Duplájára emelné a bankkártya elfogadóhelyek számát a Mastercard
A Mastercard meghirdette hároméves infrastruktúra-fejlesztési programját, amelynek célja, hogy duplájára emeljék a bankkártya elfogadóhelyek számát Magyarországon, a program megvalósítása mintegy 2 milliárd forintba kerül – közölte a kártyatársaság az MTI-vel.
A program pénzügyi és szakmai támogatást nyújt mind a hazai-, mind a határon átnyúló elfogadók részére annak érdekében, hogy jelentős mértékben felgyorsulhasson a bankkártya terminál igénylési és kihelyezési folyamat, valamint a kereskedők számára a Magyarországon elérhető terminálok és fizetési megoldások is tovább bővüljenek.
A Mastercard az infrastruktúra-fejlesztési programja keretében a Magyarországon működő bankkártya elfogadók számára egyösszegű támogatást biztosít a terminál igénylési és telepítési folyamatok átalakítására és korszerűsítésére. A programmal azt szeretnék elérni, hogy a kereskedők a jelenlegi több hét helyett akár 3 napon belül működő bankkártya terminálhoz juthassanak. A program másik célja a teljes ügyintézési folyamat elektronikus útra terelése. A Mastercard tervei szerint a program segítségével három év alatt duplájára nőhet a kereskedelmi elfogadóhelyek száma.
A közlemény idézi Eölyüs Endrét, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatóját, aki jelezte: a Mastercardnál úgy látják, hogy Magyarországon a digitalizáció és a készpénzmentes megoldások elterjedése elképzelhetetlen a kis- és középvállalkozások (kkv-k) bevonása nélkül. Ezért úgy döntöttek, hogy a kkv-szektort helyezik a program fókuszába, őket szeretnék megszólítani és hatékonyan segíteni.
Közölte: az MNB adatai szerint a bankkártya elfogadóhelyek száma 2018 év végén elérte a 145 ezer darabot, ami elmarad a NAV-hoz bekötött online pénztárgépek számától, az online pénztárgépre kötelezett üzletek jelentős részében nem lehet bankkártyával fizetni. Emellett a mikro- és kisvállalati-, valamint egyéni vállalkozói szektorban van a legnagyobb lemaradás a kártyaelfogadás terén.
A Magyarországon működő kártyaelfogadók üzleti modellje kevéssé fókuszál a kisvállalkozásokra, a Mastercard szerint ahhoz, hogy a piac sikeresen meg tudja szólítani ezt a szektort, a jelenlegitől eltérő üzleti gondolkodásra van szükség – magyarázta Eölyüs Endre. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mastercard Green Friday kampánya idén a tudatos vásárlásra ösztönöz
A Mastercard második alkalommal indítja el a Green Friday kampányt,…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Biztonságos és kényelmes: a mobiltárcás fizetés térnyerése Magyarországon
A mobilos fizetés egyre népszerűbb megoldás, hiszen gyors, kényelmes, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >