Drágult, ezért kevésbé fogyott a kávé

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 09. 19. 23:26

A kávé az ötödik legnagyobb forgalmú élelmiszer a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória között. A rangsorban a feldolgozott hús, sör, sajt és szénsavas üdítőital után következik. Kiskereskedelmi eladásánál egyre inkább előtérbe kerülnek az árak. A nyersanyagok erősödő drágulása érzékenyen érinti a globális kávépiacot is.

Hazánkban a kávé kiskereskedelmi piaca évi 47 milliárd forint körül mozog. A bolti forgalom 2010. december–2011. júliusban értéket tekintve stabil maradt, mennyiség szempontjából 8 százalékkal csökkent, az előző év hasonló időszakához viszonyítva.

Koncentrált az eladás: a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek az értékben mért forgalom 65 százalékát vitték el a legutóbbi nyolc hónap során. A hipermarket piaci részesedése értékben 2 százalékponttal növekedett, míg a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna mutatója csak 1 százalékponttal csökkent. A 400 négyzetméteresnél kisebb üzletek 35 százalékos piacrésze szintén stabil maradt – csupán 1 százalékponttal esett vissza a tavalyi év ugyanezen időszakához képest.

A kereskedelmi márkák részaránya a kávékategóriában alacsonyabb, mint az élelmiszerek átlaga, viszont növekvő tendenciát mutat: az értékben mért kiskereskedelmi forgalomból a láncok saját márkáinak részaránya 14-ről 16 százalékra emelkedett a legutóbbi nyolc hónap során, ha a megelőző év ugyanezen időszakához viszonyítjuk.

Kapcsolódó cikkeink