Digitálisan felkészültebbnek érzik magukat a magyar cégek
Összetettebben látják és felkészültebbnek érzik magukat a digitalizációra a magyar cégek, mint két évvel ezelőtt – mondta Dale A. Martin, a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója a 2018-as digitalizációs kutatás eredményeit bemutató sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.
Hozzátette: a megkérdezett vállalatok többsége úgy látja, hogy a digitalizáció továbbra is versenyelőnyt jelent a hazai és a regionális piacon. A digitalizáció a növekedés hajtóereje, segítségével a vállalatok hatékonyabbá, rugalmasabbá és gyorsabbá tehetik működésüket, ami elengedhetetlen a jelenlegi piaci környezetben. A digitális átalakulásból igazi versenyelőnyre pedig azok tudnak majd szert tenni, akik felismerik és élni is tudnak a belőle fakadó számos új üzleti lehetőséggel – húzta alá.
Madar Norbert, a GKI Digital kutatásvezetője arról beszélt, hogy a magyar közép- és nagyvállalatok digitalizációs indexe 2018-ban 3,5-ös értéket ért el az ötfokozatú skálán, a 2016-ossal megegyezően. Hozzátette: változott ugyanakkor a vállalatok körében a digitalizáció megítélése, a cégek 61 százaléka szerint a digitalizáció hozzájárult hatékonyságuk növeléséhez.
Az ágazatok közül a magas fokú digitalizáltság versenyelőnyként az energiaszektorban jelenik meg a legjobban, a szereplők 30 százaléka közepes, 64 százaléka nagy versenyelőnyt tulajdonít a digitalizációnak – mondta az elnök-vezérigazgató.
Madar Norbert rámutatott: a digitalizáció alatt a megkérdezettek többnyire a szervezet meglévő szoftvereinek összekapcsolását, hálózatban való kezelését, illetve a digitális adatgyűjtést és adatelemzést értik, ami a korábbinál összetettebb látásmódot mutat. Tízből hét cég szerint a digitalizációt leginkább a munkaerőhiány hátráltatja, ami minden ágazatban megjelenik. Emellett az anyagi feltételeket is ide sorolták, ugyanakkor a szervezetek rugalmatlansága csökkent.
Ismertette: a GKI Digital lakossági kutatásában a válaszolók a navigációs térképet, az online médiát, a digitális fotóalbumot, valamint a jegyvásárlást emelték ki, ahol a leginkább elterjedt a digitalizáció.
Koncz Péter, a Nemzeti Közművek vezérigazgató-helyettese jelentős eredménynek nevezte, hogy az ügyfelek 30 százalékának – félmillió embernek – már papírmentesen számláznak.
A Siemens Zrt. megbízásából a GKI Digital mintegy 500 magyar kis-, közép- és nagyvállalat körében készített reprezentatív felmérést. A kutatásban a Siemens számára releváns öt ágazatban – energia, egészségügy, közlekedés, ipari gyártás és ingatlanfejlesztés – tevékenykedő cégeket vizsgálták és idén a közép- és nagyvállalatok mellett a kisvállalati szektort is bevonták.
A Siemens AG a világ egyik vezető technológiai vállalata, a legutóbbi, tavaly szeptember 30-ával zárult gazdasági évben a Siemens 83 milliárd euró árbevételt, valamint 6,2 milliárd euró adózás utáni eredményt ért el és mintegy 372 ezer munkatársat foglalkoztatott világszerte. Magyarországon több mint 3500 munkatársat foglalkoztat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hideg konyha
A funkcionalitás igénye, a digitalizáció folyamatának felgyorsulása, a fogyasztói trendek…
Tovább olvasom >Többen dolgoznak a magyar agráriumban, mint a rendszerváltozáskor
Többen dolgoznak a magyar agráriumban, mint a rendszerváltozáskor – jelentette…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencián alapuló fejlesztést valósított meg az Adony Logisztikai Központ Kft.
Mesterséges intelligencián és szenzortechnológián alapuló fejlesztést valósított meg az Adony…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >