Dráguló mosogatószerek, közel 11 milliárdos piac

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 10. 19. 00:04

A piacot domináló kézi mosogatószerek kiskereskedelmi forgalma 10 százalékkal emelkedett 2008 szeptember-2009 augusztusban, az előző időszakhoz képest. A gépi szegmensé 30 százalékkal nőtt – derül ki a Nielsen Kiskereskedelmi Indexéből.

Összességében a mosogatószerek piacmérete a 2009 augusztussal záródó egy évben megközelítette a 11 milliárd forintot.
A forgalom nagyarányú növekedésének fő oka az áremelkedés. A gépi mosogatószer mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 18 százalékkal magasabb idén július-augusztusban, mint a tavalyi hasonló periódusban; a kézi mosogatószeré pedig 17 százalékkal. 
A mosogatószer az egyik legnagyobb forgalmú háztartási vegyiáru kategória. A Nielsen által vizsgált 60 kategória közül csak a mosószer, toalett papír, pelenka, dezodor, tusfürdő és öblítő előzi meg.
A kereskedelmi forgalomból értéket tekintve kétharmad jut a kézi, egyharmad pedig a mosogatószerekre.
A bolti eladás a gép szegmensben erősen koncentrált. Jelenleg 54 százalék a hipermarket részaránya. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatornára 18 százalék jut. A vegyiáru boltok piaci részesedése a gépi szegmensben 22 százalék, míg a kisebb üzletekre mindössze 6 százalék jut.
Ehhez képest jóval inkább megoszlik a kézi mosogatószer forgalma. A hipermarket vezet (31 százalék), a 401-2500 négyzetméteres (26) és az 51-200 négyzetméteres (16) csatorna előtt.
A gyártói márkás mosószerek piaci pozíciója erős. A kereskedelmi márkák részaránya ugyanis a mosószer teljes bolti forgalmából csak 16 százalék az elmúlt 12 hónapban.





Kapcsolódó cikkeink