Digitális Kisokos segíti a magyar vállalkozásokat a járvány utáni újrakezdésben
Míg a világjárvány gyökeresen változtatta meg a vásárlók napi fizetési szokásait és tette egyre többek számára első számú választássá a digitális fizetéseket, addig a kis- és középvállalkozókra kevésbé volt drasztikus hatással a pandémia fizetési szempontból.
A Mastercard friss kutatása szerint a magyar kis- és középvállalkozások közel fele tudta hozni 2020-ban a korábbi év eredményeit és közel ugyanennyien nyilatkoztak úgy, hogy ezt a szintet idén is elérik majd. A fizetéstechnológiai cég Digitális Kisokossal és ismert szakemberekkel együttműködve segíti a hazai kisvállalkozói szektort a továbblépésben.
A megkérdezett cégek 68%-a elsődlegesen banki átutalással fizet, és a napi ügymenet kapcsán is ezt a fizetési módot részesíti előnyben. A kártyás fizetést 16 százalékuk említette elsődleges fizetési eszközként, és főleg az olyan kiadásokat rendezik ily módon, mint az üzleti ebédek, utazások, szállás fizetése és a tankolás. A felmérés egyértelműen kimutatta: bolti vásárlásaik alkalmával a vállalkozások körében is a digitalizációé a főszerep. 84%-uk elektronikus úton teljesíti kifizetéseit: a tranzakciók több mint a fele bankkártyával, mintegy harmada pedig számlaalapú fizetéssel történt. A készpénzes fizetések aránya mindössze 17%.
Sok vállalkozás számára a digitalizáció volt a megmaradás és az előre lépés záloga. Éppen ezért indított most kampányt a Mastercard, hogy minél több mikro- és kisvállalkozásnak segítsen a digitális átállásban.
A kezdeményezés a vállalkozások négy típusára fókuszál, a vendéglátás, a kereskedelem, a szépségipar, illetve a háztartási szolgáltatásokat nyújtó vállalkozásokat szeretné megszólítani. A Mastercard weboldalán az érintettek e-bookot, videókat és podcast tartalmakat találnak, melyek segítenek a COVID-19 utáni világba való beilleszkedésben és az üzletük digitalizációjában. Az 50 pontból álló, ingyenesen letölthető Digitális Kisokos hasznos tippeket, konkrét, ingyenes alkalmazásokat és linkeket tartalmaz, melyek kézzelfogható segítséget nyújtanak a digitális téren fejlődni kívánó vállalkozásoknak.
E mellett egy nyereményjátékra is sor kerül, melynek nyertesei a négy szegmens egy-egy elismert és sikeres képviselőjével konzultálhatnak: Wossala Rozina séf, Szabadfi Szabolcs „Szabi a pék”, Zólyomi Zsolt parfümőr és Balázs Péter az Ács Budapest vezetője várja majd a 4 győztest.
(x)
Kapcsolódó cikkeink
Felgyorsult a kéknyelv-betegség terjedése Hollandiában
Hollandiában megugrott a kérődző állatokat megtámadó kéknyelv-betegség eseteinek száma –…
Tovább olvasom >Uniós bíróság: a biztosítóknak vissza kell téríteniük a koronavírus-járvány miatt lemondott szervezett utazások árát
A csődbe ment utazási irodák biztosítóinak vissza kell téríteniük azoknak…
Tovább olvasom >Ezekért a termékekért rohamoznák meg a boltokat, ha jönne egy katasztrófa
A koronavírus-járvány tanulsága alapján fontos felkészülni a váratlan eseményekre, legyen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >