Diszkontadatok speciális csatornastratégiához
Az élelmiszerek és vegyi áru termékek kiskereskedelmi forgalmából már 15 százalék jut a diszkontokra 2005. július–2006. júniusi időszakban, szemben az előző évben mért 14 százalékkal. Élelmiszerek értékesítéséből 17 százalék a részarányuk, míg vegyi áruéból 9 százalék. Mindkét szegmensben a csatorna erősödését mérte az ACNielsen.
A diszkontok növekvő piaci részesedése a döntéshozókat stratégiájuk átgondolására készteti.
A különböző csatornák, sőt egyes láncok eltérő módon reagálnak a diszkontok terjeszkedésére. Módosítják választékukat, alakítják árpolitikájukat, ennek következtében valószínűleg változik vevőkörük is.
Mindez egyre inkább szükségessé teszi, hogy a gyártó cégek a változó helyzethez igazítsák egyedi, speciális csatornastratégiájukat.
A hatékonyság növeléséhez az ACNielsen új, értékes szolgáltatásokat kínál a piac szereplői számára. Nemcsak az átfogó trendeket tárják fel, hanem egyes láncok piaci pozíciójának változását, és annak okait is.
Mivel a lakóhely közeli bolttípusok között a hazai láncok növekvő szerepet játszanak, ennek a csatornának a forgalmát is elkülönítve mérik.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >