Dohány-kiskereskedelem – az Országgyűlés Brüsszelre vár
Várhatóan ismét elhalasztják a dohány-kiskereskedelmet állami kézbe adó törvényjavaslat országgyűlési zárószavazását – derült ki az alkotmányügyi bizottság hétfői ülésén. A Fidesz kikéri az EU véleményét.
Múlt héten a Fidesz javaslatára már egyszer lekerült az Országgyűlés napirendjéről a végszavazásra váró előterjesztés, amely szerint a dohány-kiskereskedelem joga kizárólagosan az államé lenne, a dohánytermékeket pedig csak meghatározott számú, koncessziós szerződés alapján működő, kizárólag e tevékenységet folytató dohányboltok árulhatnák.
Rogán Antal, a gazdasági bizottság elnöke akkor a Hvg.hu-nak azzal indokolta a szavazás elhalasztását, hogy a kormány kikéri az Európai Bizottság véleményét arról, a törvényjavaslat nem ütközik-e uniós versenyjogi szabályokba. Az eltelt egy hét nem valószínű, hogy elég idő volt erre, a zárószavazás mégis bekerült a hétfői parlamenti ülés napirendjébe. Lázár János, a Fidesz frakcióvezetője közben vasárnap benyújtott egy zárószavazás előtti módosító indítványt, amely kiiktatott egy versenyjogi szempontból potenciálisan problémás pontot, és az új boltokat nemzeti dohányboltoknak nevezte el (erről bővebben itt olvashat).
Az alkotmányügyi bizottság hétfőn – 19 igen szavazattal 5 nem ellenében – támogatta Lázár módosító indítványát, de utána szót kért ügyrendi kérdésben a fideszes Vas Imre, és jelezte, hogy a zárószavazás elhalasztását kérik. Ő is arra hivatkozott, hogy ki akarják kérni az Európai Unió véleményét, és attól függően akár további zárószavazás előtti módosító indítványokat is benyújthatnak. (Origo, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >