Drogérialáncok dinamikus fejlődése: több száz milliárd forintos piac Magyarországon
Az elmúlt két évtizedben a drogérialáncok jelentős növekedést mutattak, Magyarországon és Európa más részein egyaránt. A drogéria termékek piaca hazánkban mára több száz milliárd forintosra nőtt, amelyet nagyjából egyenlő arányban osztanak meg a drogériák és a hiper- és szupermarketek. Az iparág dinamikus fejlődése annak köszönhető, hogy a vásárlók egyre nagyobb választékot és szélesebb kínálatot keresnek, miközben a drogérialáncok folyamatosan bővítik kínálatukat és üzlethelyeiket.

A drogérialáncok dinamikus növekedése várhatóan a következő években is folytatódik
Jelenleg Magyarországon közel 700 drogéria üzlet működik országos hálózatokban, ezen kívül még 1200-1500 kisebb, vegyi és drogéria boltként működő üzlet található. Az üzletek mérete és választéka is növekedett az elmúlt évek során: míg egy átlagos drogéria 20 évvel ezelőtt 200-220 m²-es volt, ma már inkább az 500-540 m²-es alapterületű üzletek a jellemzőek. Ez a bővülés lehetővé teszi a szélesebb termékkínálatot és a vásárlói igények kielégítését – írja a Pénzcentrum.
A Rossmann drogérialánc például ma már 15-16 ezer különböző terméket kínál a vásárlóknak, és évente 3-4 ezer új termék jelenik meg polcaikon, egyre több hazai gyártótól. Ez a változatos kínálat nemcsak a vásárlók számára nyújt nagyobb választási lehetőséget, hanem a magyar gazdaság számára is előnyös, hiszen több magyar gyártó terméke kerül a polcokra.
A drogérialáncok folyamatosan növekednek: évente egyre több áruház nyílik, és a hálózatok egyre nagyobb csapatokkal dolgoznak. Magyarországon a drogéria szektorban jelenleg több mint 2300 alkalmazott dolgozik, és ez a szám várhatóan tovább növekszik a hálózatok terjeszkedésével.
A drogérialáncok dinamikus növekedése várhatóan a következő években is folytatódik, ahogy a fogyasztói kereslet egyre inkább az egészség- és szépségápolási termékek felé fordul. Az innovatív termékek és a széleskörű választék biztosítja, hogy a drogérialáncok továbbra is meghatározó szereplői maradjanak a hazai kiskereskedelmi piacnak.
Kapcsolódó cikkeink
A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >Stratégiai jelentőségű üzletnyitások a Müllernél
„2024-ben a Müller két stratégiai fontosságú üzletet nyitott meg. Régi vágyunk…
Tovább olvasom >Két új felsővezető a Rossmann-nál
A Rossmann Magyarország felsővezetői csapatának bővítésével új lendületet kap a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >