Digitalizálja gyártását a Dr. Oetker Magyarország
Másfél év alatt modernizálja gyártását a Dr. Oetker Magyarország. Az évente 9-11 ezer tonnányi, tizenhét országot – közte hazánkat is – ellátó, élelmiszeripari segédanyagokat gyártó vállalat meglévő gyártósorait digitalizálja jánossomorjai üzemében.

Modernizálja gyártását a sütést megkönnyítő és desszertporokat gyártó élelmiszeripari vállalat
A projekt első ütemében a huszonöt, folyamatosan változó összetételű gyártósort egységes folyamatirányítási rendszerrel szerelik fel. Automatizálják a töltést végző gépek és gyártósorok adatrögzítését, és megvalósítják az online termeléskövetést, a valós idejű riportolást. A projektnek köszönhetően kényelmesebbé válik az operátorok munkája is, akik az egyes gépekhez wifin kapcsolódó ipari tablettel a kezükben tudják ellenőrizni a gyártási, töltési folyamatot, a pillanatnyi gyártási kapacitást. Így egyszerűbbé válik a termelési adatok validálása, valamint a termelőüzemben is mindenki számára nyomon követhető lesz a műszak teljesítménye. A projekt egyik különlegessége, hogy összeköti az akár harminc éve kifogástalanul működő berendezéseket a modern gépekkel és a legújabb szoftverekkel.
Az irányítási rendszerbe többek között eszkalációs folyamatot is beépítenek, így még gyorsabban megelőzhetőek, kezelhetőek az esetleges állásidők, és jobban előre tervezhetőek az időszakos karbantartási folyamatok.
Az önerőből megvalósuló fejlesztés megvalósítását technológiai oldalról Siemens programozható vezérlők (PLC) és ipari tabletek segítik.
A projekt második fázisában a rendszer által szolgáltatott termelési adatok elemzését kívánja a következő szintre léptetni a Dr. Oetker csapata, és a mesterséges intelligencia segítségével modernizálni többek közt a tervezési és anyagellátási folyamatokat.
A tavaly 17 milliárd forintot meghaladó árbevételű Dr. Oetker Magyarország Élelmiszeripari Kft. 350 munkatársat foglalkoztat Győr-Moson-Sopron megyei, jánossomorjai üzemében és budapesti irodájában. A cég az egyik legismertebb, legkedveltebb, valamint leggyakrabban használt élelmiszeripari márka gyártója, forgalmazója hazánkban.
Kapcsolódó cikkeink
Digitális hagyományőrzés az alfa generáció jegyében
Az idei húsvétkor kiváló példát mutat számos magyar település arra,…
Tovább olvasom >A vélemények kora – hogyan alakítják át az utazási élmények piacát a vendégértékelések?
Ha ma valaki utazást szervez, nem térképet nyit ki, hanem…
Tovább olvasom >Trendszetterré vált a digitalizációban a bankszektor
A bankszektor hosszú évszázadokon keresztül a stabilitás, a hagyományok és…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >