E-bolthoz webkártya illik

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 07. 09. 00:03

Áprilisban 2700 e-bolt működött hazánkban, ami több százzal magasabb a 2008-as adatnál. Az internetes értékesítés a teljes kiskereskedelmi forgalomnak ma már több mint az 1,6 %-át adja, egy éve ez a mutató még 1 %-on állt.

Úgy fest tehát, hogy a webes vásárlásban egyre jobban bízunk, azonban az online bankkártyás fizetés aránya még mindig alig 3 százalék, részben a vevők bizalmatlansága miatt. A netes vásárlást szolgáló úgynevezett web-, vagy virtuális kártyák száma ennek ellenére, vagy éppen ezért dinamikusan növekszik.
A webkártya, vagy internetes kártya egy virtuális bankkártya, amely kizárólag internetes kereskedőknél használható áru és szolgáltatás ellenértének a kifizetésére, készpénzfelvételre nem alkalmas. A webkártya számának megadásával az online módon vásárló ügyfél kiküszöböli a visszaélés lehetőségét a saját bankkártyája számával, hiszen elkülönült kártyaszámot használ az internetes vásárlásokra. A webkártyával elérhető pénzösszeget a tulajdonos tetszése szerint tudja változtatni, és általában csak a vásárlás lebonyolítását megelőzően helyez el pénzt rajta.
Az internetes vásárlások biztonságát növelő virtuális kártyák száma 2005-ben még csak 69 ezer volt, melyet összesen 5 bank kínált ügyfeleinek. Tavaly év végén már több, mint 243 ezer webkártya volt forgalomban, négy bank kínálatában, vagyis négy év alatt 3,5-szeresére nőtt a számuk – derül ki az MNB statisztikáiból.
A Pénzcentrum  által megkérdezett 16 hazai bank közül 8 válaszolt, közülük az Erste Bank, az OTP Bank, a CIB Bank, és az MKB Bank rendelkezik virtuális bankkártyával – írja a penzcemtrum.hu.




Kapcsolódó cikkeink