Durva a különbség tojás termelői és fogyasztói ára között
Az árstop megszűnése után olyan jogszabály lépett életbe, amely a nagy forgalmú áruházláncokat arra kötelezi, hogy bruttó beszerzési áron értékesítsék a tojást. Ennek következtében a bolti ár nem tükrözi a valós önköltségeket, mivel az árstop és a beszerzési ár alatti értékesítés tilalmának eltörlése lehetővé tette az alacsonyabb áron történő értékesítést. Ez a helyzet azonban a termelői piacokon működő szereplőknek nehézségeket okoz, mivel az árverseny közepette egyre nehezebb az áru értékesítése.
A kereskedelmi láncoknak azonban lehetőséget ad ez a jogszabály arra, hogy vonzóbb akciókat hirdessenek a húsvét előtti időszakban. A beszerzési ár alatti értékesítés tilalmának feloldása némi mozgásteret biztosít a kereskedelmi láncoknak, de ez a lehetőség nem minden piaci szereplő számára jelent megoldást.
A termelői piacokon működő szereplők számára ugyanis ez nem jelent javulást, mivel számukra nem vonatkozik a kötelező akciózás, és a beszerzési árra szokásos hasznot sem számolhatnak rá, ami növeli a kiskerláncokhoz képest versenyhátrányukat. A fogyasztók által fizetett ár tehát nagyban függ az éppen aktuális akciózási kényszertől, és az árak közötti különbségek jelentős problémát jelenthetnek a piaci szereplők számára.
„A tojás fogyasztói ára elszakadt a termelői ártól, a kettő között nagyon kicsi a korreláció jelenleg, mert az árstop megszűnése után olyan jogszabály lépett életbe, amely a nagy forgalmú áruházláncokat arra kötelezi, hogy bruttó beszerzési áron értékesítsék a tojást. Ez azt jelenti, hogy annyiért kell neki adni, amennyiért kapja. Ráadásul ebből az árból kell a kereskedőknek a kötelező akciózást is végrehajtaniuk, figyelembe véve, hogy eltörölték a beszerzési ár alatti értékesítés tilalmát is”
– mondta el az Agrárszektornak Pákozd Gergely, a Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetségének alelnöke.
Kapcsolódó cikkeink
75 ezer tojásból készült rántottával várt minden debrecenit a piacvezető Tranzit Csoport
600 liter olaj, 70 kg étkezési só és 2, 2…
Tovább olvasom >75 ezer tojásból készít rántottát a debreceni Tranzit-csoport kényelmi élelmiszereket gyártó cége
A világ legnagyobb tojásrántottájával vár minden debrecenit a piacvezető Tranzit…
Tovább olvasom >A PENNY Magyarország állásfoglalása a magyar tojás fontosságával kapcsolatban
A PENNY Magyarország az alábbi állásfoglalást juttatta el szerkesztőségünkbe, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >