Drámai következményekkel számolhatnak a vállalkozások: tudatos kapcsolatépítés nélkül céges ügyfeleik közel harmadát elveszítenék
A jelenlegi bizonytalan, válságos gazdasági helyzetben minden olyan eszköz szerepe felértékelődik, amely képes extra bevételt hozni a vállalkozásoknak. A tudatos és profi üzleti kapcsolatépítés – más szóval networking – erejét tökéletesen jól mutatja, hogy a vállalkozások saját bevallásuk szerint céges ügyfeleik közel harmadát elveszítenék, ha nem fektetnének megfelelő hangsúlyt kapcsolati tőkéjük gondozására. Beszédes statisztika az is, hogy a személyes üzleti találkozások 40%-a sikeres üzletkötést eredményez – hívta fel a figyelmet Avidor András vállalkozásfejlesztési és networking szakértő, a BNI Magyarország vezetője a közelgő Nemzetközi Networking Konferencia apropóján.
A világjárvány és a lezárások kétségtelenül komoly nyomot hagytak kapcsolatépítési szokásainkon, még most is kevesebbet utaznak az emberek és hajlamosabbak írásban vagy az online térben kommunikálni – ez a tendencia pedig többnyire az üzleti életben is érvényesül. Minden létező kutatás és a gyakorlati tapasztalok is azt mutatják ugyanakkor, hogy egy kézfogásnál vagy a kiállított termék mellett elhangzott rövid beszélgetésnél semmi sem építi jobban egy vállalkozást. A networking eseményeken megszólított potenciális ügyfelek 40%-kal nagyobb eséllyel kerülnek valóban az ügyfélkörünkbe, a B2B partnerek 80%-a pedig személyes benyomások alapján hozza meg üzleti döntéseit, de még a hagyományos névjegykártyák hasznát sem szabad lebecsülni, mert az emberek közel háromnegyede ítéli meg a vállalkozást ez alapján. De hogyan lehetünk sikeresek a networking világában?
40 milliárd forintnyi többletbevétel a kapcsolatépítésnek köszönhetően
Bármennyire is megszokottá és hatékonnyá váltak tehát a digitális platformok napjainkra, kiemelten fontos, hogy a vállalkozások időt és energiát áldozzanak a személyes kapcsolatépítésre. Legyen szó szakmai konferenciáról, iparági fórumról vagy éppen kereskedelmi kiállításról, ha félkészülten érkezünk és a termékünk vagy szolgáltatásunk mellett személyes élményt is tudunk nyújtani a potenciális ügyfeleknek, nem nyúlhatunk mellé – magányos farkasként azonban nem mindig egyszerű felismerni a kínálkozó lehetőségeket. A BNI nemzetközi üzleti közösség, szervezet éppen ebből a felismerésből született meg közel 40 évvel ezelőtt az Egyesült Államokban. A mára már közel 80 országot lefedő közösség eredményei pedig magukért beszélnek: a szervezet jelenleg közel 300.000 vállalkozást tömörít a világ minden tájáról, akik tavaly összesen több mint 20,6 milliárd dollár (kb. 7.800 milliárd forint) többletbevételhez segítették egymást.
„Az üzleti közösségek további dimenziót adnak a networking megkérdőjelezhetetlen értékéhez, hiszen olyan cégeket hoznak össze, melyek közös célokban osztoznak: fejleszteni szeretnék vállalkozásukat, új üzletet és ügyfeleket kívánnak szerezni, miközben visszajelzéseket kaphatnak, megoszthatják egymással tapasztalataikat, tanulhatnak és inspirálódhatnak. A magyar BNI-tagok rendszeres találkozókon vehetnek részt, százas nagyságrendben bővíthetik kapcsolati hálójukat, ezáltal számos üzletszerzési lehetőség nyílik meg előttük. Különböző képzéseken és konferenciákon bővíthetik tudásukat, sőt, az egyes szegmensek képviselői külön csoportokban dolgozhatnak össze a jobb eredményekért”
– mondja Avidor András, a szervező BNI Magyarország alapítója, vezetője.
2022-re már közel 1.100 magyar vállalkozás rendelkezett BNI tagsággal, akik összesen 40 milliárd forint többletbevételt generáltak egymásnak pusztán a kapcsolati tőke erejével. A szervezet éves szinten közel 2.400 üzleti rendezvényt szervez országszerte.
A nemzetközi piacok felé is van kikövezett út
A megbízható üzleti kapcsolatoknak persze nem csupán az országhatáron belül óriási az értéke, sőt, talán még több kérdéssel és leküzdendő akadállyal szembesülnek azok a vállalkozások, melyek a nemzetközi piacokon szeretnének érvényesülni. „A BNI a világ legnagyobb üzleti közössége, amely a magyar cégek számára is nyitott és lehetőséget kínál az exportpiacra lépésre, vagy a már meglévő export tevékenységük bővítésére. Emellett a közelmúltban elindítottuk nemzetközi BNI csoportunkat is, melynek célja, hogy kimondottan a külföldön élő, és vállalkozó honfitársainkat is bevonjuk közösségünkbe és velük közösen támogassuk tagjaink exportpiaci tevékenységének fejlesztését” – tette hozzá Avidor András.
A BNI Magyarország március 24-én rendezi meg az év legnagyobb hazai üzleti kapcsolatépítő rendezvényét, a 14. Nemzetközi Networking Konferenciát. Az eseményre mintegy 300 magyar vállalkozást várnak a szervezők, akiknek lehetősége lesz üzleti kapcsolatépítő megbeszéléseket folytatni egymással. Illetve értékes előadásokra is sor kerül többek között Pál Feri atya, Dr. Aczél Petra kommunikációkutató és Mark Gibson, a spanyol BNI közösség igazgatójának tolmácsolásában. A konferenciára még nyitott a jelentkezési lehetőség.
Kapcsolódó cikkeink
Átalakulóban a hazai rendezvénypiac: csillagászati jegyárak, szűkülő célközönség, fókuszban az élmény és a digitalizáció
Turbulens éveken van túl a rendezvényipar, amely nemcsak hazánkban, de…
Tovább olvasom >BNI: nehéz a kisgyerekes anyák visszaintegrálása a munkaerőpiacra
Továbbra is ellentétes elvárásoknak kell megfelelniük a nőknek a családalapítás…
Tovább olvasom >Magyarországon nagyjából 20 000 vállalkozás működik franchise rendszerben
Becslések szerint hazánkban több mint 100 000 embert foglalkoztatnak franchise vállalkozások,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >