Drágulnak a német élelmiszerdiszkontok
Németországban az élelmiszerdiszkontokban az utóbbi hónapokban jóval nagyobb mértékben emelkedtek az árak, mint a szupermarketekben, így egyre inkább csökken a különbség a két boltfajta árszínvonala között – mutatta ki a GfK piackutató cég.
A felmérés szerint az idén januárban még a szupermarketekben volt nagyobb drágulás, azóta viszont rendre az Aldi, a Lidl és a többi diszkontláncnál emelkedtek nagyobb mértékben az árak. A legnagyobb különbséget az utolsó vizsgált hónapban, augusztusban regisztrálták, akkor az élelmiszerdiszkontokban átlagosan 4 százalékos volt az áremelkedés éves összehasonlításban, a szupermarketeknél viszont csak 1,6 százalékos.
A gyors ütemű drágulást részben az okozza, hogy egyre több a márkás árucikk, a biotermék és az adott régióból származó termék a kínálatban, ezekben a kategóriákban pedig eleve magasabbak az árak, mint a diszkontokban hagyományosan forgalmazott termékfajtáknál.
Fontos tényező az is, hogy a diszkontláncok már nem folytatnak „árháborút” egymással és a szupermarketekkel, hanem fokozatosan emelik az áraikat, hogy legyen miből finanszírozni a fejlesztéseket – értékelik az adatokat a GfK szakértői a Die Welt című lap pénteki beszámolója szerint.
A kínálat bővülése és az árak emelkedése nyomán már nem annyira egyértelmű, hogy „a diszkont egyenlő az olcsósággal” – tették hozzá, megjegyezve, hogy a változás egyelőre nem rontott a diszkontok helyzetén. A január-júliusi időszakot együttvéve a diszkontláncok összesített árbevétele 4,6 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, a szupermarket-hálozatoknál pedig 3,2 százalékos volt a növekedés. Augusztusban viszont évek óta először a szupermarketek bevétele nőtt nagyobb mértékben. Egyelőre nem látható, hogy ez egy trend kezdetét jelzi-e, az viszont biztos, hogy a fogyasztók észreveszik a diszkontok és a szupermarketek árszínvonala közti különbség csökkenését – mondta Robert Kecskes, a GfK elemzője.
(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gulyás Gergely: komplex akciótervvel készül a kormány az élelmiszerárak túlzott emelésének letörésére
Első lépésként komplex akciótervvel készül a kormány az infláció és…
Tovább olvasom >Meghittség, mosoly, marketing – 2024 legszebb karácsonyi reklámjai
A Trade magazin 2024-ben második alkalommal hirdette meg a Karácsonyi…
Tovább olvasom >Jó lehetőségek vannak a piacon a lakossági megtakarítások frontján
Új helyzetet hozott 2025 a lakossági megtakarítások területén azzal, hogy…
Tovább olvasom >