Dohánykereskedelem: a NAV figyeli az internetes hirdetéseket is
Az adóhatóság az idén hat portálról (TeszVesz, Vatera, Apród, Topapró, Expressz és Apróhirdetésingyen) összesen 1289 jövedéki törvénysértést megvalósító hirdetést távolíttatott el, ezek közül 710 – az összes eltávolított hirdetés 55,1 százaléka – vágott dohány illegális kereskedelmére vonatkozott – derül ki Orbán Gábornak, a nemzetgazdasági tárca adó- és pénzügyekért felelős államtitkárának Kovács Tibor (MSZP) országgyűlési képviselő írásbeli kérdésére adott válaszából.
Az államtitkár ismerteti: az utóbbi időszakban egyre nagyobb teret hódít az internetes kereskedelem, ezért a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) folyamatosan figyelemmel kíséri az internetes hirdetéseket is. A NAV a különböző hirdető/aukciós portálok üzemeltetőivel együttműködést alakított ki, amelynek keretében legyűjti a hirdetések azonosítóit, és elküldi az üzemeltetők részére, akik azokat haladéktalanul (jellemzően 3 napon belül) eltávolítják. A hirdetéseiket rendszeresen megújító hirdetők adatait a NAV bekéri, és próbavásárlásokat kezdeményez.
Az illegális dohányforgalmazás ezen formája elleni fellépés egyre nehezebb, mivel a személyes átadás-átvétel egyre kevésbé jellemző, azt a különböző átvételi pontokon, utánvételes postai küldeményként történő átadás-átvétel váltja fel. A NAV ezért a postacsomagok ellenőrzésére is kiemelt figyelmet fordít – derül ki a képviselői kérdésre adott válaszból. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >