Dinamikusan nő az Euronics online értékesítése
Növekedési stratégiája részeként új szolgáltatásokkal kibővített, kívül-belül megújuló webshoppal jelentkezik az Euronics Műszaki Áruházlánc. Az üzlethálózat online forgalma 2018 óta több mint a duplájára nőtt, a dinamikus fejlődéssel párhuzamosan pedig folyamatosan emelkedik a fogyasztók elvárása is az internetes vásárlással kapcsolatban: a mostani webmotor cserét egy komplex UX (user experience) kutatás és felhasználói tesztek sora előzte meg, melynek célja a külső és belső felhasználói élmény magasabb szintre emelése.

Megújult az Euronics webshopja
Az Euronics online bevételeinek részaránya a cég teljes értékesítéséhez viszonyítva több mint kétszeresére nőtt a 2018 és 2021 közötti időszakban. A GKI Digital legnagyobb forgalmú magyar webshopokat rangsoroló listáján pedig a vállalat négy év leforgása alatt a 12. helyről a 6. helyre lépett előre.
Jelentősen növekvő online forgalom
Az áruházlánc online megrendelésszáma az elmúlt 3 évben átlagosan mintegy 40 százalékkal nőtt évről évre. Az oldalnak több mint 2 millió látogatója volt a 2021-es márciusi boltzár idején, és az ebből fakadó online forgalom növekedése jócskán túlszárnyalta még a 2020 tavaszán, a pandémia miatti lezárások első heteiben tapasztalt eredményeket is. Egy-egy rendelésnél ekkor átlagosan 50 ezer forint körül költöttek a vásárlók.
„Egyértelművé vált, hogy a vállalati növekedés szempontjából elengedhetetlen az online értékesítési csatornánk további dinamikus fejlesztése. Célunk, hogy a webes konverzió az elkövetkezendő 2 év során felzárkózzon a nagy nemzetközi e-kereskedők szintjére. Emellett szeretnénk a jövőben még előkelőbb helyen végezni a legnagyobb forgalmú magyar webshopok listáján is”
– mondta el Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezetője.
Optimális vásárlói élmény az online térben
A webshop megújításának munkálatai már a pandémiát megelőzően kezdetüket vették, a vírushelyzet a projekt fontosságát azonban többszörösen is megerősítette. Végül közel 2 évnyi fejlesztés után, január második felében elindult az új rendszer.
„Az új oldalon a legfrissebb vásárlói trendeknek megfelelően fogalmaztuk újra a keresési logikákat, gördülékenyebbé tettük a regisztrációt és a kosárfolyamatot is. Ugyanakkor a regisztráció nélküli vásárlást is zökkenőmentesé alakítottuk, és tovább pontosítottuk az egyedi termékajánlásokat is a webshopon. Az utóbbi évek dinamikus választékbővülésére reflektál az új kategóriafa, amely maximálisan áttekinthető; a kategóriák közötti navigációban pedig nagy hangsúlyt kaptak az edukatív tartalmak”
– tette hozzá Fazekas Bálint.
A magas színvonalú felhasználói élmény biztosítása mellett hasonlóan fontos szempont volt egy olyan webshopmotor kiválasztása, amely az egyre intenzívebb megterhelést rugalmasan képes kezelni.
A webshop az áruházi értékesítésben is segít
Az omnichannel értékesítési környezetben megfelelően működő, felhasználóbarát webshop nem csupán az online, hanem az offline értékesítés növekedésének egyaránt feltétele, hiszen az üzletekben vásárlók döntő többsége is online tájékozódik a termékekről a vásárlást megelőzően: a releváns információforrások között az egyik legfontosabb a kereskedők webshopja.
Az Euronics jövőre vonatkozó tervei között szerepel a digitalizáció kiterjesztése a cég működésének más területeire is, mint a vállalat automatizált raktára, valamint az edukációs anyagok további digitalizálása és egy munkarend-tervező alkalmazás kidolgozása a munkavállalók számára.
Kapcsolódó cikkeink
Új funkciókkal egészül ki a Glovo alkalmazása
A felhasználóknak nyújtható még személyre szabottabb élmény érdekében teljesen átalakítja…
Tovább olvasom >Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >Már a fiatalabb vásárlóknak is fontos az időablakos kiszállítás – a 30 felettiek esetén ez szinte alapelvárás
Az életkor előrehaladtával egyre fontosabbá válik a hazai online vásárlók…
Tovább olvasom >További cikkeink
Falusi romantika Budapest szívében: megnyitott a Puli és Juhász pesti csárda a belvárosban
Harcsapaprikás, túrós csusza és aranygaluska – juhászbölcsességgel tálalva, puli-lelkesedéssel fűszerezve.…
Tovább olvasom >Zöldség drágábban, mint hús? – Megfordult a világ az élelmiszerpiacon
Miközben évtizedekkel ezelőtt a zöldség volt az olcsó alternatíva a…
Tovább olvasom >NGM-helyettes államtitkár: még várják a jelentkezőket a Nyári diákmunka programra
Már több mint 21 ezren vállaltak munkát a Nyári diákmunka…
Tovább olvasom >