Drasztikus lépés az Unilevernél: 3200 európai álláshely megszüntetése várható 2025-ig
Az Unilever radikális döntést hozott: 2025 végéig az európai irodai álláshelyek egyharmadát leépíti. A döntés Hein Schumacher vezérigazgató nevéhez fűződik, aki tavaly vette át a cég irányítását – írta meg a Reuters.

A leépítések egy márciusban bejelentett termelékenységi program részei
A vállalat közleménye szerint akár 3200 álláshely is megszűnhet Európában. A leépítések egy márciusban bejelentett termelékenységi program részei. Az Unilever szerdán tájékoztatta felsővezetőit a tervezett lépésekről egy vállalati telefonbeszélgetés során.
Az Unilever szóvivője elmondta: „Most, a következő hetekben megkezdjük a konzultációs folyamatot azokkal a munkavállalókkal, akiket érinthetnek a javasolt változások.” Constantina Tribou humánerőforrás-vezető szerint „a mostani és 2025 végéig várható nettó hatás az európai szerepkörökben 3000-3200 szerepkör között mozog.”
Az Unilever már korábban is tett lépéseket üzletágának felrázására. Márciusban bejelentette fagylaltüzletágának kivezetését, amely olyan népszerű márkákat foglal magában, mint a Magnum és a Ben & Jerry’s.
„A részvényesek szempontjából egyértelműen fordulatra volt szükség egy alulteljesítő üzletágnál” – mondta Jack Martin, az Oberon Investments portfóliómenedzsere. Martin hozzátette: „a fagylaltüzletág eladása volt az első lépés, de az elkövetkező hónapokban további munkaerő-racionalizálási lépések várhatóak.”
Az Unilever döntése jelentős hatással lesz az európai munkaerőpiacra és a vállalat jövőbeni működésére. Az elkövetkező hetekben és hónapokban a cégvezetés és az érintett munkavállalók közötti konzultációk kulcsfontosságúak lesznek a változások sikeres végrehajtásához.
Kapcsolódó cikkeink
Villámgyors mosás kompromisszumok nélkül – megérkezett a Coccolino Wonder Wash
Az Unilever legújabb innovációja, a Coccolino Wonder Wash egy új…
Tovább olvasom >Természetes testápolási márkát vásárolt a brit Unilever
Az Unilever felvásárolta az elsősorban utántölthető dezodorjairól ismert brit Wild…
Tovább olvasom >AI-generált kampányforradalom: az Unilever új szintre emeli a marketinget
Az Unilever látványos újítással reformálja meg marketingfolyamatait: mesterséges intelligencia segítségével…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >Fulfilment szolgáltatást vezet be Európában az AliExpress
Új logisztikai szolgáltatást indít Európában az AliExpress Local+ néven, amely…
Tovább olvasom >Új ízek, új méretek – a Tarka most még több!
Bővül a Tarka tejtermékcsalád! Az igen kedvelt kisebb, 125 g-os…
Tovább olvasom >