Drónháború az Amazon és a Walmart között
Azt, hogy mennyire átalakulóban van a kiskereskedelmi szektor, jól mutatja, hogy a két óriáscég, a Walmart és az Amazon sok egyéb mellett abban is versenyzik egymással, hogy melyiknek van több drónszabadalma – írja a Financial Times nyomán a portfolio.hu.
A Walmartnak ez lehet a második éve a sorban, amikor több, drónra vonatkozó szabadalmat ad be, mint az Amazon. A BDO felmérése szerint a Walmart tavaly július óta 97 új drónszabadalmat adott be a Szellemi Tulajdon Világszervezetéhez, miközben ugyanezen időszak alatt az Amazon csak 54-et. Egy évvel korábban a Walmart 75, az Amazon 54 szabadalmat nyújtott be.
A trend nem véletlen, a kiskereskedelmi üzletágban tevékenykedő cégek többsége azon dolgozik, hogyan tudná hatékonyabban és gyorsabban végezni a kiszállításokat, ennek egyik legjobb módszere pedig a drónnal történő kiszállítás lehet.
Az Amazon és a Walmart között az utóbbi hónapokban egyre kiélezettebb a verseny, az Amazon áprilisban jelentette be, hogy 800 millió dollárt fektet az amerikai Prime ügyfeleinek gyorsabb kiszolgálásába. Nem kellett sok idő a Walmartnak sem ezután, hogy bejelentse, egyes területeken a kiszállítást már másnapra vállalni tudja.
A hónap elején az Amazon beszélt arról, hogy hónapokon belül elkezdi a drónokkal való kiszállítást, amelyek 15 mérföldes körzetben 30 percen belülre szoríthatja a kiszállítási időt. 2017 és 2018 júliusa között a világszervezetnek beadott drónszabadalmak száma 34%-kal nőtt. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Walmart megnyitotta eddigi legnagyobb vényfeldolgozó központját
Újabb lépést tett a Walmart gyógyszertári szolgáltatásainak fejlesztése terén: megnyitotta…
Tovább olvasom >1500 irodai munkahelyet szüntet meg a Walmart az USA-ban
A Walmart 1500 vállalati pozíció megszüntetését tervezi az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Trump nekiment a Walmartnak: fellángolt a vita az amerikai vámokról és inflációról
Az elnök a Truth Socialön bírálta a kiskereskedelmi óriást, amiért…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >Új márkastratégiával és szerethető figurával újít az Auchan
A 27 éves jubileum alkalmából nem csak akciókkal és nyereményjátékkal…
Tovább olvasom >