Diszkontadatok speciális csatornastratégiához
Az élelmiszerek és vegyi áru termékek kiskereskedelmi forgalmából már 15 százalék jut a diszkontokra 2005. július–2006. júniusi időszakban, szemben az előző évben mért 14 százalékkal. Élelmiszerek értékesítéséből 17 százalék a részarányuk, míg vegyi áruéból 9 százalék. Mindkét szegmensben a csatorna erősödését mérte az ACNielsen.
A diszkontok növekvő piaci részesedése a döntéshozókat stratégiájuk átgondolására készteti.
A különböző csatornák, sőt egyes láncok eltérő módon reagálnak a diszkontok terjeszkedésére. Módosítják választékukat, alakítják árpolitikájukat, ennek következtében valószínűleg változik vevőkörük is.
Mindez egyre inkább szükségessé teszi, hogy a gyártó cégek a változó helyzethez igazítsák egyedi, speciális csatornastratégiájukat.
A hatékonyság növeléséhez az ACNielsen új, értékes szolgáltatásokat kínál a piac szereplői számára. Nemcsak az átfogó trendeket tárják fel, hanem egyes láncok piaci pozíciójának változását, és annak okait is.
Mivel a lakóhely közeli bolttípusok között a hazai láncok növekvő szerepet játszanak, ennek a csatornának a forgalmát is elkülönítve mérik.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >