Drágább lesz a sör az Oktoberfesten
A müncheni sörfesztiválon, az Oktoberfesten idén 3 százalékkal többe kerül majd a sör literje, mint tavaly – írja az mfor.hu..
Évtizedes hagyomány szerint a sörfőzők javaslata alapján a müncheni városvezetés mondja ki, hogy mennyiért mérhetik a sört a világ legnagyobb népünnepélyeként számon tartott sörfesztiválon.
A fórum úgy döntött, hogy idén a sör literje 10,40-10,70 euróba kerülhet a tavalyi 10,10-10,40 euró után.
Az 1971-ben először bevezetett „rögzített ár” literenként 2,50-2,95 márka volt, 1990-ben viszont már 6,95-7,55 márkát kellett fizetni. 2001-ben rögzítették utoljára az árat márkában, akkor a literenkénti felső ár 12,80 márka volt.
A sörfőzők 2002-ben első ízben szabták meg az árat euróban. Abban az évben 1 liter sör 6,30 euróba került. A következő évben is maradt ez az ár, de azóta évi 3-5 százalékkal emelkedik.
Szakértők szerint több tényező is befolyásolja, hogy milyen áron kínálják a sört az Oktoberfesten, de a legfontosabb ezek közül az, hogy mennyit kell fizetni évi átlagban a müncheni sörözőkben. Ennek ismeretében az Oktoberfesten a sör ára nem kerülhet sokkal többe, mint a sörfesztivál „kerítésein” túl, mert az jelentősen visszafoghatja a forgalmat, de olcsóbb sem lehet, hiszen az a gyártóknak okozhat veszteséget.
Münchenben a sör literenkénti „csúcsára” jelenleg 10,20 euró.
Tavaly 5,9 millióan vettek részt a 182. Oktoberfesten, mintegy 400 ezerrel kevesebben az egy évvel korábbinál. Sörből is kevesebb fogyott, 7,3 millió liter a 2014. évi 7,7 millió után. (MTI, mfor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Alkoholmentes korszakváltás: kihívások és lehetőségek a söripar globális porondján
Geopolitikai akadályokkal és új fogyasztói trendekkel néz szembe az európai…
Tovább olvasom >Május 17. ünnep a magyar kisüzemi sörök kedvelői számára
Május 17-én, szombaton újra országos program keretében nyílnak meg az…
Tovább olvasom >Megújuló energiával készített alkoholmentes sört a Carlsberg Svédországban
Carlsberg Sweden legújabb terméke az „Electric Beer”, egy limitált szériás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >