Digitális edukációs program indul a fiatalkori alkoholfogyasztás visszaszorításáért
A Diageo és a Momentán Társulat közös alkoholedukációs programja
idén online vonja be az iskolásokat
Magyarországon rendkívül rossz a helyzet a fiatalkorúak alkoholfogyasztása terén. A SMASHED program kapcsán korábban készült online felmérés megállapította: a 14 és 18 év közötti középiskolás korú fiatalok 80 százaléka 15 évesen vagy annál korábban ivott először, minden harmadik pedig rendszeresen fogyaszt alkoholt. A Diageo, a világ vezető alkoholos italgyártó és forgalmazó vállalata a Momentán Társulattal együttműködve a fiatalkori alkoholfogyasztás visszaszorításáért 2019-ben indította el Magyarországon az általános- és középiskolásoknak szóló SMASHED (magyarul: Szétcsúszva) programot, amely idén ősszel SMASHED Online néven egy interaktív online edukációs platformként a smashedonline.hu oldalon indul újra.
A résztvevők három fiatal karakter történetén keresztül, akár telefonjukon vagy laptopjukon is végigkövethetik a programot. Az interaktív edukációs program a fiatalkori alkoholfogyasztás veszélyeit és a felelős magatartás fontosságát kívánja tudatosítani, ezenkívül a témában egy iskolai osztályoknak szóló videó-, plakát- és újságcikk pályázat is indul.
„A Diageo világszerte elkötelezett a fiatalkori alkoholfogyasztás visszaszorításáért. A SMASHED programot az Egyesült Királyságban működő Collingwood Learning fejlesztette ki, amelyet a Diageo a program 2005-ös indulása óta nemzetközi szinten támogat. A világ 30 országában futó SMASHED program eddig több mint 1,2 millió tanulóhoz jutott el, Magyarországon eddig mintegy 2500 magyar diákkal ismertette meg a fiatalkori alkoholfogyasztás veszélyeit, hívta fel a figyelmet a felelős magatartás fontosságára. A Momentán Társulattal közösen létrehozott SMASHED Online program nemcsak abban segít a fiataloknak, hogy kortársaik által bemutatott élethelyzeteken keresztül több tudást szerezzenek a témában, hanem abban is, hogy ezt a smashedonline.hu oldalon felmérjék és ellenőrizhessék különböző kvízek segítségével – mondta el a programról Pais Mónika, a Diageo Budapest vezérigazgatója.
Smashed Online – Alkoholproblémákról a fiatalok nyelvén
A program a fiatalok nyelvén, élethelyzetüket hitelesen bemutatva nyújt hasznos tudást, amely a felelős alkoholfogyasztás mellett az alkoholproblémák felismeréséhez és kezeléséhez is használható megoldásokat ajánl. A Smashed Online abban is segít a fiataloknak, hogy hasonló problémájukkal kihez fordulhatnak. A program 2019-es hazai bevezetése egy formabontó, interaktív alkoholprevenciós előadás-sorozattal kezdődött, amely egy színdarabból és egy a közönség élményeit feldolgozó műhelybeszélgetésből állt az általános- és középiskolás diákok számára. Idén egy interaktív, online élőszereplős edukációs platformon, a smashedonline.hu oldalon folytatódik a program Kálloy Molnár Péter és három fiatal színész; Kretz Boldizsár (Patrik), Tar Dániel (Norbi), Kovács Dóra (Reni) közreműködésével. A programot bemutató, a Diákszempont Általános Iskola és Gimnáziumban tartott sajtótájékoztatón a közreműködőkön kívül a kampány arcai; Budai Kitty TikToker, YouTuber, Kemény Zsófi költő és Kálloy Molnár Péter színész is bemutatkoztak. Akik saját eszközeikkel, például közösségi oldalaikon megosztott posztokkal is népszerűsítik a kampányt.
Kreatív verseny iskolásoknak
A program kezdeményezői november 8-án egy iskolásoknak szóló kreatív versenyt indítanak (a pályázati kiírás a Momentán Társulat weboldalán elérhető itt: https://momentantarsulat.hu/oldal/smashed-palyazat-2021). Három kategóriában (videó, plakát vagy újságcikk) lehet pályázni, olyan pályaművekkel, amelyek a fiatalkorúak alkoholfogyasztásával járó veszélyekre hívják fel a figyelmet a program során tanultakra támaszkodva. Azon pályázók, akik a játék időtartama alatt, november 8-26. között elküldik pályaműveiket a smashed@momentantarsulat.hu címre, a szakmai zsűri bírálatát követően díjazásban részesülhetnek.
Kapcsolódó cikkeink
30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >Bővíti indonéziai gyárát a Diageo
Bővíti a számos ázsiai és csendes-óceáni piacot kiszolgáló indonéziai italgyárát…
Tovább olvasom >Szeszesital utántöltőt tesztel a Diageo Írországban
Új környezetbarát megoldást tesztel a Diageo Írországban a szeszesitalok újratöltésére…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megugrik az európaiak utazási kedve: A 2024-es év őszi és téli szezonjának utazási trendjei
Az Európai Utazási Bizottság (ETC) legújabb kutatása szerint jelentős növekedés…
Tovább olvasom >Hello METRO, HelloPay!
Júliustól a METRO kínálatából, valamint a nagykereskedelem értékesítőin keresztül országszerte…
Tovább olvasom >Közel 13 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma Romániában 2023 első kilenc hónapjában
Romániában 12,8 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma 2023 első…
Tovább olvasom >