Drágább szegmensek felé fordult a kereslet
A vásárlók számára egyre fontosabbak az átlagosnál drágább gyógy-, zöld és valódi gyümölcsteák 2009. május–2010. áprilisban. E három szegmens együttesen már mennyiségben is a piac több mint felét teszi ki.
Összességében a tea bolti eladása értékben 9 százalékkal emelkedett 2009. május–2010. áprilisban, az előző hasonló időszakhoz képest. Mennyiségben mínusz 2 százalékot regisztráltunk, ahogyan csomagolási egységenként is.
Az értékben mért növekedés fő oka, hogy a fogyasztók többet vásároltak drágább teákból; a gyógy- és a zöld tea nemcsak piacrészesedésben, de abszolút eladásban is emelkedett. Az igazi gyümölcsteák mennyiségben nagyjából stabilak, de értékben többet adtak el belőlük, mint a tavalyi hasonló időszakban.
Legnagyobb, és egyben legolcsóbb szegmens a hagyományos fekete tea, amelyből kevesebbet adtak el mennyiségben legutóbb, mint egy évvel korábban. Piaci részesedése is kisebb lett, 1 százalékponttal. Ennél nagyobb mértékben csökkent a gyümölcsízű fekete tea mennyiségi eladása.
Figyelemre méltó, hogy elmozdult a kereslet a kisebb kiszerelések felé. Bár a vevők egyszerre kevesebb pénzt adnak ki értük, egységnyi mennyiség mégis drágább így.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >