Drágább szegmensek felé fordult a kereslet
A vásárlók számára egyre fontosabbak az átlagosnál drágább gyógy-, zöld és valódi gyümölcsteák 2009. május–2010. áprilisban. E három szegmens együttesen már mennyiségben is a piac több mint felét teszi ki.
Összességében a tea bolti eladása értékben 9 százalékkal emelkedett 2009. május–2010. áprilisban, az előző hasonló időszakhoz képest. Mennyiségben mínusz 2 százalékot regisztráltunk, ahogyan csomagolási egységenként is.
Az értékben mért növekedés fő oka, hogy a fogyasztók többet vásároltak drágább teákból; a gyógy- és a zöld tea nemcsak piacrészesedésben, de abszolút eladásban is emelkedett. Az igazi gyümölcsteák mennyiségben nagyjából stabilak, de értékben többet adtak el belőlük, mint a tavalyi hasonló időszakban.
Legnagyobb, és egyben legolcsóbb szegmens a hagyományos fekete tea, amelyből kevesebbet adtak el mennyiségben legutóbb, mint egy évvel korábban. Piaci részesedése is kisebb lett, 1 százalékponttal. Ennél nagyobb mértékben csökkent a gyümölcsízű fekete tea mennyiségi eladása.
Figyelemre méltó, hogy elmozdult a kereslet a kisebb kiszerelések felé. Bár a vevők egyszerre kevesebb pénzt adnak ki értük, egységnyi mennyiség mégis drágább így.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >