Duplájára emelné a bankkártya elfogadóhelyek számát a Mastercard
A Mastercard meghirdette hároméves infrastruktúra-fejlesztési programját, amelynek célja, hogy duplájára emeljék a bankkártya elfogadóhelyek számát Magyarországon, a program megvalósítása mintegy 2 milliárd forintba kerül – közölte a kártyatársaság az MTI-vel.
A program pénzügyi és szakmai támogatást nyújt mind a hazai-, mind a határon átnyúló elfogadók részére annak érdekében, hogy jelentős mértékben felgyorsulhasson a bankkártya terminál igénylési és kihelyezési folyamat, valamint a kereskedők számára a Magyarországon elérhető terminálok és fizetési megoldások is tovább bővüljenek.
A Mastercard az infrastruktúra-fejlesztési programja keretében a Magyarországon működő bankkártya elfogadók számára egyösszegű támogatást biztosít a terminál igénylési és telepítési folyamatok átalakítására és korszerűsítésére. A programmal azt szeretnék elérni, hogy a kereskedők a jelenlegi több hét helyett akár 3 napon belül működő bankkártya terminálhoz juthassanak. A program másik célja a teljes ügyintézési folyamat elektronikus útra terelése. A Mastercard tervei szerint a program segítségével három év alatt duplájára nőhet a kereskedelmi elfogadóhelyek száma.
A közlemény idézi Eölyüs Endrét, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatóját, aki jelezte: a Mastercardnál úgy látják, hogy Magyarországon a digitalizáció és a készpénzmentes megoldások elterjedése elképzelhetetlen a kis- és középvállalkozások (kkv-k) bevonása nélkül. Ezért úgy döntöttek, hogy a kkv-szektort helyezik a program fókuszába, őket szeretnék megszólítani és hatékonyan segíteni.
Közölte: az MNB adatai szerint a bankkártya elfogadóhelyek száma 2018 év végén elérte a 145 ezer darabot, ami elmarad a NAV-hoz bekötött online pénztárgépek számától, az online pénztárgépre kötelezett üzletek jelentős részében nem lehet bankkártyával fizetni. Emellett a mikro- és kisvállalati-, valamint egyéni vállalkozói szektorban van a legnagyobb lemaradás a kártyaelfogadás terén.
A Magyarországon működő kártyaelfogadók üzleti modellje kevéssé fókuszál a kisvállalkozásokra, a Mastercard szerint ahhoz, hogy a piac sikeresen meg tudja szólítani ezt a szektort, a jelenlegitől eltérő üzleti gondolkodásra van szükség – magyarázta Eölyüs Endre. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Adományozás egyszerűen és biztonságosan: digitális innováció az adománygyűjtésben a Mastercard és az Ökumenikus Segélyszervezet együttműködésével
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Szálltunk rendelkezésükre! (2. rész)
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Költési trendek az ünnepi szezonban: a megfizethető ajándékok, az élmények és a prémium élelmiszerek kerülnek előtérbe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fordulópont előtt a Temu-modell: 2026-tól drágulhat az extrán olcsó online import
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Magyar Élelmiszerbank 44 000 élelmiszercsomagot állít össze az ALDI első adventi vásárának bevételéből
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Így készüljünk az ünnepekre négylábú kedvencünkkel
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
