Digitális Kisokos segíti a magyar vállalkozásokat a járvány utáni újrakezdésben
Míg a világjárvány gyökeresen változtatta meg a vásárlók napi fizetési szokásait és tette egyre többek számára első számú választássá a digitális fizetéseket, addig a kis- és középvállalkozókra kevésbé volt drasztikus hatással a pandémia fizetési szempontból.
A Mastercard friss kutatása szerint a magyar kis- és középvállalkozások közel fele tudta hozni 2020-ban a korábbi év eredményeit és közel ugyanennyien nyilatkoztak úgy, hogy ezt a szintet idén is elérik majd. A fizetéstechnológiai cég Digitális Kisokossal és ismert szakemberekkel együttműködve segíti a hazai kisvállalkozói szektort a továbblépésben.
A megkérdezett cégek 68%-a elsődlegesen banki átutalással fizet, és a napi ügymenet kapcsán is ezt a fizetési módot részesíti előnyben. A kártyás fizetést 16 százalékuk említette elsődleges fizetési eszközként, és főleg az olyan kiadásokat rendezik ily módon, mint az üzleti ebédek, utazások, szállás fizetése és a tankolás. A felmérés egyértelműen kimutatta: bolti vásárlásaik alkalmával a vállalkozások körében is a digitalizációé a főszerep. 84%-uk elektronikus úton teljesíti kifizetéseit: a tranzakciók több mint a fele bankkártyával, mintegy harmada pedig számlaalapú fizetéssel történt. A készpénzes fizetések aránya mindössze 17%.
Sok vállalkozás számára a digitalizáció volt a megmaradás és az előre lépés záloga. Éppen ezért indított most kampányt a Mastercard, hogy minél több mikro- és kisvállalkozásnak segítsen a digitális átállásban.
A kezdeményezés a vállalkozások négy típusára fókuszál, a vendéglátás, a kereskedelem, a szépségipar, illetve a háztartási szolgáltatásokat nyújtó vállalkozásokat szeretné megszólítani. A Mastercard weboldalán az érintettek e-bookot, videókat és podcast tartalmakat találnak, melyek segítenek a COVID-19 utáni világba való beilleszkedésben és az üzletük digitalizációjában. Az 50 pontból álló, ingyenesen letölthető Digitális Kisokos hasznos tippeket, konkrét, ingyenes alkalmazásokat és linkeket tartalmaz, melyek kézzelfogható segítséget nyújtanak a digitális téren fejlődni kívánó vállalkozásoknak.
E mellett egy nyereményjátékra is sor kerül, melynek nyertesei a négy szegmens egy-egy elismert és sikeres képviselőjével konzultálhatnak: Wossala Rozina séf, Szabadfi Szabolcs „Szabi a pék”, Zólyomi Zsolt parfümőr és Balázs Péter az Ács Budapest vezetője várja majd a 4 győztest.
(x)
Kapcsolódó cikkeink
Eredményesek a ragadós száj- és körömfájás kapcsán megtett intézkedések
Eredményesek a magyar járványvédelmi intézkedések a ragadós száj- és körömfájás…
Tovább olvasom >Tovább ronthat a száj- és körömfájás-járvány a bolti árakon?
Ötven év után ismét megjelent Magyarországon a száj- és körömfájás,…
Tovább olvasom >Nagy István: az elmúlt években tudatosan segítettük az állattartókat a járványok és állatbetegségek megelőzésében
A Magyarországon forgalomba kerülő állati eredetű élelmiszerek teljesen biztonságosak és…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Soós Tészta Kft. megbízható minőséget nyújt
A magyar tésztagyártás egyik meghatározó szereplője, a Soós Tészta Kft.,…
Tovább olvasom >Nestlé Fitness újdonságok: hozzáadott cukrot nem tartalmazó gabonapelyhek, kétféle ízben
A Nestlé Hungária Kft. Fitness termékcsaládja a fogyasztói trendeket figyelembe véve,…
Tovább olvasom >A legnagyobb értékeinket pazaroljuk el – a Lidl így tesz ellene
Az idei Global Risk Report alapján 2035-re a negyedik legnagyobb…
Tovább olvasom >