Drogérialáncok dinamikus fejlődése: több száz milliárd forintos piac Magyarországon
Az elmúlt két évtizedben a drogérialáncok jelentős növekedést mutattak, Magyarországon és Európa más részein egyaránt. A drogéria termékek piaca hazánkban mára több száz milliárd forintosra nőtt, amelyet nagyjából egyenlő arányban osztanak meg a drogériák és a hiper- és szupermarketek. Az iparág dinamikus fejlődése annak köszönhető, hogy a vásárlók egyre nagyobb választékot és szélesebb kínálatot keresnek, miközben a drogérialáncok folyamatosan bővítik kínálatukat és üzlethelyeiket.
Jelenleg Magyarországon közel 700 drogéria üzlet működik országos hálózatokban, ezen kívül még 1200-1500 kisebb, vegyi és drogéria boltként működő üzlet található. Az üzletek mérete és választéka is növekedett az elmúlt évek során: míg egy átlagos drogéria 20 évvel ezelőtt 200-220 m²-es volt, ma már inkább az 500-540 m²-es alapterületű üzletek a jellemzőek. Ez a bővülés lehetővé teszi a szélesebb termékkínálatot és a vásárlói igények kielégítését – írja a Pénzcentrum.
A Rossmann drogérialánc például ma már 15-16 ezer különböző terméket kínál a vásárlóknak, és évente 3-4 ezer új termék jelenik meg polcaikon, egyre több hazai gyártótól. Ez a változatos kínálat nemcsak a vásárlók számára nyújt nagyobb választási lehetőséget, hanem a magyar gazdaság számára is előnyös, hiszen több magyar gyártó terméke kerül a polcokra.
A drogérialáncok folyamatosan növekednek: évente egyre több áruház nyílik, és a hálózatok egyre nagyobb csapatokkal dolgoznak. Magyarországon a drogéria szektorban jelenleg több mint 2300 alkalmazott dolgozik, és ez a szám várhatóan tovább növekszik a hálózatok terjeszkedésével.
A drogérialáncok dinamikus növekedése várhatóan a következő években is folytatódik, ahogy a fogyasztói kereslet egyre inkább az egészség- és szépségápolási termékek felé fordul. Az innovatív termékek és a széleskörű választék biztosítja, hogy a drogérialáncok továbbra is meghatározó szereplői maradjanak a hazai kiskereskedelmi piacnak.
Kapcsolódó cikkeink
Már itthon is elérhető Dirk Rossmann önéletrajzi írása
A klímakatasztrófával foglalkozó oköthrillerei után megjelent magyarul Dirk Rossmann, a…
Tovább olvasom >Az árakba, a technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba invesztált a dm
A drogéria forgalma 17%-kal nőtt az elmúlt gazdasági évben A…
Tovább olvasom >Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >