Displayre magyar!

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 04. 05. 08:00

Határ a csillagos ég! címmel tartott partnertalálkozót az STI Display Hungary Kft. március elején a budapesti Planetáriumban. A résztvevők megismerkedhettek a POS-anyagok marketingmixben elfoglalt szerepével, s egy kutatási prezentáció alapján azt is megtudhatták, hogy mely instore reklámeszközök a leghatásosabbak.Varga Róbert cégvezető röviden bemutatta a tavaly júniusban alakult vállalatot, amelynek tulajdonosa Európa első számú displaytervezője és -gyártója, az STI-csoport. A nemzetközi vállalat főbb megrendelői között kontinensünk legfontosabb FMCG-gyártóinak mintegy fele megtalálható, míg hivatalos székhelyén, Németországban a 30 legnagyobb vállalkozás közül 20 a partnerük. A vállalatcsoport 2008-ban 1800 alkalmazottal 260 millió eurós forgalmat bonyolított le nyolc gyártó-telephelyen Németországban, a Cseh Köztársaságban és Magyarországon.
A STI Display Hungary Kft. hazai és multinacionális vállalatok számára is szállít kreatív POS megoldásokat, s mint a cégvezetőtől megtudtuk, termékeik között már több Worldstar-díjjal kitüntetett csomagolás is szerepel.
Az esemény egyik előadója Glázer Tamás, a Brief BTL-szaklap főszerkesztője úgy véli, a piac még erősen edukációs szakaszban van, sokan nem értik vagy nem megfelelő helyen kezelik a POS-eszközök szerepét. A szakember a display előnyei közül a könnyű tervezhetőséget, a költséghatékonyságot és az alacsony meddőszórást emelte ki. Felhívta a figyelmet arra, hogy a displayek hatása fokozható, ha a vásárló az üzleten belül elsőre szokatlannak tűnő helyszínen találkozik az installációval. Glázer Tamás úgy látja, kiemelt figyelmet érdemelnek a kapcsolódó termékek értékesítési helyei, illetve a célcsoport által az áruházban bejárt út. Példaként említette azt a szituációt, amikor a fiatal férfiak által gyakran felkeresett számítástechnikai osztály közelében kihelyezett desodor display nagymértékben fokozta a termék impulz vásárlását.
– Amit látunk, amit jól, figyelemfelkeltően tálalnak részünkre, arra odafigyelünk, s azt előbb vesszük kézbe és nagyobb valószínűséggel próbáljuk ki – hangsúlyozta előadásában Bohnné Keleti Katalin, az Argumentum Marketing Tanácsadó Kft. vezetője. A szakember elmondta, a gyártóknak és a megrendelőknek egyaránt érdeke, hogy az installációk megfeleljenek az egyre szofisztikáltabb vásárlói elvárásoknak. A display legyen ötletes, jól látható, de ne legyen túl magas, nyomasztó, ne akadályozza a vásárlást, legyen könnyen hozzáférhető, s az onnan levett terméket kényelmesen megnézhessek a vásárlók.
– Egy átlagos hipermarketben mintegy 40 ezer folyóméternyi polc van, ebből a vásárlók átlag 10 ezer folyóméternyi polcsor mellett mennek el, és szemük percenként mintegy 300 terméket észlel . A nagy „zajból” leghatékonyabban POS-eszközökkel lehet kitűnni, meg is mutatom hogyan – kezdte előadását Ralf Meyer, az STI-csoport POS-design vezetője. A bemutatott instore kamerás filmekből megtudhattuk, hogy a távolról jól látható magasra függesztett zászlócskák kevésbé befolyásolták az értékesítést, viszont hatékonyabbnak bizonyultak a vízszentes és függőleges színes polcelválasztók. Jó választás a gondolavégen elhelyezett ütős installáció, amelyre a vásárlók fele biztosan emlékezett.
Új ötletek a jövő POS kommunikációjához címet viselő előadásában Varga Róbert felhívta a jelenlévők figyelmét arra, hogy mivel a vásárlói döntések 70 százalékát az eladáshelyen hozzák, ezért a display szerepe igen nagy a vásárlási hajlandóság és az értékesítés növelésében. A displayek új generációja már kerekekre szerelhető, vagy legalábbis tartalmaz raklaptakarót, s egyre több a moduláris rendszerben építhető darab és az interaktív kihelyezés. Ezek mindegyike szerepel az STI Display Hungary Kft. portfóliójában.
E.-H. Sz.

Kapcsolódó cikkeink