Külföldi fuvarozók hátrányban
A német parlament márciusban fogadta el azt a törvényt, amelynek értelmében a rendszeres heti pihenőidőt nem lehet a járművek kabinjában tölteni. Amennyiben a gépkocsivezető a kabinban tölti a 45 órás pihenőjét, vagy olyan helyen, ahol nincs megfelelő lehetősége az alvásra, akkor a hatóság a rendszeres heti pihenőt nem fogja elfogadni. Deli Andor néppárti EP-képviselő szerint a szigorítást úgy vezették be, hogy a törvény betartásához szükséges infrastrukturális feltételek nem biztosítottak:
– Az előfeltételek megteremtése nélkül a német szigorítás a kamionon kívüli pihenőidő kapcsán nem a biztonságot szolgálja és a sofőrök körülményeit javítja, hanem egyszerű protekcionista intézkedés benyomását kelti.
Deli Andor a szabályozás negatív hatásaira hivatkozva a plenáris ülésen arra kérte az érintett tagállamokat, hogy vizsgálják felül ezen intézkedést, és ne büntessék a külföldi fuvarozókat addig, amíg nem teremtik meg a rendelkezés betartásának előfeltételeit.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >