Digitálisan felkészültebbnek érzik magukat a magyar cégek
Összetettebben látják és felkészültebbnek érzik magukat a digitalizációra a magyar cégek, mint két évvel ezelőtt – mondta Dale A. Martin, a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója a 2018-as digitalizációs kutatás eredményeit bemutató sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.
Hozzátette: a megkérdezett vállalatok többsége úgy látja, hogy a digitalizáció továbbra is versenyelőnyt jelent a hazai és a regionális piacon. A digitalizáció a növekedés hajtóereje, segítségével a vállalatok hatékonyabbá, rugalmasabbá és gyorsabbá tehetik működésüket, ami elengedhetetlen a jelenlegi piaci környezetben. A digitális átalakulásból igazi versenyelőnyre pedig azok tudnak majd szert tenni, akik felismerik és élni is tudnak a belőle fakadó számos új üzleti lehetőséggel – húzta alá.
Madar Norbert, a GKI Digital kutatásvezetője arról beszélt, hogy a magyar közép- és nagyvállalatok digitalizációs indexe 2018-ban 3,5-ös értéket ért el az ötfokozatú skálán, a 2016-ossal megegyezően. Hozzátette: változott ugyanakkor a vállalatok körében a digitalizáció megítélése, a cégek 61 százaléka szerint a digitalizáció hozzájárult hatékonyságuk növeléséhez.
Az ágazatok közül a magas fokú digitalizáltság versenyelőnyként az energiaszektorban jelenik meg a legjobban, a szereplők 30 százaléka közepes, 64 százaléka nagy versenyelőnyt tulajdonít a digitalizációnak – mondta az elnök-vezérigazgató.
Madar Norbert rámutatott: a digitalizáció alatt a megkérdezettek többnyire a szervezet meglévő szoftvereinek összekapcsolását, hálózatban való kezelését, illetve a digitális adatgyűjtést és adatelemzést értik, ami a korábbinál összetettebb látásmódot mutat. Tízből hét cég szerint a digitalizációt leginkább a munkaerőhiány hátráltatja, ami minden ágazatban megjelenik. Emellett az anyagi feltételeket is ide sorolták, ugyanakkor a szervezetek rugalmatlansága csökkent.
Ismertette: a GKI Digital lakossági kutatásában a válaszolók a navigációs térképet, az online médiát, a digitális fotóalbumot, valamint a jegyvásárlást emelték ki, ahol a leginkább elterjedt a digitalizáció.
Koncz Péter, a Nemzeti Közművek vezérigazgató-helyettese jelentős eredménynek nevezte, hogy az ügyfelek 30 százalékának – félmillió embernek – már papírmentesen számláznak.
A Siemens Zrt. megbízásából a GKI Digital mintegy 500 magyar kis-, közép- és nagyvállalat körében készített reprezentatív felmérést. A kutatásban a Siemens számára releváns öt ágazatban – energia, egészségügy, közlekedés, ipari gyártás és ingatlanfejlesztés – tevékenykedő cégeket vizsgálták és idén a közép- és nagyvállalatok mellett a kisvállalati szektort is bevonták.
A Siemens AG a világ egyik vezető technológiai vállalata, a legutóbbi, tavaly szeptember 30-ával zárult gazdasági évben a Siemens 83 milliárd euró árbevételt, valamint 6,2 milliárd euró adózás utáni eredményt ért el és mintegy 372 ezer munkatársat foglalkoztatott világszerte. Magyarországon több mint 3500 munkatársat foglalkoztat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Trendszetterré vált a digitalizációban a bankszektor
A bankszektor hosszú évszázadokon keresztül a stabilitás, a hagyományok és…
Tovább olvasom >Óvatos optimizmus: így kezelik pénzügyeiket és digitalizálnak a hazai kkv-k
A magyar kkv-k óvatosan terveznek: miközben a gazdasági környezet kihívásokat…
Tovább olvasom >Leáll a Carrefour az akciós újságok terjesztésével Franciaországban
Március 31-ével megszünteti a Carrefour a nyomtatott promóciós szóróanyagok terjesztését…
Tovább olvasom >További cikkeink
A szolgáltatások drágulása hajtja az inflációt – nem az élelmiszerek
Bár a közbeszédben és a kormányzati intézkedések fókuszában továbbra is…
Tovább olvasom >MLBKT: márciusban további fellendülést jelez a BMI
A beszerzésimenedzser-index (BMI) szezonálisan kiigazított márciusi értéke 51,2 – közölte…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: szükség van az árrésstopra
A keddi adatok is bizonyítják, hogy szükség van az árrésstopra…
Tovább olvasom >