Digitális kuponokkal támogatja az omnichannel terjeszkedést a Rossmann Németországban

Szerző: Rennack Sebastian Dátum: 2025. 02. 18. 09:12

A lendületes nemzetközi növekedésnek és az ambiciózus beruházásoknak köszönhetően a piacnál gyorsabb ütemben bővül a Rossmann. Magas-alacsony árstratégiája és a digitális kuponok az alkalmazás rendszeres használatát és az e-kereskedelmi expanziót segítik elő.

Sebastian Rennack
international retail analyst
Aletos Retail

Németország második legnagyobb drogéria-lánca, a Rossmann a piacnál lényegesen gyorsabb ütemben növekszik. A vállalat a 2024-es pénzügyi évben bruttó árbevételének 10,2%-os növekedését könyvelhette el, amely így elérte a 15,3 milliárd eurót. Ebből 9,9 milliárd euró Németországból származott, ami éves szinten szilárd 6%-os növekedést jelent, miközben a német kiskereskedelmi szektor forgalma az előzetes becslések szerint 1,1%-kal nőtt az előző évhez képest. A Rossmann nemzetközi teljesítménye hasonlóan figyelemre méltó volt: nyolc nemzetközi piacáról származó bevétele 18,9%-kal nőtt – háromszor gyorsabban, mint a belföldi üzletág –  és 5,4 milliárd euróval járultak hozzá a vállalat teljes bevételéhez.

A Rossmann a folyó üzleti évben 540 millió euróval növeli beruházásait, ami 150 millió euróval több mint az előző évben. A kereskedő a 2024-es 230 üzlet megnyitása után 2025-re még ambiciózusabb célt tűzött ki: 330 új üzletet tervez nyitni. A terjeszkedés középpontjában Spanyolország, Törökország és az a Svájc áll, ahol 2024 decemberében nyílt meg első üzlete.

A Rossmann 2024 végén globálisan 4960 üzletének közel fele (2311) Németországban található, de 1922 üzletével Lengyelország szorosan a sarkában van. Lengyelország, mint a Rossmann legnagyobb nemzetközi piaca azon nyolc ország közül, ahol fizikai üzleteket működtet, helyi pénznemben számolva 12,6%-os növekedést ért el 2024-ben. A lengyelországi üzletek 4,2 milliárd eurós nettó árbevételt realizáltak, ami a Rossmann Németországon kívüli bevételeinek mintegy 80%-át adja.

Fő versenytársával, a dm-drogerie-vel ellentétben, amely a Mindennap Alacsony Ár (Everyday Low Price, EDLP) stratégiát követi, a Rossmann a magas-alacsony árképzési modellt alkalmazza. Ez a megközelítés, valamint a kereskedő digitális kuponakciói az elmúlt üzleti évben 33%-kal növelték az alkalmazás használatát, amivel közel 10 millió havi felhasználót ért el. Az alkalmazáshasználat elterjedtsége a Rossmann e-kereskedelmi növekedésének egyik fő hajtóereje, de a vállalat 2024 közepén megkezdte a Click & Collect szolgáltatások kísérleti alkalmazását is.

A bejáratnál a Rossmann az alkalmazás felhasználóinak szóló bioélelmiszerekre vonatkozó 20%-os kedvezményt hirdeti

Az „Ideenwelt” shop-in-shop koncepció szezonális, non-food saját márkákat kínál

A dekorkozmetikumok és parfümök a vásárlói út mentén a falon vannak elhelyezve

A parfüm-részlegen számos ismert, nemzetközi márka kapható

A Rossmann Alterra natúrkozmetikai márkája a dekorkozmetikai részlegbe integrálódik

A Rossmann Fotowelt koncepció fotónyomtatást, ajándékokat és online fotószolgáltatásokat kínál

A dm-drogerie-hez képest több terület jut a non-food termékeknek, és külön kiemelésre kerülnek az alkalmazásban elérhető hűségakciók

A játékrészleg különösen széles választékot kínál

Az alacsony polcok és az egyértelmű feliratok könnyű eligazodást tesznek lehetővé a boltban

A Rossmann a polcokon az Öko-Test fogyasztóvédelmi értékelések megjelenítésével érvel saját márkáinak minősége mellett

Az élelmiszerrészlegen hangsúlyos megjelenést kapnak a biotermékek és külön displayen mutatja be a kereskedő enerBio sajátmárkás termékeit

A Rossmann saját márkája mellett a németországi biopiacvezető Alnatura termékeit is forgalmazza

A polcokon a digitális alkalmazásokban elérhető promóciók is megjelennek

A „Fitnessnahrung” (sporttáplálkozás) részlegen több tucat népszerű sporttáplálkozási termékből lehet választani

A pénztár közelében boros részleg kapott helyet

A Rossmann „Mein Wunschkorb” (Kívánságkosaram) segítségével a gyerekek az üzletben előre kiválaszthatják születésnapi ajándékaikat, megkönnyítve ezzel az őt köszöntő vendégek számára a választást

Az új üzletekben legalább három önkiszolgáló kassza található

Kapcsolódó cikkeink