Drágul az élet Németországban
Tovább gyorsult az infláció augusztusban Németországban a szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) szerdán közzétett végleges, az előzetessel megegyező adatsorának tanúsága szerint.
Augusztusban 1,8 százalékkal voltak magasabban a fogyasztói árak az egy évvel korábbinál, míg júliusban 1,7 százalékos, júniusban 1,6 százalékos, májusban pedig 1,5 százalékos emelkedést mértek.
Mindazonáltal az év első hónapjaiban magasabb volt az infláció: januárban 1,9, februárban 2,2, márciusban 1,6, áprilisban pedig 2,0 százalékos volt a pénzromlás üteme éves összevetésben.
Az előző hónaphoz képest 0,1 százalékkal nőttek a fogyasztói árak augusztusban. Júliusban 0,4 százalékos, júniusban pedig 0,2 százalékos emelkedést mértek.
A gyakran változékony energia- és élelmiszerárakat nem tartalmazó maginfláció éves összevetésben 1,6 százalék, havi szinten pedig 0,1 százalék volt az év nyolcadik hónapjában.
Az uniós harmonizált fogyasztói árindex (HICP) éves összevetésben 1,8 százalék, havi szinten pedig 0,2 százalék volt augusztusban.
Az éves összevetésű infláció gyorsulásában az energia- és az élelmiszerárak növekedése játszotta a legfontosabb szerepet. Az energia 2,3 százalékkal, az élelmiszerek pedig 3,0 százalékkal drágultak augusztusban az előző havi 0,9, illetve 2,7 százalékos emelkedés után.
A végleges adatok azt mutatják, hogy a német gazdaságban kissé erősödött az inflációs nyomás, csakúgy mint a többi nagy euróövezeti gazdaságban, ami arra késztetheti az Európai Központi Bankot (EKB), hogy ne várjon a rendkívül laza monetáris politika szigorításának megkezdésével. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >