Digitális korszakváltás a Rossmann-nál – újabb 30 digital signage eszközt helyez ki a drogéria

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 07. 17. 11:57

A Rossmann Magyarország újabb mérföldkőhöz érkezett digitális fejlesztései terén: július közepétől újabb üzleteiben jelennek meg azok az innovatív digitális signage (DS) eszközök, amelyek egyre nagyobb szerepet játszanak az eladáshelyi tájékoztatásban. A fejlesztéssel a drogérialánc célja, hogy korszerű, figyelemfelkeltő felületeken keresztül kommunikáljon, miközben hosszú távon jelentősen csökkentse papírfelhasználását.

A Rossmann az elsők között jelent meg a digital signage technológiával a hazai drogériapiacon: az első DS eszközöket 2023-ban helyezte ki a budapesti Mammut II-ben és a Ferenc körúti üzletében. Az országos bővítés 2024 januárjában indult el igazán, az Árkád üzlet megnyitásával, és azóta már 19 boltban működnek ilyen eszközök – nemcsak a kirakatban, hanem az arcápolási zónákban is.

2025 júliusától újabb 30 üzlet csatlakozik a hálózathoz, az előkészítő munkálatok lezárultak, és a bővítés megkezdődött. A Rossmann célja, hogy 2026-ra közel 100 üzletében, 2027-re pedig akár 150–200 helyszínen alkalmazzon digital signage megoldásokat.

„A digitális kijelzők lehetőséget adnak arra, hogy gyorsabban, látványosabban és célzottabban kommunikáljunk vásárlóinkkal. Mozgókép, hang, fény – mindezek révén sokkal élőbb, dinamikusabb élményt nyújtanak, mint a hagyományos papíralapú eszközök”

– mondta Fehér Judit Ágnes, a Rossmann Magyarország marketing csoportvezetője.

A vállalat folyamatosan monitorozza az eszközök teljesítményét, a tapasztalatok alapján a DS eszközök hatékonyak, hiszen amellett, hogy a legjobb helyeken vannak kihelyezve az üzleteken belül, szépek és dinamikusak a tartalmak, szívesen nézik meg a rajtuk futó tartalmakat nem csak a nők, de a férfiak is. A kijelzők pozícióját egyébként minden boltban gondosan választják ki a legjobb láthatóság érdekében, jellemzően a bejáratok közelében.

A fejlesztés egyik hosszú távú célja a fenntarthatóság: a DS eszközök fokozatosan válthatják ki a kirakati papírplakátokat. Bár a papírfelhasználás csökkenése még nem számszerűsíthető, a Rossmann becslései szerint 2026-tól akár tonnás nagyságrendben is csökkenhet az éves papírfelhasználás.

A Rossmann folyamatosan vizsgálja, hogyan tudja a digitális technológiát még hatékonyabban beépíteni üzleti folyamataiba – úgy, hogy azzal a vásárlók is többet kapjanak: inspirációt, információt és élményt egy helyen.

 

Kapcsolódó cikkeink