Digitális Kisokos segíti a magyar vállalkozásokat a járvány utáni újrakezdésben
Míg a világjárvány gyökeresen változtatta meg a vásárlók napi fizetési szokásait és tette egyre többek számára első számú választássá a digitális fizetéseket, addig a kis- és középvállalkozókra kevésbé volt drasztikus hatással a pandémia fizetési szempontból.
A Mastercard friss kutatása szerint a magyar kis- és középvállalkozások közel fele tudta hozni 2020-ban a korábbi év eredményeit és közel ugyanennyien nyilatkoztak úgy, hogy ezt a szintet idén is elérik majd. A fizetéstechnológiai cég Digitális Kisokossal és ismert szakemberekkel együttműködve segíti a hazai kisvállalkozói szektort a továbblépésben.
A megkérdezett cégek 68%-a elsődlegesen banki átutalással fizet, és a napi ügymenet kapcsán is ezt a fizetési módot részesíti előnyben. A kártyás fizetést 16 százalékuk említette elsődleges fizetési eszközként, és főleg az olyan kiadásokat rendezik ily módon, mint az üzleti ebédek, utazások, szállás fizetése és a tankolás. A felmérés egyértelműen kimutatta: bolti vásárlásaik alkalmával a vállalkozások körében is a digitalizációé a főszerep. 84%-uk elektronikus úton teljesíti kifizetéseit: a tranzakciók több mint a fele bankkártyával, mintegy harmada pedig számlaalapú fizetéssel történt. A készpénzes fizetések aránya mindössze 17%.
Sok vállalkozás számára a digitalizáció volt a megmaradás és az előre lépés záloga. Éppen ezért indított most kampányt a Mastercard, hogy minél több mikro- és kisvállalkozásnak segítsen a digitális átállásban.
A kezdeményezés a vállalkozások négy típusára fókuszál, a vendéglátás, a kereskedelem, a szépségipar, illetve a háztartási szolgáltatásokat nyújtó vállalkozásokat szeretné megszólítani. A Mastercard weboldalán az érintettek e-bookot, videókat és podcast tartalmakat találnak, melyek segítenek a COVID-19 utáni világba való beilleszkedésben és az üzletük digitalizációjában. Az 50 pontból álló, ingyenesen letölthető Digitális Kisokos hasznos tippeket, konkrét, ingyenes alkalmazásokat és linkeket tartalmaz, melyek kézzelfogható segítséget nyújtanak a digitális téren fejlődni kívánó vállalkozásoknak.
E mellett egy nyereményjátékra is sor kerül, melynek nyertesei a négy szegmens egy-egy elismert és sikeres képviselőjével konzultálhatnak: Wossala Rozina séf, Szabadfi Szabolcs „Szabi a pék”, Zólyomi Zsolt parfümőr és Balázs Péter az Ács Budapest vezetője várja majd a 4 győztest.
(x)
Kapcsolódó cikkeink
Befejeződött az RSZKF betegséggel fertőzött telepek felszámolása
A ragadós száj-és körömfájás (RSZKF) harmadik és negyedik kitörésével érintett…
Tovább olvasom >Elkezdték felhalmozni a tejet az emberek Szlovákiában
A szlovákiai száj- és körömfájás-járvány újabb gócpontjai hatására nő a…
Tovább olvasom >A baromfifélék összeírását rendelte el a kormányhivatal Csongrád-Csanád vármegyében
A teljes Csongrád-Csanád vármegyei baromfiállomány összeírását rendelte el a kormányhivatal,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hagyományos péksütemények kiváló minőségben, generációkon át
A Pécsváradon alapított Aranycipó Kft. immár több mint harminc éve…
Tovább olvasom >Megújult a Cup Revolution: itt a RevoUnion
Új ernyőmárkával és kibővített portfólióval folytatja működését a Cup Revolution. A…
Tovább olvasom >A sajátmárkák világa újra Amszterdamba költözik – interjú Peggy Davies-zel, a PLMA elnökével
A PLMA 2025-ös World of Private Label szakkiállítása újra Amszterdamba…
Tovább olvasom >