Drasztikus lépés az Unilevernél: 3200 európai álláshely megszüntetése várható 2025-ig
Az Unilever radikális döntést hozott: 2025 végéig az európai irodai álláshelyek egyharmadát leépíti. A döntés Hein Schumacher vezérigazgató nevéhez fűződik, aki tavaly vette át a cég irányítását – írta meg a Reuters.
A vállalat közleménye szerint akár 3200 álláshely is megszűnhet Európában. A leépítések egy márciusban bejelentett termelékenységi program részei. Az Unilever szerdán tájékoztatta felsővezetőit a tervezett lépésekről egy vállalati telefonbeszélgetés során.
Az Unilever szóvivője elmondta: „Most, a következő hetekben megkezdjük a konzultációs folyamatot azokkal a munkavállalókkal, akiket érinthetnek a javasolt változások.” Constantina Tribou humánerőforrás-vezető szerint „a mostani és 2025 végéig várható nettó hatás az európai szerepkörökben 3000-3200 szerepkör között mozog.”
Az Unilever már korábban is tett lépéseket üzletágának felrázására. Márciusban bejelentette fagylaltüzletágának kivezetését, amely olyan népszerű márkákat foglal magában, mint a Magnum és a Ben & Jerry’s.
„A részvényesek szempontjából egyértelműen fordulatra volt szükség egy alulteljesítő üzletágnál” – mondta Jack Martin, az Oberon Investments portfóliómenedzsere. Martin hozzátette: „a fagylaltüzletág eladása volt az első lépés, de az elkövetkező hónapokban további munkaerő-racionalizálási lépések várhatóak.”
Az Unilever döntése jelentős hatással lesz az európai munkaerőpiacra és a vállalat jövőbeni működésére. Az elkövetkező hetekben és hónapokban a cégvezetés és az érintett munkavállalók közötti konzultációk kulcsfontosságúak lesznek a változások sikeres végrehajtásához.
Kapcsolódó cikkeink
Klasszikus holland márkák eladására készül az Unilever
Az Unilever olyan klasszikus holland márkák eladását fontolgatja, mint az…
Tovább olvasom >A Unilever növekedését legerősebb márkái támogatják
Erőteljes növekedést könyvelhetett el az Unilever 2024 a harmadik negyedévében,…
Tovább olvasom >Lezárult az Unilever oroszországi és fehéroroszországi operációjának eladása
Az Unilever bejelentette, hogy eladta oroszországi és fehéroroszországi operációját a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >