Dráguló mosogatószerek, közel 11 milliárdos piac
A piacot domináló kézi mosogatószerek kiskereskedelmi forgalma 10 százalékkal emelkedett 2008 szeptember-2009 augusztusban, az előző időszakhoz képest. A gépi szegmensé 30 százalékkal nőtt – derül ki a Nielsen Kiskereskedelmi Indexéből.
Összességében a mosogatószerek piacmérete a 2009 augusztussal záródó egy évben megközelítette a 11 milliárd forintot.
A forgalom nagyarányú növekedésének fő oka az áremelkedés. A gépi mosogatószer mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 18 százalékkal magasabb idén július-augusztusban, mint a tavalyi hasonló periódusban; a kézi mosogatószeré pedig 17 százalékkal.  
A mosogatószer az egyik legnagyobb forgalmú háztartási vegyiáru kategória. A Nielsen által vizsgált 60 kategória közül csak a mosószer, toalett papír, pelenka, dezodor, tusfürdő és öblítő előzi meg. 
A kereskedelmi forgalomból értéket tekintve kétharmad jut a kézi, egyharmad pedig a mosogatószerekre. 
A bolti eladás a gép szegmensben erősen koncentrált. Jelenleg 54 százalék a hipermarket részaránya. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatornára 18 százalék jut. A vegyiáru boltok piaci részesedése a gépi szegmensben 22 százalék, míg a kisebb üzletekre mindössze 6 százalék jut.
Ehhez képest jóval inkább megoszlik a kézi mosogatószer forgalma. A hipermarket vezet (31 százalék), a 401-2500 négyzetméteres (26) és az 51-200 négyzetméteres (16) csatorna előtt. 
A gyártói márkás mosószerek piaci pozíciója erős. A kereskedelmi márkák részaránya ugyanis a mosószer teljes bolti forgalmából csak 16 százalék az elmúlt 12 hónapban. 
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kolbászok, szalámik, taktikák
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >K&H: újra Magyarország legjobb fenntarthatósági bankja
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Árversenyben a Biedronka
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
 
					 
					 
					