Drónháború az Amazon és a Walmart között
Azt, hogy mennyire átalakulóban van a kiskereskedelmi szektor, jól mutatja, hogy a két óriáscég, a Walmart és az Amazon sok egyéb mellett abban is versenyzik egymással, hogy melyiknek van több drónszabadalma – írja a Financial Times nyomán a portfolio.hu.
A Walmartnak ez lehet a második éve a sorban, amikor több, drónra vonatkozó szabadalmat ad be, mint az Amazon. A BDO felmérése szerint a Walmart tavaly július óta 97 új drónszabadalmat adott be a Szellemi Tulajdon Világszervezetéhez, miközben ugyanezen időszak alatt az Amazon csak 54-et. Egy évvel korábban a Walmart 75, az Amazon 54 szabadalmat nyújtott be.
A trend nem véletlen, a kiskereskedelmi üzletágban tevékenykedő cégek többsége azon dolgozik, hogyan tudná hatékonyabban és gyorsabban végezni a kiszállításokat, ennek egyik legjobb módszere pedig a drónnal történő kiszállítás lehet.
Az Amazon és a Walmart között az utóbbi hónapokban egyre kiélezettebb a verseny, az Amazon áprilisban jelentette be, hogy 800 millió dollárt fektet az amerikai Prime ügyfeleinek gyorsabb kiszolgálásába. Nem kellett sok idő a Walmartnak sem ezután, hogy bejelentse, egyes területeken a kiszállítást már másnapra vállalni tudja.
A hónap elején az Amazon beszélt arról, hogy hónapokon belül elkezdi a drónokkal való kiszállítást, amelyek 15 mérföldes körzetben 30 percen belülre szoríthatja a kiszállítási időt. 2017 és 2018 júliusa között a világszervezetnek beadott drónszabadalmak száma 34%-kal nőtt. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Éves élelmiszer-előfizetési programot indított az Amazon
Éves élelmiszer-előfizetési programot kínál az Amazon a Prime-tagok számára, valamint…
Tovább olvasom >Útkeresés az óriások árnyékában: 2024-ben a magyar e-kereskedelmi piac növekedését már az import forgalom hajtja
A hazai e-kereskedelem az elmúlt egy évben olyan átalakuláson ment…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági címkét vezet be az Amazon Belgiumban és Svédországban
Az Amazon Belgiumra és Svédországra is kiterjeszti „Climate Pledge Friendly”…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >Kihirdették a Lidl élelmiszerhősök verseny nyerteseit
Sikerrel zárult a Lidl Magyarország Élelmiszerhősök versenye, amit az élelmiszer-pazarlás elleni világnap…
Tovább olvasom >