Dübörög a marhabiznisz
A KSH adatai szerint Magyarország élőmarha-exportja 29 százalékkal emelkedett 2015-ben a 2014. évihez képest. A főbb partnerek Törökország, Ausztria és Oroszország voltak.
A legtöbb szarvasmarhát a korábbi legnagyobb piacunkra, Törökországba szállítottuk, ahova több mint a kilencszeresére emelkedett a kivitel. Az Agrárgazdasági Kutató Intézet által készített összegzés szerint az Oroszországba szállított mennyiség a két és félszeresére nőtt, Ausztriába pedig 11 százalékkal több szarvasmarhát vittek.
Magyarország élőmarha-importja nem változott jelentősen 2015-ben a 2014-ben beszállított mennyiséghez képest. Az élő szarvasmarha csaknem kétharmada Németországból, Hollandiából, Csehországból és Romániából származott. Magyarország marhahúsexportjának mennyisége hat százalékkal, értéke kilenc százalékkal emelkedett tavaly. A marhahúsimport mennyisége két százalékkal, értéke nyolc százalékkal nőtt. (munkatársunktól)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: 2,2 milliárd euró volt a szolgáltatás-külkereskedelmi többlet az I. negyedévben
2025 I. negyedévében a szolgáltatások euróban számított exportja 3,6, importja…
Tovább olvasom >KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >Távoli, de nyitott kapu: Üzbegisztánban látnak lehetőséget a magyar cégek
Bár földrajzilag és kulturálisan is távoli, Üzbegisztán az egyik legígéretesebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Milliárdos osztalék, stabil ezermilliárdos forgalom – így teljesített 2024-ben az Országos Dohányboltellátó Kft.
Újra átlépte az ezermilliárd forintos árbevételi küszöböt az Országos Dohányboltellátó…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >