DOVE: a nők önértékelése hibás
Az, hogy a nők hogyan tekintenek külsejükre, drámaian különbözik attól, hogy mások milyennek látják őket. A világon élő nők több mint fele (54%) egyetért azzal, hogy amikor a kinézetük kerül szóba, mindig önmaguk a szépségük legnagyobb kritikusai – és ezzel megdöbbentő módon 672 millió nő van így szerte a világon. A Dove® elkötelezett egy olyan világ létrehozásában, amelyben a szorongás helyett a szépség a magabiztosság forrása, és ennek érdekében egy olyan kísérletet végzett, amely jól érzékelteti ezt a problémát. A The Real Beauty Sketches (A Valódi Szépség Vázlatai) című rövidfilmjében a Dove bemutatja, hogy a nők hogyan tekintenek saját szépségükre, ellentétben másokkal.
A Valódi Szépség Vázlatai című filmben közreműködött Gil Zamora FBI-os törvényszéki grafikus, aki a saját bejegyzésű Compositure™ módszertanát alkalmazva több mint 3000 vázlatot készített 28 éves karriere során. A film dokumentálta, amint Zamora vázlatokat készített hét függönnyel eltakart nőről, kizárólag a saját jellemzésük alapján rajzolva meg vonásaikat. Ezt megelőzően a hölgyeket váratlanul megkérték, hogy töltsenek el rövid időd egy számukra idegen emberrel, de a találkozás célját nem közölték velük. Zamora ezt követően vázlatokat készített az idegen leírásai alapján is. Az idegen szemszögéből készített rajzok többsége a hölgyek sokkal szebb, boldogabb és gyakran pontosabb portréját jelenítette meg, megerősítve a tényt, hogy a nők saját magukat helyezik nyomás alá, amikor a külsejükről, a szépségükről kérdezik őket.
“Amikor felkérést kaptam, hogy szerepet vállaljak a Dove kísérletében, nem számítottam rá, hogy a két különböző vázlat-portré ennyire különbözik majd egymástól” – mondta Gil Zamora törvényszéki grafikus. “Ami igazán nyomott hagyott bennem, azok a hölgyek érzelmi reakciói voltak, amikor megtekintették a két különböző leírás alapján készített rajzot egymás mellé függesztve. Ezen bátor nők közül szerintem sokan ráébredtek arra, hogy a külsejüket illetően mindeddig egy torz önképpel rendelkeztek, amely jelentős hatást gyakorolt az életükre is.”
A Dove filmje hűen dokumentálja a hölgyek önképükre adott reakcióit, és felismerésüket, hogy az alacsony önbecsülés az életük számos részében jelen van. A Dove ezzel a filmmel és termékeivel minden nőt arra szeretne ösztönözni, hogy nap mint nap tegyen azért, hogy szépnek érezze magát, így javulhat az önképük és felfedezhetik a bennük rejlő szépséget.
“A kísérlettel és a film elkészítésével az volt a célunk, hogy tovább erősítsük elkötelezettségünket a női önbecsülés támogatásáért végzett munkánkban” – mondta Hajdics Katalin a Dove termékmenedzsere – „Reméljük, hogy ennek hatására felülvizsgálják a nők a szépségükről alkotott véleményüket, és megértik, hogy mások hogyan látják őket.”
Sokkal szebb vagy, mint gondolod
A nők önmaguk legnagyobb kritikusai – a hölgyek mindössze 4%-a tartja magát vonzónak (2004-ben ez a szám 2% volt). A Dove szerint, ha egy nő jól érzi magát a bőrében, akkor boldogabb lehet. A Dove idei kampánya arra ösztönzi a nőket, hogy vizsgálják felül önmagukról alkotott véleményüket.
A magyar feliratozással ellátott kampányfilm az alábbi linkeken tekinthető meg:
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >