Drónháború az Amazon és a Walmart között
Azt, hogy mennyire átalakulóban van a kiskereskedelmi szektor, jól mutatja, hogy a két óriáscég, a Walmart és az Amazon sok egyéb mellett abban is versenyzik egymással, hogy melyiknek van több drónszabadalma – írja a Financial Times nyomán a portfolio.hu.
A Walmartnak ez lehet a második éve a sorban, amikor több, drónra vonatkozó szabadalmat ad be, mint az Amazon. A BDO felmérése szerint a Walmart tavaly július óta 97 új drónszabadalmat adott be a Szellemi Tulajdon Világszervezetéhez, miközben ugyanezen időszak alatt az Amazon csak 54-et. Egy évvel korábban a Walmart 75, az Amazon 54 szabadalmat nyújtott be.
A trend nem véletlen, a kiskereskedelmi üzletágban tevékenykedő cégek többsége azon dolgozik, hogyan tudná hatékonyabban és gyorsabban végezni a kiszállításokat, ennek egyik legjobb módszere pedig a drónnal történő kiszállítás lehet.
Az Amazon és a Walmart között az utóbbi hónapokban egyre kiélezettebb a verseny, az Amazon áprilisban jelentette be, hogy 800 millió dollárt fektet az amerikai Prime ügyfeleinek gyorsabb kiszolgálásába. Nem kellett sok idő a Walmartnak sem ezután, hogy bejelentse, egyes területeken a kiszállítást már másnapra vállalni tudja.
A hónap elején az Amazon beszélt arról, hogy hónapokon belül elkezdi a drónokkal való kiszállítást, amelyek 15 mérföldes körzetben 30 percen belülre szoríthatja a kiszállítási időt. 2017 és 2018 júliusa között a világszervezetnek beadott drónszabadalmak száma 34%-kal nőtt. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A higiéniai szegénység enyhítésére társult az Amazon, az Unilever és a Colgate-Palmolive
Az Amazon az Unileverrel, a Colgate-Palmolive-val és más vezető márkákkal…
Tovább olvasom >ISM 2025: A snack- és édesipar globális találkozóhelye
Idén február 2 és 5 között újfent Kölnben adtak találkozót…
Tovább olvasom >Milánóban nyitott fizikai üzletet az Amazon
Az Amazon megnyitotta első fizikai üzletét Olaszországban Amazon Parafarmacia &…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >