Drágább lesz a sör az Oktoberfesten
A müncheni sörfesztiválon, az Oktoberfesten idén 3 százalékkal többe kerül majd a sör literje, mint tavaly – írja az mfor.hu..
Évtizedes hagyomány szerint a sörfőzők javaslata alapján a müncheni városvezetés mondja ki, hogy mennyiért mérhetik a sört a világ legnagyobb népünnepélyeként számon tartott sörfesztiválon.
A fórum úgy döntött, hogy idén a sör literje 10,40-10,70 euróba kerülhet a tavalyi 10,10-10,40 euró után.
Az 1971-ben először bevezetett „rögzített ár” literenként 2,50-2,95 márka volt, 1990-ben viszont már 6,95-7,55 márkát kellett fizetni. 2001-ben rögzítették utoljára az árat márkában, akkor a literenkénti felső ár 12,80 márka volt.
A sörfőzők 2002-ben első ízben szabták meg az árat euróban. Abban az évben 1 liter sör 6,30 euróba került. A következő évben is maradt ez az ár, de azóta évi 3-5 százalékkal emelkedik.
Szakértők szerint több tényező is befolyásolja, hogy milyen áron kínálják a sört az Oktoberfesten, de a legfontosabb ezek közül az, hogy mennyit kell fizetni évi átlagban a müncheni sörözőkben. Ennek ismeretében az Oktoberfesten a sör ára nem kerülhet sokkal többe, mint a sörfesztivál „kerítésein” túl, mert az jelentősen visszafoghatja a forgalmat, de olcsóbb sem lehet, hiszen az a gyártóknak okozhat veszteséget.
Münchenben a sör literenkénti „csúcsára” jelenleg 10,20 euró.
Tavaly 5,9 millióan vettek részt a 182. Oktoberfesten, mintegy 400 ezerrel kevesebben az egy évvel korábbinál. Sörből is kevesebb fogyott, 7,3 millió liter a 2014. évi 7,7 millió után. (MTI, mfor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Sörszövetség: tavaly újra nőtt a magyarországi sörfogyasztás
A Covid-járvány időszakát idéző, 2023. évi 10 százalékos forgalomcsökkenés után…
Tovább olvasom >Rekordmennyiségű sört exportált tavaly Csehország
Rekordmennyiségű, 6,13 millió hektoliter sört exportáltak tavaly a csehországi sörgyárak…
Tovább olvasom >Felvették a cseh szellemi örökség listájára a csehországi sörkultúrát
Felvették a cseh szellemi kulturális örökség listájára a csehországi sörkultúrát…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >