Díjnyertes a Wizz Air zöld befektetése
A Wizz Air elnyerte Az év európai stratégiai befektetésének járó díjat a 2023-as SAF Investor Awards londoni díjátadóján.
A Wizz Air bejelentette, hogy elnyerte Az év európai stratégiai befektetésének járó díjat a 2023-as SAF Investor Awards londoni díjátadóján. Az esemény azokat az iparági vezetőket részesíti elismerésben, akik jelentős tőkebefektetésekkel támogatják a légi közlekedés szén-dioxid-mentesítését, és ezzel elősegítik az iparág fejlődését.
A Wizz Air tavaly 5 millió font – tehát több mint 2,1 milliárd forint – értékben fektetett be a brit Firefly vállalatba annak érdekében, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyaggal (SAF) kapcsolatos kutatás-fejlesztést támogassa.
A Firefly által kidolgozott innovatív eljárásnak köszönhetően a fenntartható repülőgép-üzemanyag a jelentős mennyiségben rendelkezésre álló szennyvíziszapból válik előállíthatóvá. Az életciklus-elemzések szerint a vállalat terméke akár 90 százalékkal is képes csökkenteni az üvegházhatású gázok kibocsátását a fosszilis repülőgép-üzemanyagokhoz képest. A Firefly-jal kötött megállapodás lehetővé teszi, hogy a Wizz Air 2028-tól az Egyesült Királyságban működő bázisait bioüzemanyaggal lássa el – a becslések szerint 15 év alatt megközelítőleg 525 000 tonnányival.
A fenntartható üzemanyagba történő beruházások mellett a légitársaság zöld stratégiájának fontos elemei közé tartoznak még a flotta folyamatos megújítása a legmodernebb repülőgépekkel, a működési hatékonyságot jobbító kezdeményezések, emellett pedig kiemelt figyelmet fordít arra is, hogy járatait a lehető legmagasabb kihasználtsággal repülje.
A Wizz Air versenytársaihoz képest továbbra is a legalacsonyabb, utaskilométerenként számított karbonkibocsátással rendelkezik, és elkötelezett amellett, hogy 2030-ig további 25 százalékkal csökkentse szén-dioxid-intenzitását. A vállalat szén-dioxid-kibocsátása 6,8 százalékkal kevesebb volt 2023-ban, mint az azt megelőző évben. Az utaskilométerenként számított átlagos 51,5 grammos karbonkibocsátás a légitársaság eddigi legalacsonyabb éves eredménye volt.
Kapcsolódó cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A Wizz Air felfüggeszti dubaji és abu-dzabi-i járatait
A közel-keleti konfliktus eszkalálódása, valamint az ennek nyomán elrendelt légtérzárak…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >