Divatkövető tejdesszertek
A tejdesszertek ma már többet jelentenek puszta önjutalmazásnál: a fogyasztók örömmel látják viszont a más kategóriákban megkedvelt, különleges ízeket, és azért is hálásak, ha a funkcionalitás jegyében kifejlesztett összetevők segítenek beilleszteni a nassolást az amúgy egészségtudatos szemléletükbe.
A cikk a Trade magazin 2025/12-2026.01. lapszámában olvasható.
A gazdasági megpróbáltatások, a takarékosabb magatartás ellenére a fogyasztók nem vonják meg maguktól a tejdesszerteket: a kategória fejlődik. Az eladások legnagyobb része (mintegy 40%-a) a diszkont csatornában realizálódik, ugyanakkor a saját márkák korábban tapasztalt volumennövekedése az utóbbi időben lelassult. A márkázott készítmények különösen promócióban tudnak kiemelkedő eredményeket felmutatni.
Divatos ízek vonzó külsővel

Koczka Veronika
senior trade marketing
manager
Foodnet
– A kiszerelések között továbbra is az egy fogyasztásra elegendő praktikus poharas megoldások dominálnak – mondja Koczka Veronika, a Müller márkát képviselő Foodnet Zrt. senior trade marketing managere. – A csomagolás kialakítása, esztétikája egyre fontosabb, a dinamikus vonzó design sokat jelent egy új termék első választásakor: a vásárló könnyebben leemeli a polcról, hiszen szinte „leugrik” onnan. Kritikus, hogy a fogyasztók időről időre találjanak újdonságokat a kínálatban. A frissen megjelenő szezonális ízek mellett az egészségtudatos trendek továbbra is fókuszban vannak.
Az elmúlt időszak nagy dobását a piacon hirtelen felbukkanó különleges ízvilág iránti érdeklődés indította el, árulja el lapunknak Koczka Veronika. Ilyen volt az egy éve berobbanó Dubai (csokoládé-pisztácia- szezámmag) ízkombó majd ezt váltotta az Angyalhaj íz (fehércsoki-málna-szezámmag) iránti hatalmas érdeklődés.

A márkázott készítmények különösen promócióban tudnak kiemelkedő eredményeket felmutatni
Kevesebb cukor, több protein
A fogyasztók nem lettek hűtlenek kedvenc márkáikhoz. A Müller RISO például a tavalyi évhez képest két számjegyű növekedést tudott realizálni.
Az egészségtudatos igényekre felelnek a hozzáadott cukor nélkül készülő tejdesszertek, például a Riso Zero termékvonal. Az utóbbi évek fontos trendje a vegán termékek iránti kereslet erősödése volt. A Müller Riso Vegán 4 ízben elérhető, szezonálisan frissülő kínálatával szolgálja ki ezeket a vásárlói igényeket.
Egyre nagyobb teret kaptak a magas proteintartalmú termékkörök: már itthon is elérhetőek a Müller High Protein Mousse és High Protein Pudding termékek 2-2 ízben. Nagyobb hangsúlyt kap a Riso kínálatában a Riso Protein vonal, valamint a Müller ízesített tejek között is felerősödött a Protein variánsok iránti kereslet.
A desszertek között van még egy olyan kategória a Müller kínálatában, amely kiugróan növekedett: a három ízben kínált 450 g-os puding.
– A Müller Riso alapszortimentje kapcsán: a humor mindig is fontos eleme volt a márka kommunikációjának. Korábban főként TV-reklámokban és a YouTube-on kommunikált az újdonságokról, mostanság sokkal nagyobb szerepet kapnak a social media felületek és a célzott márkakommunikáció – jelzi a Foodnet Zrt. senior trade marketing managere.
Innovációk az okos választásért

Hajdu János
key account manager
Import-Trade Hungary
Az Import-Trade Hungary Kft. által forgalmazott márka a kategóriában a Magija, amely az AB Zemaitijos Pienasnak, Litvánia és az egész Baltikum meghatározó tejipari vállalatának egyik legsikeresebb márkája.
– Mivel a Magija fő összetevője a túró, éreztük a nyers tej árának emelkedését. Ennek ellenére a Magija továbbra is közkedvelt márka a fogyasztók körében mind Magyarországon, mind nemzetközi szinten – informál Hajdu János, az Import-Trade Hungary Kft. key account managere.
A fogyasztók az íz mellett egyre inkább a funkcionális előnyöket keresik. Ez a változás a mozgatórugója a termékfejlesztésnek, mivel folyamatosan kísérleteznek új összetevőkkel, formátumokkal és ízprofilokkal.
– Idén újításokat vezettünk be a ProteinM tejszeletkínálatban – mondja Hajdu János. – Ezek a szeletek fehérjében gazdagok, kollagénnel dúsítottak, és alacsony cukortartalmúak, így okos és megfelelő választást jelentenek az egészségtudatos fogyasztók számára.
Kapcsolódó cikkeink
Többet főznének az X- és Y-generációk tagjai
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Zöld jövő a FoodTechShow-n
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Magyarországra érkezett a Sensobus
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
MEGJELENT A TRADE MAGAZIN LEGFRISSEBB SZÁMA!
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Agroinform.hu: a fenyőfát vásárlók háromnegyede idén is hazai termelők termékeit díszítheti fel
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Nagy István: a mezőgazdaság teljes kibocsátási értéke és jövedelmezősége is bővült
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

