Drogérialáncok dinamikus fejlődése: több száz milliárd forintos piac Magyarországon
Az elmúlt két évtizedben a drogérialáncok jelentős növekedést mutattak, Magyarországon és Európa más részein egyaránt. A drogéria termékek piaca hazánkban mára több száz milliárd forintosra nőtt, amelyet nagyjából egyenlő arányban osztanak meg a drogériák és a hiper- és szupermarketek. Az iparág dinamikus fejlődése annak köszönhető, hogy a vásárlók egyre nagyobb választékot és szélesebb kínálatot keresnek, miközben a drogérialáncok folyamatosan bővítik kínálatukat és üzlethelyeiket.

A drogérialáncok dinamikus növekedése várhatóan a következő években is folytatódik
Jelenleg Magyarországon közel 700 drogéria üzlet működik országos hálózatokban, ezen kívül még 1200-1500 kisebb, vegyi és drogéria boltként működő üzlet található. Az üzletek mérete és választéka is növekedett az elmúlt évek során: míg egy átlagos drogéria 20 évvel ezelőtt 200-220 m²-es volt, ma már inkább az 500-540 m²-es alapterületű üzletek a jellemzőek. Ez a bővülés lehetővé teszi a szélesebb termékkínálatot és a vásárlói igények kielégítését – írja a Pénzcentrum.
A Rossmann drogérialánc például ma már 15-16 ezer különböző terméket kínál a vásárlóknak, és évente 3-4 ezer új termék jelenik meg polcaikon, egyre több hazai gyártótól. Ez a változatos kínálat nemcsak a vásárlók számára nyújt nagyobb választási lehetőséget, hanem a magyar gazdaság számára is előnyös, hiszen több magyar gyártó terméke kerül a polcokra.
A drogérialáncok folyamatosan növekednek: évente egyre több áruház nyílik, és a hálózatok egyre nagyobb csapatokkal dolgoznak. Magyarországon a drogéria szektorban jelenleg több mint 2300 alkalmazott dolgozik, és ez a szám várhatóan tovább növekszik a hálózatok terjeszkedésével.
A drogérialáncok dinamikus növekedése várhatóan a következő években is folytatódik, ahogy a fogyasztói kereslet egyre inkább az egészség- és szépségápolási termékek felé fordul. Az innovatív termékek és a széleskörű választék biztosítja, hogy a drogérialáncok továbbra is meghatározó szereplői maradjanak a hazai kiskereskedelmi piacnak.
Kapcsolódó cikkeink
Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Nőnap a Rossmann-nál: női vezetők, kupon és nyereményjáték
A hazai Rossmann 11 tagú menedzsmentjéből 4-en nők, akik idén…
Tovább olvasom >A Rossmann belső tehetségei hódítják meg a TikTokot
A Rossmann innovatív közösségi média kezdeményezése révén bolti dolgozóikkal egy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >