Drasztikus lépés az Unilevernél: 3200 európai álláshely megszüntetése várható 2025-ig
Az Unilever radikális döntést hozott: 2025 végéig az európai irodai álláshelyek egyharmadát leépíti. A döntés Hein Schumacher vezérigazgató nevéhez fűződik, aki tavaly vette át a cég irányítását – írta meg a Reuters.
A vállalat közleménye szerint akár 3200 álláshely is megszűnhet Európában. A leépítések egy márciusban bejelentett termelékenységi program részei. Az Unilever szerdán tájékoztatta felsővezetőit a tervezett lépésekről egy vállalati telefonbeszélgetés során.
Az Unilever szóvivője elmondta: „Most, a következő hetekben megkezdjük a konzultációs folyamatot azokkal a munkavállalókkal, akiket érinthetnek a javasolt változások.” Constantina Tribou humánerőforrás-vezető szerint „a mostani és 2025 végéig várható nettó hatás az európai szerepkörökben 3000-3200 szerepkör között mozog.”
Az Unilever már korábban is tett lépéseket üzletágának felrázására. Márciusban bejelentette fagylaltüzletágának kivezetését, amely olyan népszerű márkákat foglal magában, mint a Magnum és a Ben & Jerry’s.
„A részvényesek szempontjából egyértelműen fordulatra volt szükség egy alulteljesítő üzletágnál” – mondta Jack Martin, az Oberon Investments portfóliómenedzsere. Martin hozzátette: „a fagylaltüzletág eladása volt az első lépés, de az elkövetkező hónapokban további munkaerő-racionalizálási lépések várhatóak.”
Az Unilever döntése jelentős hatással lesz az európai munkaerőpiacra és a vállalat jövőbeni működésére. Az elkövetkező hetekben és hónapokban a cégvezetés és az érintett munkavállalók közötti konzultációk kulcsfontosságúak lesznek a változások sikeres végrehajtásához.
Kapcsolódó cikkeink
100 éves márkákat ad el az Unilever
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Zwanenberg…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >105 millió dollárból fejleszti az Unilever a házon belüli illatinnovációs képességét
Az Unilever bejelentette, hogy 105,58 millió dollárt (100 millió eurót)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >