Digitális megoldásokkal csökkenti papírfelhasználását a SPAR
A logisztika és üzletek papírszükségletének csökkentését célzó kezdeményezéseivel újabb, több mint 37 tonna papírt takarít meg éves szinten a SPAR Magyarország. A vállalat emellett belső kommunikációs kampányt indított munkatársai körében a papírfelhasználás mérséklésének tudatosításával kapcsolatban.
„A SPAR évente nagy mennyiségű papírt használ fel az élelmiszer-termelő üzemek, az üzletek, a logisztika és az online shop működtetése során. Vállalatunk fenntarthatósági céljai között fontos helyen szerepel a felhasznált papír mennyiségének csökkentése. Az elmúlt években több sikeres programot valósítottunk meg ezen a területen: az üzletek esetében megszűntek a takarítási naplók és a hűtőkontroll lapok digitális adatokként állnak már rendelkezésre. Ennek köszönhetően 2023-ban 14 tonnával kevesebb papírt használtunk fel. A SPAR online shop esetében digitális szállítóleveleket használunk, amivel éves szinten mintegy 3 tonna papírt takarítunk meg. A közelmúltban pedig a logisztikát és az üzleteket érintő újabb programokat indítottunk, amelyek révén több mint 37 tonnával sikerült a papírszükségletet csökkenteni”
– mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
A logisztika területén mintegy 34,4 tonna csökkentést ért el a SPAR az árubemenetet dokumentáló adminisztráció racionalizálásával, valamint a kimenő szállítólevelek példányszámának csökkentésével. Az üzlethálózatban a SPAR szupermarketeket és az INTERSPAR hipermarketeket érintően elektronikus munkalapokat és digitális szerviznaplót vezetett be a vállalat. A cég a tavalyi év utolsó negyedévétől számos, eddig papíralapon vezetett ellenőrző dokumentumot digitális formátumra állított át. Az elmúlt évtől az éves HACCP-ISO oktatási anyag pedig már csak online formátumban érhető el a munkatársak számára. Mindezek révén összesen mintegy 3 tonnával csökkent a szükséges papírmennyiség.
A SPAR belső kommunikációs kampányt is indított munkatársai körében. Kvízjátékokkal, hasznos tippekkel hívta fel a figyelmet a papírcsökkentés fontosságára, hogy minél kevesebb papír landoljon feleslegesen a szelektív kukákban és kallódjon az íróasztalok fiókjaiban.
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Lehet fenntartható a reklámdekoráció?
Évente mintegy 450 tonnányi olyan reklámdekorációt használunk fel Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >Megújuló energiával készített alkoholmentes sört a Carlsberg Svédországban
Carlsberg Sweden legújabb terméke az „Electric Beer”, egy limitált szériás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Belép a brit Müller a funkcionális egészségmegőrző joghurtok piacára
A Müller UK & Ireland megállapodott az Egyesült Királyság elsőszámú…
Tovább olvasom >Modern arculattal újít a Rossmann Németországban
A Rossmann drogérialánc átfogó bolti arculatváltásba kezdett Németországban: az új…
Tovább olvasom >Automatizálással gyorsítja az élelmiszer-házhozszállítást Szingapúrban a Foodpanda
Teljes mértékben automatizálja szingapúri „dark store” raktárait a Foodpanda annak…
Tovább olvasom >