Digitális megoldásokkal csökkenti papírfelhasználását a SPAR
A logisztika és üzletek papírszükségletének csökkentését célzó kezdeményezéseivel újabb, több mint 37 tonna papírt takarít meg éves szinten a SPAR Magyarország. A vállalat emellett belső kommunikációs kampányt indított munkatársai körében a papírfelhasználás mérséklésének tudatosításával kapcsolatban.
„A SPAR évente nagy mennyiségű papírt használ fel az élelmiszer-termelő üzemek, az üzletek, a logisztika és az online shop működtetése során. Vállalatunk fenntarthatósági céljai között fontos helyen szerepel a felhasznált papír mennyiségének csökkentése. Az elmúlt években több sikeres programot valósítottunk meg ezen a területen: az üzletek esetében megszűntek a takarítási naplók és a hűtőkontroll lapok digitális adatokként állnak már rendelkezésre. Ennek köszönhetően 2023-ban 14 tonnával kevesebb papírt használtunk fel. A SPAR online shop esetében digitális szállítóleveleket használunk, amivel éves szinten mintegy 3 tonna papírt takarítunk meg. A közelmúltban pedig a logisztikát és az üzleteket érintő újabb programokat indítottunk, amelyek révén több mint 37 tonnával sikerült a papírszükségletet csökkenteni”
– mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
A logisztika területén mintegy 34,4 tonna csökkentést ért el a SPAR az árubemenetet dokumentáló adminisztráció racionalizálásával, valamint a kimenő szállítólevelek példányszámának csökkentésével. Az üzlethálózatban a SPAR szupermarketeket és az INTERSPAR hipermarketeket érintően elektronikus munkalapokat és digitális szerviznaplót vezetett be a vállalat. A cég a tavalyi év utolsó negyedévétől számos, eddig papíralapon vezetett ellenőrző dokumentumot digitális formátumra állított át. Az elmúlt évtől az éves HACCP-ISO oktatási anyag pedig már csak online formátumban érhető el a munkatársak számára. Mindezek révén összesen mintegy 3 tonnával csökkent a szükséges papírmennyiség.
A SPAR belső kommunikációs kampányt is indított munkatársai körében. Kvízjátékokkal, hasznos tippekkel hívta fel a figyelmet a papírcsökkentés fontosságára, hogy minél kevesebb papír landoljon feleslegesen a szelektív kukákban és kallódjon az íróasztalok fiókjaiban.
Kapcsolódó cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Továbbra is a határon: májusban is lassult a feldolgozóipari növekedés
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) 2025 májusában épphogy a bővülési…
Tovább olvasom >Hatással leszel a világra – munkáltatói márkakampányt indított a CETIN Hungary
A kampány középpontjában álló rövid videó azt mutatja be, milyen…
Tovább olvasom >