetően, de továbbra is kérdéses, hogy sikerül-e tartósan 50% felett tartani ezt a szándékot” – mondta el Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője. A megvalósítandó beruházásoknál az előző negyedévhez képest a technológiai fejlesztések 24%-ról 27%-ra, a kapacitásbővítő fejlesztések pedig 13%-ról 19%-ra ugrottak, míg értékesítés-, illetve folyamatfejlesztést egyaránt a cégek 12%-a tervez.
A földrajzi elhelyezkedés nagymértékben befolyásolja a beruházási hajlandóságot. Leginkább a nyugat-magyarországi vállalatok körében számíthatunk beruházásokra, itt ugyanis 10-ből 6 cég tervez fejleszteni. A keleti régió vállalatainál ez az arány 55%, Közép-Magyarországon pedig 50%.
A beruházási szándék emelkedése mellett a fejlesztésekre fordítandó költségeiket is növelni kívánják a cégek. „A nagyvállalati döntéshozók elmondása alapján ugyan a legtöbb vállalatnál (66%) nem fog döntően változni a beruházásokra fordított költségek mértéke a következő 12 hónapban, de 25%-ról 29%-ra ugrott a nagyobb fejlesztési ráfordításokkal számoló cégek aránya, miközben csupán 4% nyilatkozott úgy, hogy visszafogják ilyen jellegű költségeiket” – tette hozzá a szakember.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a szolgáltató szektor lendülete némileg ellensúlyozza az ipar akadozását
“A GKI frissen publikált konjunktúraindexe 2 ponttal csökkent a legutóbbi…
Tovább olvasom >Így lett része a hétköznapoknak a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia (AI) ma már szinte észrevétlenül vált a…
Tovább olvasom >A K&H Bank nyerte el a Euromoney Awards for Excellence 2025 „Best Digital Bank” díját Magyarországon
A K&H Csoport a Euromoney ezen díját immár két egymást…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >