Dinamikusan bővül a second-hand piac Magyarországon: az iPhone és Apple Watch a legkelendőbbek
A second-hand készülékek piaca világszinten 12%-kal nőtt, de hazánkban is vannak kiemelkedő eredmények: egy online piactér a tavalyi évhez képest megduplázta forgalmát, jelezve a felújított elektronikai eszközök iránti kereslet erősödését. A magyar vásárlók főként felújított iPhone-ok és Apple Watch-ok iránt érdeklődnek, az előbbi esetében a két-három éves modellek, mint például az iPhone 13, a legnépszerűbbek, míg az okosórák közül az Apple Watch Series 9 és az Ultra 2 modell is keresett – írja a Pénzcentrum.
A nemzetközi trendekhez hasonlóan a magyar vásárlók is egyre inkább a prémium kategóriát keresik. Az online piactér adatai szerint a 2024 harmadik negyedévében megugrott a kereslet a felsőkategóriás iPhone 15 Pro felújított modelljei iránt, különösen a Z generáció körében. Az Apple Watch-ok piacán is hasonló trend figyelhető meg, az itthon elérhető csúcsmodellek – mint az Apple Watch Ultra 2 – nagy népszerűségnek örvendenek.
Míg az okostelefonok és okosórák esetében a legújabb modellek iránt nőtt meg a kereslet, addig a laptopok és tabletek piacán az ár-érték arány dominál: a magyar vásárlók gyakran választják a 2020-as MacBook Air-t vagy a 2018-as iPad modelleket, amelyek kedvező áron kínálnak megbízható teljesítményt. A Black Friday közeledtével a vállalat növekedésre számít, és megnövelt készlettel készül, hogy kielégítse a felújított prémium eszközökre irányuló keresletet, melyek az éves forgalom közel 20%-át teszik ki a novemberi időszakban.
Kapcsolódó cikkeink
A Temu és a Shein agresszív marketingstratégiája átrendezi a Black Friday piacot
A Temu és a Shein online marketingkampányai jelentős nehézségeket okoznak a versenytárs kiskereskedők és…
Tovább olvasom >Black Friday: Az egynapos akciótól az egész hónapos vásárlási lázig
A Black Friday, az Egyesült Államokból indult hatalmas leárazási hullám,…
Tovább olvasom >A kézműves vagy a Temu jelző lesz a fa alatt? – felmérést készített a Meska magyar kézműves oldal
A Meska online kézműves piactér felmérése szerint az emberek közel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bemutatkozik a vásárlás jövője
Új üzletágat épít a Coca-Cola HBC Magyarország. A vezető hazai…
Tovább olvasom >1700 tonna élelmiszert mentett meg a Munch 2024-ben
Közel öt éve kulcsfontosságú szereplője a magyar és kelet-közép európai…
Tovább olvasom >Virág Barnabás: továbbra is fegyelmezett inflációellenes politika indokolt
A globális befektetői hangulatot a decemberi kamatdöntés óta nagyfokú bizonytalanság…
Tovább olvasom >