Dinamikus drogériák az arc-, test- és kézápolóknál
Az arcápolók kiskereskedelmi forgalma 4 százalékkal emelkedett 2007. szeptember–2008. augusztusban az előző hasonló időszakhoz képest. Így a piac mérete túllépett a 9 milliárd forinton. A kéz- és testápoló szerek bolti eladása értékben 2 százalékkal növekedett, és 8 milliárd forint felett jár. A drogériák piaci részesedése értékben 58 százalék az arcápolók legutóbbi eladási adatai szerint; plusz 3 százalék az előző évhez képest. A hipermarketre 27, patikára pedig 12 százalék jut a legutóbbi adatok szerint. A bolttípusok többi részének már csak 3 százalék marad.
Az arckrém értékben mért forgalmának kétharmadát a krém viszi el, egynegyed jut az arclemosóra, míg a maszk részesedése 3, az arcápoló kendőké pedig 5 százalék.
A kereskedelmi márkák részesedése idén július–augusztusban 12 százalékot ért el, szemben a tavalyi hasonló periódus 9 százalékával.
Az egy kiszerelési egységre jutó átlagárat jellemző grafikon hullámvonalat ír le az elmúlt két évben, 1091 és 1267 forint között ingadozva. Az idén a július–augusztusi 1143 forint mindössze 1 százalékkal magasabb, mint a tavalyi hasonló periódusban.
A kéz- és testápoló kategóriában a forgalom zömét adó testápolóknál 3 százalék pluszt mutatnak az adatok értékben 2007. szeptember–2008. augusztusban, az előző évhez képest. Az 1 milliárdnál valamivel nagyobb forgalmú kézápolók piaca pedig stagnál.
A fogyasztói átlagárak nagyobb mértékben, 7 százalékkal emelkedtek a kézápolóknál idén július–augusztusban az előző hasonló periódushoz képest; itt a fogyasztói átlagár literenként 3373 forint július–augusztusban.
A testápolók literenkénti fogyasztói átlagára július–augusztusban 2908 forint, ami 2 százalékkal haladja meg az előző hasonló periódusét.
A kereskedelmi márkák részaránya emelkedett. A mennyiségben mért bolti eladásokból 15 százalék jutott rájuk július–augusztusban, szemben a tavalyi hasonló periódus 11 százalékával.
A forgalom átrendeződése folytatódott: a drogériák a kategória mennyiségi eladásainál 3 százalékponttal tudták növelni piaci részesedésüket, 39 százalékra.
A hipermarket piaci részaránya 2 százalékponttal 34 százalékra csökkent. n
Arcápoló krémek átlagos fogyasztói ára az elmúlt időszakban, forint/darab (kiszerelési egység)
Termék 2006. 2007. 2008.
VII–VIII. VII–VIII. VII–VIII.
Arckrém 1091 1130 1143
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >