E-commerce: nyáron gyorsabban érkeznek meg a rendelések
Annak érdekében, hogy a postai küldeményeket a nyári időszakban is fennakadások nélkül megkaphassuk, célszerű már előre végiggondolni, hogy mikor, mennyi időre leszünk távol, és ebben az időszakban várjuk-e küldemény érkezését – tartalmazza a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) – mint a hazai postai szolgáltatások felügyeletét ellátó szerv – Kommunikációs Igazgatóságának közleménye, amelyet szerdán juttattak el az MTI-hez.
Mint írták: a legkevesebb probléma azokkal a küldeményekkel, levelekkel, papíralapú számlákkal lehet, amelyeket a szolgáltató a postaládába bedobva kézbesít.
Ám ebben az esetben is érdemes meggyőződnünk, hogy a postaládánk könnyen megtalálható és beazonosítható-e, továbbá az emelet és ajtószám egyaránt fontos információ. Ugyanígy gondoskodjunk a már elhalványult, esetleg a levélszekrényről lehullott névkiírások megújításáról is.
Emellett fontos az is, hogy a postaládánk ne legyen tele. Ezért, ha hosszabb ideig távol vagyunk vagy nagyobb számú küldeményt szoktunk kapni, akkor kérjünk meg valakit, hogy a postaládát rendszeresen ürítse – tették hozzá.
Ugyanakkor – folytatták – ha online rendeléseket adunk le, mérlegeljük, hogy a küldemény várhatóan mikor érkezik. Ha pedig az EU-n kívüli országból rendelünk, akkor a vám- és áfa-fizetéssel kapcsolatban is lehet teendőnk, mielőtt a küldeményt átvehetjük. Vagyis célszerű az ilyen rendeléseket úgy időzíteni, hogy vagy még az utazásunk előtt, vagy a hazaérkezésünk után kapjuk kézhez az árut.
Azt is ajánlják: fontoljuk meg, hogy célszerű-e az otthoni címünkre kérni a kézbesítést vagy inkább kérjük azt a nyaralóhelyre, esetleg válasszunk csomagpontot, csomagautomatát kézbesítési címként. Ugyanis, ha a kézbesítés sikertelen, és a szolgáltató által jelzett határidőn belül nem jelentkezünk a küldeményért, akkor azt vissza fogják küldeni a feladónak.
Továbbá a csomagautomatákban is viszonylag rövid ideig tárolják a küldeményünket, ezt követően csak további utánajárással juthatunk hozzá a megrendelt termékekhez – hívták fel a figyelmet.
A közlemény szerint
„hivatalos leveleinket a jogszabály alapján két alkalommal kísérli meg kézbesíteni a Magyar Posta, és összesen akár 10 munkanapig is őrzi, mielőtt visszaküldi a feladónak. A többi küldeménynél az az irányadó, hogy a feladó melyik szolgáltató, milyen szolgáltatását választotta, így lehet, hogy a küldemény kézbesítését csak egyszer kísérlik meg. Amennyiben ez sikertelen, a szolgáltató köteles a küldemény érkezéséről értesítőt hagyni, és legkevesebb 5 napig biztosítani számunkra az átvétel lehetőségét”.
Egyes esetekben a postai szolgáltató a címzett számára előre küld egy értesítést a küldemény érkezéséről SMS vagy e-mail formájában, és lehetőséget biztosít a kézbesítés napjának, helyszínének módosítására is.
„Csomagautomatába érkezett küldeményünket fel tudja venni helyettünk az a megbízottunk, akinek megadjuk az átvételi kódot”
– írták.
Házhoz kézbesítés esetén a velünk lakó hozzátartozó, előzetes jóváhagyásunkkal meghatalmazás birtokában a szomszéd is átveheti a küldeményt – fűzték hozzá.
„Mindig figyeljünk a megfelelő címzésre, online rendelésnél pedig pontosan töltsük ki a címadatmezőket (irányítószám, település, közterület neve, házszám, emelet, ajtó) és adjunk meg telefonszámot, e-mail-címet is, hogy a szolgáltató küldhessen értesítést számunkra, valamint szükség esetén felvehesse velünk a kapcsolatot”
– olvasható a közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >A karácsony közeledtével az online csalások megszaporodására számítanak szakértők
A karácsony közeledtével erősödhet a kiberbűnözők tevékenysége, megszaporodhatnak az online…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >