Diszkont

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 11. 10. 09:19

Amíg a kiskereskedelem bevételeiből élelmiszernél a diszkont 22 százalékkal részesedett a legutóbbi nyolc hónap során, addig háztartási vegyi áruból és kozmetikumból 12 százalékkal.

Figyelemre méltó azonban, hogy a Nielsen által mért hetven vegyi kategória bolti eladása értékben és mennyiségben is egyaránt 19 százalékkal emelkedett idén január-augusztus között az előző évi hasonló időszakhoz viszonyítva. Így a csatorna piaci részesedése 1 százalékponttal nagyobb lett, egyik nyolchónapos periódusról a másikra.

Ami a legnagyobb forgalmú kategóriákat illeti, szembetűnik a háztartási papíráruk magas piacrésze, és forgalmuk dinamikus növekedése a diszkontokban.

Értékben 2 vagy 3 százalékpontos növekedést jelent a tavalyi hasonló periódushoz viszonyítva toalettpapírnál a diszkont 24 százalékos piaci részaránya idén január-augusztusban. Ugyanez papír zsebkendőnél 23, konyhai törlőkendőnél 32, szalvétánál pedig 20 százalékot jelent.

Ha azt nézzük, hogyan teljesít diszkontban a legnagyobb forgalmú tíz vegyi kategória, akkor hétnek a piaci részesedése meghaladja a diszkont – értékben mért – 12 százalékos átlagát: a már említett toalettpapíré és papír zsebkendőé mellett a mosószeré, pelenkáé, öblítőé, mosogatószeré, valamint az általános tisztítószeré.

Gyorsabban nőtt a csatorna bevétele, mint amekkora ütemben a boltok száma emelkedett. Ugyanis idén január elejéhez viszonyítva lapzártakor mindössze 1 százalékkal több diszkont működött. Számuk 445-ről 450-re változott.

A Penny Market hálózata két egységgel bővült százkilencvenötre, az Aldié hárommal kilencvenhatra, míg a Lidl változatlanul százhatvankilenc üzletet működtet.

Kapcsolódó cikkeink