Drágább szegmensek felé fordult a kereslet
A vásárlók számára egyre fontosabbak az átlagosnál drágább gyógy-, zöld és valódi gyümölcsteák 2009. május–2010. áprilisban. E három szegmens együttesen már mennyiségben is a piac több mint felét teszi ki.
Összességében a tea bolti eladása értékben 9 százalékkal emelkedett 2009. május–2010. áprilisban, az előző hasonló időszakhoz képest. Mennyiségben mínusz 2 százalékot regisztráltunk, ahogyan csomagolási egységenként is.
Az értékben mért növekedés fő oka, hogy a fogyasztók többet vásároltak drágább teákból; a gyógy- és a zöld tea nemcsak piacrészesedésben, de abszolút eladásban is emelkedett. Az igazi gyümölcsteák mennyiségben nagyjából stabilak, de értékben többet adtak el belőlük, mint a tavalyi hasonló időszakban.
Legnagyobb, és egyben legolcsóbb szegmens a hagyományos fekete tea, amelyből kevesebbet adtak el mennyiségben legutóbb, mint egy évvel korábban. Piaci részesedése is kisebb lett, 1 százalékponttal. Ennél nagyobb mértékben csökkent a gyümölcsízű fekete tea mennyiségi eladása.
Figyelemre méltó, hogy elmozdult a kereslet a kisebb kiszerelések felé. Bár a vevők egyszerre kevesebb pénzt adnak ki értük, egységnyi mennyiség mégis drágább így.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >