Dove: Mindössze a nők 4%-a tartja magát szépnek
Sokan emlékeznek még a néhány évvel ezelőtti “Kampány a valódi szépségért” elnevezésű Dove kezdeményezésre, ami arra a tényre épült, hogy világszerte a nők mindössze 2%-a tartotta magát szépnek. A szépségápolási márka 2010-ben újabb kutatást végzett, melynek eredményeiből kiderült, hogy sajnos még mindig csupán a hölgyek 4%-a találja magát vonzónak a világon.
Elkeserítő, hogy szebbik nem nagy része még mindig bizonytalan saját szépségével kapcsolatban, pedig a szépség és a boldogság között van összefüggés. Az, hogy a nők mit gondolnak a saját kinézetükről, nagyban befolyásolhatja az önképüket és a boldogságukat.
A legutóbb 20 országban lebonyolított kutatás legfontosabb tanulsága, hogy a nők önmaguk legnagyobb kritikusai. Ezzel világszerte a nők több mint fele (54%) ért egyet, így ez a 672 millió nő emiatt nem is tudja kiaknázni a benne rejlő szépségpotenciált. A nők többsége a világon külső tényezők hatására dolgozik azon, hogy szép legyen (59%), de majdnem harmaduk (32%) bevallja, hogy saját elvárásaik gyakorolják rájuk a legnagyobb nyomást. Ez a saját magukra rákényszerített bizonytalanság nagyobb, mint a külső tényezők közül a társadalom (12%), a barátok és család (6%) vagy a média (6%) nyomása. A statisztika jól megmutatja, milyen erős önkritikát gyakorolunk akkor, ha saját szépségünkről van szó.
A kutatás egy szépségparadoxonra is fényt derített: miközben a nők 80%-a egyetért abban, hogy minden nőben van valami szép, saját magát csupán 4%-uk tartja szépnek. Bár ez utóbbi szám 2%-ról megduplázódott az eredeti 2004-es kutatás óta, a legtöbben még mindig nem találnak magukban semmit, amit szépnek mondanának.
Az, hogy a nők mit gondolnak a saját kinézetükről, nagyban befolyásolhatja az önképüket és a boldogságukat. A Dove termékeivel minden nőt arra szeretne ösztönözni, hogy nap mint nap tegyen azért, hogy szépnek érezze magát, így javulhat az önképük és felfedezhetik a bennük rejlő szépséget.
A márka éppen ezért 2013-ban olyan kampányt indít, amely az önbizalomépítést szolgálja. Legelső kezdeményezésük a Dove Hirdetés átALAKító Facebook-alkalmazás volt, amelynek segítségével egy hét leforgása alatt több mint 200 millió alkalommal jelent meg pozitív szépségüzenet a közösségi média felületein gyakran látható frusztráló hirdetések mellett. Az applikáció Magyarországon is nagyon sikeres volt, a kampány ideje alatt a Facebook felhasználók háromnegyede, mintegy 3,3 millió ember láthatta a Dove segítségével kiküldött bókokat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >