Düsseldorfi vásártrió magyar cégekkel
Friss árunál is diszkont, wellness a slágerek, valamint az áru nyomon követhetősége. Ezt tükrözi a friss áruk három kategóriájának – úgymint húskészítmény, tejtermék és mélyhűtött áru – hagyományos vására Düsseldorfban, szeptember 28-tól október 1-jéig. Annak ellenére, hogy az AMC a hagyományoktól eltérően idén nem támogatja a magyar cégek részvételét a düsseldorfi hármas kiállításon, öt magyar vállalat mélyhűtött termékekkel, kettő pedig húskészítményekkel összesen 66 négyzetméternyi kiállítási helyet bérel – tájékoztatja lapunkat Máté Szilvia, a BD-Expo budapesti képviseletének vezetője. – Jóleső érzéssel számolhatok be arról, hogy visszatérő kiállítók mellett új vállalatok is bemutatkoznak majd.
A Rajna menti vásárközpontban az Inter-Cool magyar kiállítói a következők: D-Back, Marathon Foods, MAR-NE-VALL, Öreglaki Vadfeldolgozó, VADEX.
– Az ár a korábbiaknál is nagyobb szerepet játszik a német vásárlók döntéseiben, de a minőség is egyre inkább számít – állapítja meg Máté Szilvia. – Ennek következtében a mélyhűtött termékek piaci részesedése növekszik; németországi fogyasztásuk, nem számítva a nyers baromfit, 60 százalékkal emelkedett az elmúlt tíz év során.
Tavaly a mélyhűtött áruk kiskereskedelmi forgalma elérte a 10,5 milliárd eurót, ami 4,5 százalékkal haladta meg az előző évit.
Az InterMeat magyar kiállítója a Hungerit és a Kaiser Food. Eladási lehetőségeiket növeli, hogy az amúgy is jelentős német hús- és húskészítménypiac tovább bővül. Mennyiségben plusz 1,6 százalékot regisztráltak tavaly, az előző évhez képest.
Újra erősödik a kereslet a klasszikus szupermarketek csemegepultjai iránt, mert a német vevők egy része szereti, ha kiszolgálják. A friss hús eladásainak négyötöd része jut a szupermarketekre.
Az InterMopro, a tej és tejtermékek vására ezúttal magyar kiállító nélkül nyílik meg. A szektorban a tejfeldolgozók húsz év óta tavaly először tudták jelentősen megemelni a friss tej, vaj és sajt árát úgy, hogy a többletbevételt továbbadták a tejet termelő gazdáknak. A feldolgozók az áremelés ellenére magas kereslettel találták szemben magukat, aminek oka a világpiacon jelentkező újabb igényekben keresendő.
A közeljövőben a német piac ismerői országukban a tejtermelés további növekedésére számítanak.
Bajai Ernő
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >