Drágán keltek el a bálnavadászatból származó első húsok Japánban
Igen magas áron keltek el a harminc év után hétfőn felújult kereskedelmi célú bálnavadászatból származó első húsok egy árverésen Japánban.
Tizenötezer jent (40 ezer forint) is fizettek a csukabálnahús egyetlen kilójáért egy csütörtökön Tajdzsiban rendezett árverésen, ami többszöröse az eddig fizetett átlagáraknak. A japán éttermekben egy adag bálnasteak mintegy ezerhétszáz forintnyi jenbe kerül.
A bálnahúst az északi Kusiro város bálnavadászai által az első napon leölt két csukabálnából dobták piacra.
Japán június 30-án kilépett a Nemzetközi Bálnavadászati Bizottságból (IWC), hogy folytathassa a kereskedelmi célú vadászatot, az első hajók hétfőn ki is rajzottak az ázsiai szigetország körüli vizekre.
A japán halászati ügynökség közlése szerint az év végéig kitűzött kvóta 227 bálna. Ez kevesebb, mint a Déli-sarkvidéken az elmúlt években átlagosan megölt állatok száma. A hajók, amelyekhez a későbbiekben továbbiak is csatlakoznak, a nyár nagy részében csőröscetekre és csukabálnákra vadásznak.
Japán 1988 óta tudományos kutatásnak álcázott kereskedelmi vadászatot folytatott, és az állatok húsa akkor is az üzletek polcaira és az éttermekbe került.
A bálnavadászat nem nagy üzlet Japán számára. A bálnahús az éves húsfogyasztás 0,1 százalékát teszi ki, ezt akarják felfuttatni az illetékesek.
Az évente 4-5 ezer tonnányi bálnahús az ország lakossága számára fejenként csak 40-50 grammot jelent. Még a vadászatot támogatók szerint is időbe telik, míg a kereslet kiépül. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Japán hazánk kiemelt mezőgazdasági partnere
A magyar uniós elnökség prioritásairól, az élelmiszerpazarlás csökkentéséről, és állategészségügyi…
Tovább olvasom >Olyan kevés a gyerek, hogy csecsemőpelenka helyett felnőttpelenkát kezdett gyártani a cég
Az Oji Holdings, egy japán pelenkagyártó vállalat, stratégiai lépéseket tesz…
Tovább olvasom >Hogy mondják a cold brew-t japánul? – A nap képe
Mondják is, csinálják is – ez már csak a keleti…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >