Díjat nyert a globális WorldStar Awardson a DS Smith fenntartható ipari csomagolása
DS Smith, a fenntartható csomagolási megoldások vezető szállítója a világ legjobbjai között. A vállalat a Csomagolási Világszövetség által életre hívott WorldStar Awardson tranzit kategóriában nyert díjat ipari csomagolásáért, a szervezet elismerése még inkább alátámasztja, hogy a fenntartható csomagolások záloga a jövőben a papíralapú megoldásokban rejlik.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/01/Kepernyofoto-2024-01-14-12.58.18.png)
Díjazott csomagolás
A csomagolóipar az úgynevezett szűz anyagok egyik legfőbb feldolgozója, az EU-ban használt műanyagok 40%-a és a papír 50%-a a csomagolóanyagok előállításához biztosít forrást. A fogyasztói szokások tekintetében egy átlagos európai lakos évente 180 kg csomagolási hulladékot termel. Így különösen fontos, hogy milyen csomagolóanyag kerül a felhasználókhoz, a boltokba, az ellátási láncokba, és miként kezelik a csomagolási alapanyagokat a használatot követően, milyen arányban kerülnek újrahasznosításra. A papíralapú csomagolások esetében 84,2%-os az újrahasznosítási arány, amely jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a lehető leghosszabb ideig használatban maradjanak az értékes anyagok, mérsékelve a környezeti hatást.
A DS Smith célja a csomagolás újraértelmezése a változó világban. Ennek érdekében innovatív, fenntartható csomagolási megoldásokat nyújt partnereinek, hatékony alternatívát kínálva a problémás műanyagok kiváltására. A Raymarine a hajónavigációs rendszerének termékfejlesztésekor olyan környezetbarátabb megoldást keresett, amellyel a korábbi, habalapú csomagolóanyagot válthatja ki. Az ilyen érzékeny árucikkek esetében kritikus a megfelelő védelmet nyújtó csomagolás kialakítása, és mivel a gyártó a termékeit a világ különböző pontjaira szállítja, elengedhetetlen, hogy az megállja a helyét a különféle éghajlati viszonyok között, és ellenálló legyen a közúti, légi, vízi szállítmányozás esetén is.
A Raymarine számára fejlesztett díjnyertes ipari csomagoláshoz Kerekes László designer a hullámpapír anyagjellemzőit előnyként építette be a konstrukcióba. A rezgéselnyelő habot hajtogatott papírbetétekkel helyettesítette, melyekből gyűrődő zónákat alakított ki. Ennek segítségével a csomagolás hatékonyan óvja meg a műszereket a külső hatásoktól, és stabilan rögzíti őket. Az csomagolási elemeket a csapat úgy alkotta meg, hogy azok különböző méretű modellek esetében ugyancsak alkalmazhatóak legyenek, melynek köszönhetően sikerült a gyártást is optimalizálni. A korábban több mint 50%-ban problémás műanyagot tartalmazó csomagolás így 100%-ban újrahasznosíthatóvá vált, ezzel 60%-kal csökkent az egységenkénti karbonlábnyom (2,1 kg-ról 882 g-ra), és évi 2,4 tonnával mérséklődött a csomagolóanyagokhoz kapcsolódó CO2-kibocsátás.
Továbbá a raktározás és logisztika terén a hullámpapír betétek lapraszerelt egységei jelentős megtakarítást hoztak, 75%-kal csökkentve az inbound logisztikában felhasznált raklapok számát a korábban egy elemként szállított habbetéthez képest. Sőt, a hulladékgazdálkodásban is több mint 12%-os javulást sikerült elérni.
„A csomagolásfejlesztés, valamint gyártási tevékenységünk során folyamatosan keressük a lehetőséget, hogy innovatív, fenntartható, körforgásos gazdaságba illeszkedő megoldásokat hozzunk létre. A Raymarine felkérésére tervezett konstrukciónk bizonyítja, hogy a fogyasztási cikkek mellett ipari termékek esetében is alkalmazható papíralapú, fenntartható csomagolás, kompromisszumok nélkül. Külön öröm számunkra, hogy munkánkat a szakma rangos elismeréssel is jutalmazta”
– mondja Szabó Levente, DS Smith Packaging Hungary ügyvezetője.
Kapcsolódó cikkeink
1 milliárd darab műanyag csomagolóanyagot váltott ki a DS Smith 2020 óta
A DS Smith több mint 1 milliárd darab műanyag csomagolóanyagot…
Tovább olvasom >13 millió eurót ruház be a DS Smith ausztriai gyáraiba
A DS Smith csomagolóipari vállalat 13 millió eurót invesztál az…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolási megoldások friss élelmiszerek számára
A friss élelmiszerek csomagolása terén egyre nő az igény az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >