Dinamikus drogériák az arc-, test- és kézápolóknál
Az arcápolók kiskereskedelmi forgalma 4 százalékkal emelkedett 2007. szeptember–2008. augusztusban az előző hasonló időszakhoz képest. Így a piac mérete túllépett a 9 milliárd forinton. A kéz- és testápoló szerek bolti eladása értékben 2 százalékkal növekedett, és 8 milliárd forint felett jár. A drogériák piaci részesedése értékben 58 százalék az arcápolók legutóbbi eladási adatai szerint; plusz 3 százalék az előző évhez képest. A hipermarketre 27, patikára pedig 12 százalék jut a legutóbbi adatok szerint. A bolttípusok többi részének már csak 3 százalék marad.
Az arckrém értékben mért forgalmának kétharmadát a krém viszi el, egynegyed jut az arclemosóra, míg a maszk részesedése 3, az arcápoló kendőké pedig 5 százalék.
A kereskedelmi márkák részesedése idén július–augusztusban 12 százalékot ért el, szemben a tavalyi hasonló periódus 9 százalékával.
Az egy kiszerelési egységre jutó átlagárat jellemző grafikon hullámvonalat ír le az elmúlt két évben, 1091 és 1267 forint között ingadozva. Az idén a július–augusztusi 1143 forint mindössze 1 százalékkal magasabb, mint a tavalyi hasonló periódusban.
A kéz- és testápoló kategóriában a forgalom zömét adó testápolóknál 3 százalék pluszt mutatnak az adatok értékben 2007. szeptember–2008. augusztusban, az előző évhez képest. Az 1 milliárdnál valamivel nagyobb forgalmú kézápolók piaca pedig stagnál.
A fogyasztói átlagárak nagyobb mértékben, 7 százalékkal emelkedtek a kézápolóknál idén július–augusztusban az előző hasonló periódushoz képest; itt a fogyasztói átlagár literenként 3373 forint július–augusztusban.
A testápolók literenkénti fogyasztói átlagára július–augusztusban 2908 forint, ami 2 százalékkal haladja meg az előző hasonló periódusét.
A kereskedelmi márkák részaránya emelkedett. A mennyiségben mért bolti eladásokból 15 százalék jutott rájuk július–augusztusban, szemben a tavalyi hasonló periódus 11 százalékával.
A forgalom átrendeződése folytatódott: a drogériák a kategória mennyiségi eladásainál 3 százalékponttal tudták növelni piaci részesedésüket, 39 százalékra.
A hipermarket piaci részaránya 2 százalékponttal 34 százalékra csökkent. n
Arcápoló krémek átlagos fogyasztói ára az elmúlt időszakban, forint/darab (kiszerelési egység)
Termék 2006. 2007. 2008.
VII–VIII. VII–VIII. VII–VIII.
Arckrém 1091 1130 1143
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >A Balkánon vett sütőipari vállalatot a Grupo Bimbo
A világ legnagyobb sütőipari cége, a mexikói Grupo Bimbo felvásárolta…
Tovább olvasom >