Külföldi fuvarozók hátrányban
A német parlament márciusban fogadta el azt a törvényt, amelynek értelmében a rendszeres heti pihenőidőt nem lehet a járművek kabinjában tölteni. Amennyiben a gépkocsivezető a kabinban tölti a 45 órás pihenőjét, vagy olyan helyen, ahol nincs megfelelő lehetősége az alvásra, akkor a hatóság a rendszeres heti pihenőt nem fogja elfogadni. Deli Andor néppárti EP-képviselő szerint a szigorítást úgy vezették be, hogy a törvény betartásához szükséges infrastrukturális feltételek nem biztosítottak:
– Az előfeltételek megteremtése nélkül a német szigorítás a kamionon kívüli pihenőidő kapcsán nem a biztonságot szolgálja és a sofőrök körülményeit javítja, hanem egyszerű protekcionista intézkedés benyomását kelti.
Deli Andor a szabályozás negatív hatásaira hivatkozva a plenáris ülésen arra kérte az érintett tagállamokat, hogy vizsgálják felül ezen intézkedést, és ne büntessék a külföldi fuvarozókat addig, amíg nem teremtik meg a rendelkezés betartásának előfeltételeit.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Európai Bizottság: még mindig sok az illegális termék a Temun
Az Európai Bizottság által folytatott vizsgálat előzetes eredménye szerint a…
Tovább olvasom >Új vezérigazgató a Procter & Gamble élén
A Procter & Gamble (P&G) bejelentette, hogy 2026. január 1-jétől…
Tovább olvasom >Tesco kampány az egészségesebb táplálkozásért – ingyen gyümölcs gyerekeknek
Új kampányt indított a Tesco az Egyesült Királyságban a gyümölcs-…
Tovább olvasom >