E-kereskedelem: új digitális platform
A SIA által kifejlesztett infrastruktúrának köszönhetően az on-line áruházak olyan innovatív fizetési módszert ajánlhatnak vásárlóiknak európai szinten, mely “azonnali instant átutaláson”, valamint a leggyakoribb hitelkártyák és a PayPal elfogadásán alapul.
Szintén tanulmányozásra került az a lehetőség, hogy az új EBA CLEARING szolgáltatást el lehessen érni okostelefonon és tablet gépen, valamint engedélyezni lehessen a közmű számlák közvetlen terhelését a felhasználók folyószámlájára a saját otthoni banki alkalmazásukon keresztül.
Milánó, 2012. június 20. – A SIA elindítja az “e-Konvergencia” elnevezésű, új technológián alapuló infrastruktúrát, mely engedélyezi a kereskedőknek, valamint olasz és külföldi pénzintézeteknek, hogy hozzáférhessenek az EBA CLEARING MyBank néven futó pán-europai kezdeményezéséhez, mely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy on-line vásárlásaikért közvetlenül a saját banki hozzáférésükön keresztül fizessenek. A MyBank kísérleti projektje június elején indult, a hivatalos verzió elindítását 2013-ra ütemezik..
Az ABI által a fizetési rendszerek és szolgáltatások témájában a firenzei Kongresszusi Palotában június 21-én és 22-én megszervezett SPIN 2012 Nemzetközi Konferencia és Kiállítás alkalmával a SIA első alkalommal mutatta be az új “e-Konvergencia” platformot és a MyBank rendszeren történő on-line vásárlás demo verzióját az élelmiszeripari, biztosítási és elektronikai szektorban.
A SIA most a korábbiaknál is erősebben célozza meg az olyan e-fizetési szolgáltatások elterjesztését, melyek biztonságosak és könnyen használhatóak, valamint az e-kereskedelmi szektor fejlesztését, melynek piaca az előrejelzések szerint Olaszországban 2012 végére 18%-os növekedést fog elérni, ami 9,5 milliárd euró forgalmat jelent a 2011-es 8 milliárd euróval szemben (forrás: B2C Observatory Netcomm – Milan Polytechnic).
2015-re az EU Bizottság célkitűzése szerint a jelenleg 3,4%-os e-kereskedelmi volumen megduplázódik.
Az “e-Konvergencia” által a SIA egy olyan digitális infrastruktúrát tesz elérhetővé, mely lehetővé teszi a kommunikációt az on-line kereskedők és a MyBank-ban részt vevő bankok között, így minimalizálva a hozzáférési alkalmazások fejlesztési és kezelési költségeit, a bevezetés időráfordítását, és lehetővé téve az ügyfeleknek, hogy internetes fizetéseiket egyszerű és biztonságos módon tegyék (jelenleg az ügyfelek 23%-a feladja a tranzakciót a vásárlási fázisban).
A MyBank-ban alapvető szerepet játszik a központi tár, mely tartalmazza a résztvevő bankokkal kapcsolatos információkat, ugyanakkor garantálja az átjárhatóságot és hozzáférhetőséget. Ennek a tárnak a kezelését az EBA CLEARING a SIA-ra bízta a 2002-ben elindított partnerség keretei között, mely szerint a SIA szolgáltatja a technológiát az EBA CLEARING STEP2 platformja számára, mely az euróban létrejött tranzakciók elszámolását és átváltását teszi lehetővé.
Az on-line fizetések folyamatosan fejlődő üzletágában a MyBank abszolút újdonságnak számít, mivel lehetőséget nyújt az “instant, (azonnali) átutalásra” az otthoni banki hozzáférésen keresztül, hogy bárhol Európában lehessen vásárolni – és ez egy olyan stratégiai eszköz, mely hozzájárulhat az e-kereskedelem növekedéséhez. Ezt már bebizonyította a Hollandiában elindított kezdeményezés, melyben az on-line átutaláson alapuló iDeal hazai rendszert a virtuális kereskedők 90%-a elfogadja, és az ügyfelek is ezt választják fizetési eszközként.
A MyBank használata rendkívül könnyű lesz a virtuális üzletek vásárlóinak, akiknek rendelkezésére áll majd egy ikon, melyre klikkelve elkezdhetik a fizetést, kiválasztva bankjukat és közvetlenül kapcsolódva az otthoni banki hozzáféréshez. A SIA kifejlesztett egy virtuális POS alkalmazást, amely integrálva az “e-Konvergencia” platformmal lehetővé teszi az on-line kereskedők számára, hogy elfogadják ezt az új fizetési módszert is a hagyományosak mellett, amilyenek a kreditkártyák és a PayPal.
A Routing Service, elnevezésű rendszeren keresztül a SIA infrastruktúra technológiája ezután továbbítja a fizetési kérelmeket a kereskedő bankjából a vásárló bankjához.
Egy másik rendszer (Érvényesítő Szolgáltatás), az említett kérelmek feldolgozása és engedélyezése után párbeszédet létesít a vásárló bankja otthoni banki hozzáférést biztosító alkalmazásával.
Ezen a ponton, a vásárlónak csak a fizetést kell végrehajtania saját maga hitelesítésével, a bankja által megadott biztonsági kódok használatával, anélkül, hogy bármilyen más személyes vagy bizalmas adatot megadna az Interneten (a fizetés adatai a vásárlást illetően automatikusan megjelennek). Az összeg és a kedvezményezett ellenőrzését követően a tranzakció létrejön, és a kereskedő megkapja az átutalást.
A teljeskörű telepítés után, ez a vásárlási módszer teljesen SEPA kompatibilis lesz. A SEPA az Egységes Európai Fizetési Térség (Single Euro Payments Area) azért jött létre, hogy lehetővé tegye az állampolgároknak, a cégeknek, a közhivataloknak és más pénzügyi felhasználónak, hogy egységes módon fizessenek és fogadjanak fizetéseket, mely során az egységes fizetési eszközöket (átutalást, direkt terhelést és fizetési kártyákat) olyan egyszerű és biztonságos módon használják, mintha csak hazai szinten tennék.
Az új “e-Konvergencia” platform mellett a SIA már tanulmányozza az új szolgáltatás lehetséges fejlődési irányait annak érdekében, hogy olyan más eszközök számára is hozzáférhetővé váljon, mint az okostelefonok és tablet gépek, és új funkciókkal gazdagodjon. Valóban, a MyBank használatával a közüzemi számlák közvetlen terhelése a felhasználó folyószámlájára jelentősen könnyebbé válna, és azonnal teljesülne. Csak néhány egyszerű lépés elrendezésébe kerülne, hogy valós időben és anélkül, hogy meg kellene személyesen látogatni a bankot, közvetlenül lehetne terhelni a közüzemi számlákat a felhasználó otthoni banki hozzáférésén keresztül.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >