Dreher: jelentősen nőtt az igény a prémiumsörök iránt
Egyre nagyobb az igény a prémium és szuperprémium sörök iránt Magyarországon, csak az elmúlt egy évben 23 százalékkal nőtt a kategória forgalma, 2018 első felében pedig 27 százalék volt a növekedés – közölte az MTI-vel a Dreher Sörgyárak Zrt.
A társaság, amely tavaly március óta a japán Asahi Csoport részeként működik, hosszú távú stratégiájának középpontjában a prémium portfólió kialakítása áll, egyrészt prémium és szuperprémium termékek hazai gyártásával, másrészt nemzetközi márkák importálásával. Ennek egyik lépéseként vezették be a magyar piacra a több mint 70 országban forgalmazott Peroni Nastro Azzurot is, amely Olaszország egyik legnépszerűbb sörmárkája, és világszerte az egyik legkeresettebb olasz sör.
Az MTI kérdésére a cég közölte, hogy a Peroni Nastro Azzuro gyártását nem tervezik Magyarországra hozni, az továbbra is Padovában készül. A Peroni fogadtatása az eddigiek alapján a magyar piacon pozitív, ám mivel egyelőre a márkaépítés szakaszában vannak, a tervezett értékesítési számokat a cég nem közölte.
A Dreher Sörgyárak Zrt. 2017-ben 2,3 millió hektoliter sört értékesített belföldön, piaci részesedése 34,7 százalék volt. A 2017. április 1-december 31-re vonatkozó általános üzleti évet záró eredménykimutatás szerint az értékesítés nettó árbevétele 46,4 milliárd forint, az adózás előtti eredmény 473,7 millió forint volt.
Az Asahi Breweries Europe Ltd. öt régióbeli országban (Magyarország, Csehország, Lengyelország, Szlovákia és Románia) van jelen, 11 sörgyárral, 7800 embert foglalkoztat és a világ több mint 50 országába exportál sört. Az Asahi Csoportot 1889-ben alapították, a sörgyártáson és értékesítésen túl más alkoholos italokat, üdítőket és élelmiszert is árul. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NIQ: Nem hátba veregetésre, mentorfigurákra van szüksége a fiataloknak
Egy átlagos magyar felnőtt a családján és a munkahelyén kívül…
Tovább olvasom >Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >